Jump to content

Kroppshjälps-Tråden


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

7 dagar kvar, sedan är det vatten istället för läsk och minst 10k steg om dagen som gäller. :P

Och det här var ju fel tråd. Aja, kroppshjälp är väl mer passande, för det kommer bli en förjävla idiotkamp.

Jag slutade med läsk för lite mindre än ett år sedan ungefär och bytt ut det mot Loka. Har inte saknat läsk alls faktiskt. Druckit ett fåtal glas läsk sedan dess vid jul och sådär men aldrig annars. Lycka till. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 dagar kvar, sedan är det vatten istället för läsk och minst 10k steg om dagen som gäller. :blink:

Och det här var ju fel tråd. Aja, kroppshjälp är väl mer passande, för det kommer bli en förjävla idiotkamp.

Daeumn, en jäkla omställning! Men fett med lycka till. Har själv inte druckit läsk på några år nu (undantag vid något enstaka tillfälle, eller i drinkar), och man saknar det verkligen inte efter en kort tid utan det. Vatten är sjukt gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Daeumn, en jäkla omställning! Men fett med lycka till. Har själv inte druckit läsk på några år nu (undantag vid något enstaka tillfälle, eller i drinkar), och man saknar det verkligen inte efter en kort tid utan det. Vatten är sjukt gott.

För mig är det kolsyran som är viktig. Jag gillar Loka och Ramlösa lika mycket som läsk egentligen, men vanligt vatten/citronvatten eller så känns tråkigt. Fördelen med Loka/Ramlösa är att man kan dricka hur mycket man vill utan att det är speciellt onyttigt. Vet inte om det är något i dem man inte bör få i sig för mycket av, men det är ju ingen energi i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig är det kolsyran som är viktig. Jag gillar Loka och Ramlösa lika mycket som läsk egentligen, men vanligt vatten/citronvatten eller så känns tråkigt. Fördelen med Loka/Ramlösa är att man kan dricka hur mycket man vill utan att det är speciellt onyttigt. Vet inte om det är något i dem man inte bör få i sig för mycket av, men det är ju ingen energi i det.

Kolsyra är inte "bra", om det var för tänderna?, någon kemist kan väl ta och utvecka detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolsyra är inte "bra", om det var för tänderna?, någon kemist kan väl ta och utvecka detta?

Kolsyra är "ofarligt", det är en svag syra och kan inte koncentreras, saltet som bildas av kolsyra heter karbonat(1 kol, 3 syre) och är också ofarligt.

Det är lika farligt att dricka kolsyrat vatten som att dricka vatten med citron i, då kolsyra och citronsyra är ungefär lika farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var nyss och tränade, tog en cykeltur till ett närliggande berg och upp för det. Själva berget är väl en 100-150 meter högt och vägen upp dit kanske 500-700m. Väl påväg upp dit kom en vägmaskin (sådan som asfalterar) och jag börjar ju självklart tävla med den. Men efter 100-200 meter av full fart blir jag utmattan och hela högra armen blir stel tills jag stannat.

Alltså, jag cyklar maximalt i uppförsbacke och hela högra armen blir stel, vad kan detta bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 dagar kvar, sedan är det vatten istället för läsk och minst 10k steg om dagen som gäller. :)

Och det här var ju fel tråd. Aja, kroppshjälp är väl mer passande, för det kommer bli en förjävla idiotkamp.

Oh lawd, idag börjas det. Kanske inte 10k steg idag, pga att det måste "värmas upp" men detoxing börjar redan och det är sjukt jobbigt med huvudvärk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man med envisa blånaglar? Jag har haft en på min stortå sedan januari i år, som är relativt lös i zon A, men som sitter benhårt i zon B. Kommer den att 'växa bort' och lossna automatiskt, eller bör man ta till mer drastiska åtgärder för att råda bukt på problemet?

Den ska lossna av sig själv, men ibland tar det lite längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ska lossna av sig själv, men ibland tar det lite längre tid.

Om den nu lossnar. Jag hade en blånagel i ett halvår som sedan började leva och en ny började växa ut. I början ville jag låta den lossna av mig själv men det tog så lång tid att den fäste sig igen och då lät jag den vara..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, -4 kilo på två veckor. Och jag känner mig friskare och sådant.

Men något som har med "kroppshjälp" att göra däremot.. Jag kan inte andas genom näsan. Eller ja, jag kan - men inte mycket alls. Det är konstant täppt. Jag har tagit allergipiller, funkar inte. Snarkplåster funkar väl inte om man råkar bli svettig? För jag är en lök, jag blir svettig instantly.

Någon som har en idé vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, -4 kilo på två veckor. Och jag känner mig friskare och sådant.

Men något som har med "kroppshjälp" att göra däremot.. Jag kan inte andas genom näsan. Eller ja, jag kan - men inte mycket alls. Det är konstant täppt. Jag har tagit allergipiller, funkar inte. Snarkplåster funkar väl inte om man råkar bli svettig? För jag är en lök, jag blir svettig instantly.

Någon som har en idé vad det kan vara?

Jag har varit täppt i näsan i ca 5 år.

En polare hade också det, gick till doktorn, fick operera.

Det var något med skiljeväggarna i näsan.

Ska också ta mig till doktorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...