Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag ligger förmodligen inte heller på din pluslista, men jag vill ändå säga min mening och se om du verkligen är jättebra på att ta kritik.

Problemet med dig, Mordos, är att när det diskuteras någonting som du tycker är intressant. Då ska det vara skitseriöst och ingen alls får komma in och förstöra i dina ögon sett och man kan ana en viss irritation i dina inlägg när någon gör just detta.. Men så fort det diskuteras någonting som du själv inte är intresserad av, eller insatt i. Då lägger du dig ändå i, och har en väldigt oseriös ton i dina inlägg. Blir någon då irriterad på att du larvar dig så får man "Oh, internet är så seriöst!" till svar.

Vilket är väldigt konstigt för i den förra diskussionen, den som du var insatt i, där var det ju seriöst.

Edit: Det jag vill få fram är att du kanske ska tagga ned lite och hålla dig borta från diskussioner där folk vill vara seriösa men du själv känner att du inte vill vara det.

Nåväl, det var mina fem kanelbullar.

Du ligger faktiskt på ett par plus, för du har liksom aldrig irriterat mig på samma sätt.

Det är jag faktiskt rätt medveten om, och det var därför jag drog from time to time. Jag har den tendensen, att jag är viktigare än alla andra, ungefär samma sak som Umberto tror att han är X mycket bättre än alla andra, och Stell vet att han är bättre än alla andra. Fast jag är mest bara som så att när jag skriver/pratar/har en diskussion om något som jag är insatt i, då ska det tamejfan handla om det också. Don't know why - plus inte direkt som att mina vanligare 'stör'-posts har någon större betydelse när vi får biblar av text slängda fram och tillbaka av Henki, R2D2 eller Umberto i t.ex. Parti-tråden.

Nej, du är verkligen dålig på att ta kritik och jag stör mig ofta på att du blir så aggressiv så fort någon säger emot dig. Du kan aldrig släppa såna saker och acceptera att man tycker olika utan vänder taggarna utåt helt, inte backar det minsta, försöker provocera och aldrig nöja dig med något annat än det sista ordet även om det bara är smutskastning kvar. Du kan kan alltså inte ta kritik. Om du avfärdar det här som skitsnack och fortsätter beskriva hur lite jag betyder, hur dåligt jag lägger ut saker och att jag inte kan respekteras i ett par snärtiga stycken med attityden "Jag är Mordos och jag har aldrig fel" så är det bara ett talande bevis på att inte inte kan ta kritik.

Jag tyckte det var låg humor i en seriös fråga och jag påpekade detta för dig, ropade aldrig på en moderator men ville bara göra klart att man faktiskt inte bara gör som man vill på ett forum.

Jag kan ta bra, konstruktiv kritik. Det du skrev förut, var ändå inte kritik. "Du borde lära dig att ta kritik" klassas inte som kritik, det klassas som att försöka vara en pappa, eller att du försöker få mig att se upp på dig. Som jag skrev ovanför, kan du få svar på de flesta sakerna - och som jag även har skrivit tidigare. Kritiken är även klassad per respekt-system. Jag tar inte kritik från dig, förmodligen knappt om det är konstruktiv kritik just pga. detta. Du överreagerar på ALLT. Hela tiden så försöker du leka diplomat och säga "det där är ju fel att göra!" "Det där är ju inte coolt." Det finns ett flertal exempel i lite äldre trådar. Du tar den minsta grejen, som i det här fallet ett skämt, och gör det till en större grej än vad det är.

Då kan jag ju lika gärna vända det på dig, att du inte kan ta kritik eller att någon käftar med dig. För att du ska då försöka se ut som den ståtlige doktorn med glasögonen på snedden och bröstkorgen i vädret och använda dig av GOD KNOWS WHAT för argument för att försöka se INTELLIGENT ut, och oftast sitter man bara och skakar på huvudet. Och det här är ju helt beroende på ämne, of course. Men, som sagt. Jag uppskattar inte diskussioner med dig, pga. den här anledningen och jag tänker vara den bättre mannen och ge mig för att det här är tråkig off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte att du förstörde i tråden och kritiserade detta, om det nästa gång är en moderator som tycker att du förstör kanske du åker på en varning. Det finns regler på ett forum, tuff skit.

Önsketänkande.

Blablaba

Ho-hum... Mordos, Mordos... Det skulle inte göra dig annat än gott om du ibland lyssnade på, och tog till dig, av kritik från medlemmar som allmänt betraktas som respekterade och seriösa av forumets breda majoritet. Ett överväldigande flertal av det här forumets medlemmar, ja näst intill alla, respekterar The Dude, eXotic och Kebab m.fl. Däremot vågar jag påstå att tämligen många tyvärr ser DIG som något av en lite patetisk och småtragisk klant vars enda syfte och glädjeämnen på forumet verkar kretsa kring att tramsa, förstöra, gräla och skapa osämja. Jag förstår att du har haft en turbulent uppväxt m.m. och det är något som jag beklagar men samtidigt är det så väldigt onödigt att du låter din inneboende ilska och bitterhet gå ut över personer på det här forumet. Ibland är det ganska uppenbart, you know...

Jag är inte "bäst" (vad nu det betyder). Jag går inte heller omkring och tror att jag är "bäst", varken på forumet eller IRL. Vilket jag har antytt flertalet gånger är det oftast en running gag:

blivit lite av min grej det här med att ibland agera "uppblåst" och besserwisseraktigt med onödigt högttravande språk och allt vad det innebär. Det sker givetvis med glimten i ögat och är något som herrn inte ska ta så seriöst.

Jag VET dock att jag ÄR jävligt bra på jävligt många saker! :w000t:

Mvh.

Sir Umberto

Forumets mest respekterade medlem (nr 2 är för övrigt Dude) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Okej, nu är det något fel.

Har börjat svettas väldigt mycket. Ofta kallsvettig och svettas lättare än vad jag brukar.

Bara jag går upp för trappan svettas jag.

Har vart ensam hemma i ca en månad nu och har inte fått i mig speciellt nyttig mat. Och har nästan bara druckit cola :)

Kan det vara att kroppen inte får näring eller det vatten den behöver?

Riktigt pinsamt när man är ute med kompisar och känner att man svettas underarmarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu är det något fel.

Har börjat svettas väldigt mycket. Ofta kallsvettig och svettas lättare än vad jag brukar.

Bara jag går upp för trappan svettas jag.

Har vart ensam hemma i ca en månad nu och har inte fått i mig speciellt nyttig mat. Och har nästan bara druckit cola :)

Kan det vara att kroppen inte får näring eller det vatten den behöver?

Riktigt pinsamt när man är ute med kompisar och känner att man svettas underarmarna :)

Använd bra deodorant. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Har testat sånt. Man börjar svettas mer på andra ställen om man placerar det i armhålorna. Det måste väl ut någonstans antar jag. :)

Det är en myt enligt experten som Erik och Mackan pratade med. Stoppar man svettkörtlarna på ett ställe så är det bara de svettkörtlarna som blir påverkade. Det finns alltså inte en viss mängd vätska som måste ut och på så sätt trycker på på andra ställen, utan alla andra svettkörtlar pumpar på så som de gjorde innan man stoppade svettkörtlarna på ett ställe.

Nu vet jag inte hur pass seriös faktan egentligen är i Erik & Mackan, men jag antar att en läkare som doktorerar inom ett ämne inte kan sitta och ljuga på nationell TV hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Har testat sånt. Man börjar svettas mer på andra ställen om man placerar det i armhålorna. Det måste väl ut någonstans antar jag. :)

Ja. Man svettas inte mindre, men man slipper lökisar.

Att simma regelbundet är bra om man svettas för mycket. Kroppen behöver inte svettas för att kylas i vatten och då vänjer den sig vid det och svettas inte vid ansträngning på land heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...