Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Det gick en reklam på tv för ett tag sedan där något (kanske en bakterie?) var trotsigt och skrek "Jag vill inte gå och lägga mig!". Så skulle man köpa produkten för att bli av med sagda trotsiga sak.

Vilken är produkten? Kan någon bistå med en länk till reklamen i fråga? Skulle uppskattas väldans mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter ett Javaspel jag brukade köra förut. Det liknar Falling Sand Game (antagligen samma utvecklare) men man har en liten gubbe man kan styra. Finns även bots, tex "fighter" man kan spawna. Does this ring a bell?

Ta spelfrågor i

*flyttad*

Det gick en reklam på tv för ett tag sedan där något (kanske en bakterie?) var trotsigt och skrek "Jag vill inte gå och lägga mig!". Så skulle man köpa produkten för att bli av med sagda trotsiga sak.

Vilken är produkten? Kan någon bistå med en länk till reklamen i fråga? Skulle uppskattas väldans mycket!

Är det den här du tänker på:

?

Inte samma reklam men kanske samma produkt?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gick en reklam på tv för ett tag sedan där något (kanske en bakterie?) var trotsigt och skrek "Jag vill inte gå och lägga mig!". Så skulle man köpa produkten för att bli av med sagda trotsiga sak.

Vilken är produkten? Kan någon bistå med en länk till reklamen i fråga? Skulle uppskattas väldans mycket!

Låter som en av reklamerna med streckkoder. Streckkoderna symboliserade små priser och i en var det en streckkod som sa precis "Jag vill inte gå och lägga mig!" och sedan blev nerslagen med hammare (tror jag).

Minns inte själv vilka som gjorde reklamen, men det kanske ringer en klocka hos dig?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det den här du tänker på:

qmWQieh2-LE ?

Inte samma reklam men kanske samma produkt?

Njaeee, det känns inte helt rätt, men tack ändå.

Låter som en av reklamerna med streckkoder. Streckkoderna symboliserade små priser och i en var det en streckkod som sa precis "Jag vill inte gå och lägga mig!" och sedan blev nerslagen med hammare (tror jag).

Minns inte själv vilka som gjorde reklamen, men det kanske ringer en klocka hos dig?

Den var det! :) Någon berättarröst sade något i stil med "Vissa priser försöker vara större än de är" varpå streckkoden skrek sagda fras. Hammaren minns jag inte, men vi är definitivt inne på rätt reklam. Jag kan dock inte för min värld komma på vad det var för reklam :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag söker (vad jag tror är) en svensk techno/elektronisk låt. Allt jag minns är att i musikvideon sitter en mupp (eller liknande docka) på ett kontor och talar i telefon, samt headbangar.

Jag vet att någon där ute vet vilket låt jag menar.

Edit: Nvm, hittade den.

Låten (ifall någon är intresserad)

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag letar efter en låt som är med i ett av GTA spelen som utspelar sig i Vice City (alltså VC eller VCS). Det jag kommer ihåg är att den låter lite new wave och att en del av refrängen (?) spelas på en indisk harpa. Just harpa delen låter lite arabisk.

Någon som vet? Har lyssnat på i princip varje Wave 103 låt via Spotify men inte hittad den. Det kan ha varit på en annan station så klart.

Jag hittade den! Blancmange - Living On The Ceiling.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Finns det någon här som kommer ihåg när Tintin sändes på SVT(?) någon gång mellan 1997-1998? Det jag hemskt gärna vill ha reda på är; Vad hette "barnprogrammet" som visade det? Har för mig att "Djurgården" visades i samband med det. Som värd stod en gubbe som kallades för antingen "Morfar ..." eller "Farfar ..." och han höll till i ett skjul av något slag där han snickrade olika saker. Dessutom tror jag att han bar blå jeans-hängselbyxor. Nej, det var inte "Hajk" för det avskydde jag av någon anledning :P Vad jag vet så var det varken någon sorts sommar- eller vinterlovsmorgon utan vad jag tror är att det sändes en gång i veckan på antingen lördag- eller söndagsmorgonar.

Har sökt efter svar hur länge som helst, hjälp mig snälla! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Söker namnet efter en britisk komedi serie som gick på TV för ett bra tag sen. Det ska finnas en karaktär vid namn Winslow som ska vara en sån som bara dricker öl och han är väldigt ovårdad. Ska även vara en kvinna det handlar om som ska vara väldigt fin av sig men kommer inte ihåg hennes namn.

Hittade serien, Skenet bedrar.

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker namnet efter en britisk komedi serie som gick på TV för ett bra tag sen. Det ska finnas en karaktär vid namn Winslow som ska vara en sån som bara dricker öl och han är väldigt ovårdad. Ska även vara en kvinna det handlar om som ska vara väldigt fin av sig men kommer inte ihåg hennes namn.

Hittade serien, Skenet bedrar.

Ah, Hyacinth Bucket! Vilken kvinna :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon här som kommer ihåg när Tintin sändes på SVT(?) någon gång mellan 1997-1998? Det jag hemskt gärna vill ha reda på är; Vad hette "barnprogrammet" som visade det? Har för mig att "Djurgården" visades i samband med det. Som värd stod en gubbe som kallades för antingen "Morfar ..." eller "Farfar ..." och han höll till i ett skjul av något slag där han snickrade olika saker. Dessutom tror jag att han bar blå jeans-hängselbyxor. Nej, det var inte "Hajk" för det avskydde jag av någon anledning :P Vad jag vet så var det varken någon sorts sommar- eller vinterlovsmorgon utan vad jag tror är att det sändes en gång i veckan på antingen lördag- eller söndagsmorgonar.

Har sökt efter svar hur länge som helst, hjälp mig snälla! :D

Apropå det, jag har själv länge funderat och försökt hitta ett program som kanske kan vara detsamma som du beskriver.

Programmet visades på SVT, och det måste ha varit ett eller ett par år före Conny, Pontus & Bert. Det jag själv minns är att det var en äldre man som var programledare, han var klädd i nån typ av blå arbetskläder och hade alltid en svart hund (labrador?) med sig. Även jag har för mig att han snickrade ihop diverse saker i varje program.

Däremot vill jag minnas att det var ett sommarlovsprogram, fast minnet kan ju svika. Att det var Tintin som visades hade jag fullständigt glömt bort, men det kan det mycket väl ha varit.

Hoppas det finns någon som vet vad jag/vi tänker på, om det är samma. Det vore oerhört roligt att få veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon här som kommer ihåg när Tintin sändes på SVT(?) någon gång mellan 1997-1998? Det jag hemskt gärna vill ha reda på är; Vad hette "barnprogrammet" som visade det? Har för mig att "Djurgården" visades i samband med det. Som värd stod en gubbe som kallades för antingen "Morfar ..." eller "Farfar ..." och han höll till i ett skjul av något slag där han snickrade olika saker. Dessutom tror jag att han bar blå jeans-hängselbyxor. Nej, det var inte "Hajk" för det avskydde jag av någon anledning :P Vad jag vet så var det varken någon sorts sommar- eller vinterlovsmorgon utan vad jag tror är att det sändes en gång i veckan på antingen lördag- eller söndagsmorgonar.

Har sökt efter svar hur länge som helst, hjälp mig snälla! :D

Apropå det, jag har själv länge funderat och försökt hitta ett program som kanske kan vara detsamma som du beskriver.

Programmet visades på SVT, och det måste ha varit ett eller ett par år före Conny, Pontus & Bert. Det jag själv minns är att det var en äldre man som var programledare, han var klädd i nån typ av blå arbetskläder och hade alltid en svart hund (labrador?) med sig. Även jag har för mig att han snickrade ihop diverse saker i varje program.

Däremot vill jag minnas att det var ett sommarlovsprogram, fast minnet kan ju svika. Att det var Tintin som visades hade jag fullständigt glömt bort, men det kan det mycket väl ha varit.

Hoppas det finns någon som vet vad jag/vi tänker på, om det är samma. Det vore oerhört roligt att få veta :)

Hej! Jag kände igen beskrivningen som fa-an och bestämde mig för att lösa ert mysterium. Via Svensk mediedatabas lyckades jag skjuta från höften med sökorden och fick fram att serien heter "Opp å hoppa".

med Morfar Palle och Zorro. I dag tillverkar Morfar Palle en pall, och dessutom visar han och Zorro följande filmer: Magister Flykt, Sagan om Sune och Tintin. Växjö. TVB97-1025
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

NEJMEN!! :D Tusen tack Kebab, jag som har funderat i så många år!! :D Nu kommer minnena tillbaka, tack så hemskt mycket! <3

Ska verkligen kolla i SMDB, verkar ju riktigt innehållsrik :) Opp å hoppa!

..förresten riktigt oförståeligt att man inte kan ta del av materialet hur som helst, och man kan endast låna det under en viss tid med en användare som tydligen man måste ha ett bra syfte med för att kunna ansöka om. :angry:

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Min kära mor vill att jag skall bränna en sån där CD till henne, och hon har bara ett ända krav på den. Den måste ha en specifik låt som hon hört på radio många gånger. Problemet är att hon är helt värdelös på att förklara vad det är för låt, så jag skulle behöva lite hjälp.

Förslagsvis är låter på spanglish, då hon inkluderar någon låtsasspanska när hon försöker nynna på den. Hon säger att låten är "mycket känd", men att den inte är ny. Den går på radio lite då och då, och att den "låter utländsk". Först sa hon att det troligtvis är en neger som sjunger (jag fick hålla mig för skratt) eftersom den låter utländsk, men när hon sedan sa att det inte var en rapplåt och att den troligtvis spelas på charterresor så får det mig att anta att det är någon elektronisk popdänga med lite exotiska melodier inblandat.

Den går så här: "FAN-TAS-TIC MAMBO LABOOO" säger hon. Mambo labo hittade hon på själv, så därför har jag bara ordet "fantastic" eller "fantastico" att utgå från.

Första tanken var att hon kanske tänkte på någon låt som Pitbull har gjort, han låter ju rätt utländsk av sig och sjunger på spanglish. :D Dessvärre är den ända radiohiten med honom jag hört den där "I know you want me" så jag tvivlar på att det är rätt.

Så, är det någon som känner igen beskrivningen? Jag har försökt pressa henne på mer information om låten men hon verkar inte riktigt förstå hur mycket musik det finns här i världen som kan involvera ordet "fantastic".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...