Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Need your help guys!

Jag letar efter en film med Jackie Chan. En scen utspelar sig i en lagerbyggnad, där ett ungdomsgäng har hängt upp några poliser i taket, och Jackie Chan måste montera ihop en pistol på tid. Varje gång han misslyckas lossnar en polis och slår ihjäl sig.

Har för mig att detta var en av Chans seriösa, kinisiska filmer. Inte så mycket humor med i bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En reklamlåt (sänds nu) går ungefär såhär:... (tror den är för en städfirma eller nåt sånt)

"Sail away, to hide from mr. trouble...., let it go.... " (lugnt tempo, mansröst)

Jag känner igen den så fruktansvärt mycket men kan inte hitta den riktiga låten nånstans...

TACK för hjälpen =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg en film som var populär här på sajten för länge sedan. Det handlar om ett gäng människor i ett rum som diskuterar religion och andlighet i princip hela filmen. Det är en person som försöker övertala de andra att han är Jesus. Jag kommer inte vilka skådesplare som var med så ja, jag har absolut ingenting att gå på via google etc. Sorry om jag inte kommer med så mycket att gå på för er men ja, det är det enda jag kommer på om den. ^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken film/tv-serie-avsnitt?

Två medelålders män ankommer till en by på den amerikanska/engelska landsbygden. Männen är möjligtvis journalister eller snutar. Skaffar husrum på ett mystiskt värdshus. Något är jävligt skumt i byn. Byborna är hemlighetsfulla/aggressiva, gör det klart för männen att de inte är välkomna i byn. Blir senare mer och mer tydligt att majoriteten av byborna lever i någon form av sekt eller liknande. Kidnappar folk. Mördar/offrar folk? Människor har försvunnit i regionen. En morgon är Man 1 försvunnen. Man 2 börjar leta efter Man 1. Allt slutar med en stor brand.

Möjligtvis övernaturliga inslag i filmen.

Gjord pre 2003.

Trolig genre: Skräck.

Vilken film?

Man och Kvinna lever i ett dysfunktionellt parförhållande. Mycket gräl, tragik och allmän nedstämdhet. En kväll bestämmer sig Kvinna för att överraska Man med lite silverkant på hamsterhjulet. Kvinna lagar schysst käk, dukar fint, tänder några stearinljus, spelar klassiskt. Sexiga klänningen i svart påtagen. Kvinna tänker sig: Romantisk afton med Man. Kvinna väntar på att Man ska komma hem från jobbet men Man dröjer. Kvinna väntar och väntar. Klockan går. Kvinna sitter i köket och smågråter. Läser något. Skådar i fönstret. Var är Man? Är Man otrogen? Kvällen blir sen, maten blir kall. Kvinna försöker ringa Man. Inget svar. Kvinna ledsen, sitter vid köksbordet och dricker rött, snorar och snyftar med mascaran rinnande över kinderna. Tick, tack. Framåt småtimmarna kommer Man. Man har varit ute och svirat hela kvällen. Lullig och stökig stiger Man in i lägenheten. Hälsar nonchalant på Kvinna. Tjena! Kvinna förbannad. Var har Man varit? Var i helvete har Man varit!!? Kvinna får ett raseriutbrott. Vrålar och har sig. Fäktar med armarna, kastar tallrikar, vinflaskor och blomvaser. Krattar ner den fina maten i diskhon. Skriker på Man. Man får nog. Man slår Kvinna. Hårt. Örfilar Kvinna så att Kvinna faller. Man kallar Kvinna för hora, luder. Sparkar. Sen går Man och lägger sig. På golvet i en mörk vrå av lägenheten hulkar Kvinna. Blodig och vandaliserad. Månen lyser.

Det är inte Gudfadern.

Eller Shrek.

Det är inte en komedi.

Troligtvis en europeisk film.

Viss risk att jag dramatiserade upp minnet lite grann.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Need your help guys!

Jag letar efter en film med Jackie Chan. En scen utspelar sig i en lagerbyggnad, där ett ungdomsgäng har hängt upp några poliser i taket, och Jackie Chan måste montera ihop en pistol på tid. Varje gång han misslyckas lossnar en polis och slår ihjäl sig.

Har för mig att detta var en av Chans seriösa, kinisiska filmer. Inte så mycket humor med i bilden.

New Police Story? IMDB.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner igen det där! Men jag kan tyvärr inte placera det! Irriterande! En liten, liten röst i bakhuvudet säger att det är Mötley Crüe, men jag är absolut inte säker! Pröva Dr Feelgood av Crüe!

Tyvärr inte Dr. Feelgood. Låten som jag söker är lite "gladare" och inte riktigt lika "hårdrockig".
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det hårdrock över huvud taget? Det finns ju lite "gladare" hårdrocksband som tex Posion, Cinderella, Van Halen, sena Kiss osv.

Det vet jag faktiskt inte. Lite rockigt var det iaf fast det jag trallade på skulle kunna vara en synthslinga i låten. Hörde den på rockklassiker tidigare idag men det verkar inte finnas någon låtlista på deras hemsida.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag faktiskt inte. Lite rockigt var det iaf fast det jag trallade på skulle kunna vara en synthslinga i låten. Hörde den på rockklassiker tidigare idag men det verkar inte finnas någon låtlista på deras hemsida.

Fasen alltså, jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig! Jag har gått igenom en jäkla massa diskografier av olika band inne i huvudet, men inget har hittats!

Sorry :(

Du kan alltid pröva Song Tapper!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter en bild jag såg i Humortråden förra året.

Det var en kill och en tjej (eventuellt från Twilight) som sitter och pratar om att tjejen ska köpa ett spel till sin bror (tror jag). Killen håller världens längsta konversation med henne i flera bildrutor, bara för att få henne att säga "the game". När hon väl säger det blir killens ögon skitstora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...