Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag letar efter något jag tror var en gammal reklamfilm. Jag har dock inte den blekaste aning om vad det kunnat vara reklam för, så det kanske är så att det egentligen är någon gammal sketch eller liknande.

Scenen utspelar sig i någon offentlig toalett. Troligtvis en krogtoalett. En man berättar för en annan man om droger, om jag inte missminner mig så pratar han om att bomba kokain; för att sedan daska sig själv på armen. I vilket fall som helst så har jag för mig att drogsnacket saknade verklighetsförankring. Den andra snubben svarar något i stil med "coolt", och sedan, av någon anledning, rövknullar pundaren "coolt!"-killen mot handfatet.

Har för mig att det var en serie av reklamer med varierande samtal i badrummet, och med varierande slutscener. Tror att scenerna filmas med kameran satt från badrumsspegeln, dvs från en vinkel som får det att se ut som att man tittar ut från badrumsspegeln.

Väldigt likt detta i vilket fall, som jag hittade när jag googlade:

Dock är den scen jag tänker på otecknad.

Edit: Lugnt, jag hittade den kort efteråt!

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

För en herrans massa årsen gick det en IKEA reklam (tror jag, om det inte var någon annan möbelaffär)

Men i alla fall; De hade en låt som gick såhär i filmen som handlade om att man får plats med så mycket om man köper deras möbler:

I'm riding through the mountains where the evil's flying free, with desecrated mountains as far as I can see, as far as I can see..

Någon som vet vad denna låt heter och vem som är artist? (Typ cowboy-stuk med en mörk röst som sjunger detta och dyster ton)

Jag söker även en låt från en gammal reklam för "Libress" eller liknande. Det som händer är att en tjej går ut från sin frisörsalong för att byta "ni vet vad" och då hoppar en tjock gubbe i bara kalsonger fram i fönstret och dansar till technomusik. Något någon kommer ihåg?

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag svär att jag hört den här korta klickmelodislingan på något annat ställe än den här videon.

Om inte så iaf någonting som är galet likt. Någon som har någon som helst aning?

http://www.youtuberepeater.com/watch?v=7_pkOgunCSY&s=516&e=523

Om inte repeat-länken ovan funkar så är det musiken i bakgrunden av den här videon mellan 8:35 och 8:43:

Vet inte om det är i en annan låt, ett spel eller vad, men jag vet att jag hört det förut! It's killing me!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det här är ett långskott men för ett antal år sen (2011-ish) fanns det en svensk webbserie med skön, underfundig, svartkomisk humor. Den drev bl.a. med olika samhällsfenomen. Jag vet att den postades här på GTAsajten. Någon som minns vad den serien hette/heter? Undrar hur det gick för den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det här är ett långskott och egentligen ingenting jag behöver få besvarat (vem försöker jag lura, jag kommer inte kunna sova innan jag klurar ut det), men jag har gått hela dagen med en replik i huvudet som jag inte kan placera, haha.

Person 1 ställer en fråga i stil med "Do you know anything about X?" till person 2. Person 2 svarar "What's X?".

Person 1 svarar: "That's a no, okey.. That's what that is..."

Jag är relativt säker på att den är från en tv-serie (Big Bang Theory?). Någon som lite spontant sådär känner igen den? :P Väldigt lite att gå på som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Tjänna allihop!

Idag har jag en lite annorlunda förfrågan till tråden. Idag är det så att jag inte söker namnet till något, utan ackorden till något. Och inte ackord till vilken låt som helst, utan ackorden till Nicko Ticko Tinn och Jag.

Finns där någon som råkar sitta på en gammal bok med visor och barnlåtar där denna låten är med? Eller kanske kan någon den redan? Vänta i så fall inte med att svara, utan knappa in svaret i ett inlägg och posta det snarast möjligt. De tre första som skickar ett svar får varsin virtuell kram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjänna allihop!

Idag har jag en lite annorlunda förfrågan till tråden. Idag är det så att jag inte söker namnet till något, utan ackorden till något. Och inte ackord till vilken låt som helst, utan ackorden till Nicko Ticko Tinn och Jag.

Finns där någon som råkar sitta på en gammal bok med visor och barnlåtar där denna låten är med? Eller kanske kan någon den redan? Vänta i så fall inte med att svara, utan knappa in svaret i ett inlägg och posta det snarast möjligt. De tre första som skickar ett svar får varsin virtuell kram.

Om du har en inspelning eller liknande (youtube) kan jag planka den åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Kom och tänka på en gammal ful (fantastisk) video där några ungdomar gjorde en kladdkaka, eller något liknande.

Under videon (iaf i början) spelades Simon and Garfunkel - The Sound Of Silence.

Tror det var en forumit som hade gjort videon. Jag vill säga P-C men vet inte. Någon som känner igen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på en gammal ful (fantastisk) video där några ungdomar gjorde en kladdkaka, eller något liknande.

Under videon (iaf i början) spelades Simon and Garfunkel - The Sound Of Silence.

Tror det var en forumit som hade gjort videon. Jag vill säga P-C men vet inte. Någon som känner igen detta?

Siana tror jag, tillsammans med tomtefarfar eller vad han hette.

Edit: Här är den med fungerande Youtubelänk.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom att tänka på ett väldigt gammalt PC-spel som jag lirade mycket på skolans datorer under min tid i lågstadiet och högstadiet mellanstadiet.

I spelet styrde man ett litet rymdskepp. Jag kommer inte riktigt ihåg vad man skulle göra, men man avancerade i alla fall till olika banor. Som fiender till rymdskeppet fanns alla möjliga saker, beroende på vad för bana man spelade i. Fanns typ isbanor och blombanor. De jag särskilt kommer ihåg var en hamburgerliknande sak som sköt ut kulor, samt svävande stora avlånga löv och olika farliga blommor. Tror även det fanns olika stjärnor man skulle passa sig för.

Någon som känner igen detta?

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...