Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Okej, jag hörde en låt jag totalt glömt bort i omklädningsrummet för ett par timmar sedan. Memorerade den första meningen, men likt förbannat har jag glömt det!

  • Ballad, (hann inte höra hela, men jag har för mig att det är en sådan)
  • Kan ha haft inslag av något "techno"-beat i början
  • Låten börjar med Strings, i någon mjuk form eller någonting liknande
  • Sångarens röst påminde om Fools Garden's, men hittade ingen sådan låt med dem.
  • Kvinna
  • Den första meningen är väldigt "vanlig", i stil med "I have a friend" eller "I know a person". Behöver nödvändigtvis inte vara någonting av det jag skrev, men det var cirka 6-9 ord i första raden, och jag är väldigt säker på att den började med ett "I".
  • Mitten på 90-talet är jag ganska säker på att den släpptes (Ska kolla igenom några "Absolute Music" så länge :P)
  • Spelas/-des på radio en hel del

Inte lätt att identifiera med det lilla jag beskrev, men förhoppningsvis finns någon häromkring som kan ge ett bra tips :)

Tack på förhand

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag hörde en låt jag totalt glömt bort i omklädningsrummet för ett par timmar sedan. Memorerade den första meningen, men likt förbannat har jag glömt det!

  • Ballad, (hann inte höra hela, men jag har för mig att det är en sådan)
  • Kan ha haft inslag av något "techno"-beat i början
  • Låten börjar med Strings, i någon mjuk form eller någonting liknande
  • Sångarens röst påminde om Fools Garden's, men hittade ingen sådan låt med dem.
  • Kvinna
  • Den första meningen är väldigt "vanlig", i stil med "I have a friend" eller "I know a person". Behöver nödvändigtvis inte vara någonting av det jag skrev, men det var cirka 6-9 ord i första raden, och jag är väldigt säker på att den började med ett "I".
  • Mitten på 90-talet är jag ganska säker på att den släpptes (Ska kolla igenom några "Absolute Music" så länge :P)
  • Spelas/-des på radio en hel del

Inte lätt att identifiera med det lilla jag beskrev, men förhoppningsvis finns någon häromkring som kan ge ett bra tips :)

Tack på förhand

Emilia - I'm a big big girl? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hejsan, för ett antal år sedan hyrde jag en skräckrulle med en clown på framsidan. (Nej, det var inte DET.)

Minns ej vad den hette, dock minns jag lite av filmen som jag ska försöka återge:

Det var en man och en kvinna i huvudrollerna. Det jag minns bäst av mannen var att han i flera scener åkte i en bil och funderade.

Den scen jag minns bäst var en liten pojke/flicka som ligger i sin säng och sover, och en stor (tjock?) clown tittar på honom/henne.

Clownen var inte ensam att sätta skräck i mig, den hade en "partner" vid något tillfälle som jag inte minns vad det var för en typ.

Tror faktiskt att jag minns en slags mening ur filmen som var "Vi tittar på dig när du sover" eller någonting liknande.

En annan scen var clownen och hans så kallade partner som stod och samtalade vid en parkbänk nedanför en stor bro på natten.

(Väldigt identisk plats som en scen ur Family Guy där Stewie och...hon som var barnmodell satt på en parkbänk vid solnedgången, alldeles vid vattnet och Stewie säger att de bör gå eftersom det kan vara farligt där på natten, och precis efteråt kommer ett lejon och en robot av något slag och brottas vilt..:P)

Vad jag tyckte då var att det var en tråkig och långsam film, men jag hade mer än gärna sett den idag så jag kanske hittar en eventuell sensmoral eller liknande. Kanske är det en riktigt djup film?

Tacksam för svar eller hjälp! :) (Har nästan googlat ihjäl mig utan svar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Förlåt att jag bumpar!

Jag letar efter en låt som går så här: Oh here she comes, watch out, she will chew you up.

Eller något sånt, har verkligen letat som en dåre, på youtube, lyrics, whateva.

Förlåt för bump, och tacksam för svar. :)

@plaisir Tack så mycket, det är den. :D

Redigerad av goar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt att jag bumpar!

Jag letar efter en låt som går så här: Oh here she comes, watch out, she will chew you up.

Eller något sånt, har verkligen letat som en dåre, på youtube, lyrics, whateva.

Förlåt för bump, och tacksam för svar. :)

http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Oh+here+she+comes,+watch+out,+she+will+chew+you+up

??

Maneater?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar själva musiken så är det gamla goda Clint Mansells Lux Aeterna som bland annat återfinns i Requiem for a dream!

Sanslöst bra är den i alla fall. Sunshine har jag aldrig hört talas om men den verkade jävligt bra av att döma av trailern, men vilken film blir inte bra av den här låten å andra sidan.

Skickar upp en länk till tuben också :)

http://www.youtube.com/watch?v=hKLpJtvzlEI

part 1

part 2

part 3

Versionen till LOTR: TT. Sjukt epic.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Letar efter en rappare som har en låt där han sjunger om sin cancersjuka mor.. Det är tyvärr inte jag som söker efter den utan min mamma.. Enligt henne så är han lång, har lite struliga tänder och ser lite seg ut :rolleyes:

Hur som helst så går låten nånting i stilen med att han först inte märker att hon har problem med cancern, men inser det allt eftersom.. Själv har jag testat med "Ken Ring - Be en bön" men den var det inte.

CK - Kärleken?

Handlar dock både om att ett barn föds och att en pappa dör i cancer.

--------------

Hittade för lääänge sedan ett screenshot från 4chan /b/ där en kille skriver några meningar SOM ÖVER HUVUD TAGET inte sitter ihop. Alltså, meningsuppbyggnaden var helt fuckad. Jag skrattade så jag grät och nu gråter jag för jag inte kan hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Letar efter en rappare som har en låt där han sjunger om sin cancersjuka mor.. Det är tyvärr inte jag som söker efter den utan min mamma.. Enligt henne så är han lång, har lite struliga tänder och ser lite seg ut :rolleyes:

Hur som helst så går låten nånting i stilen med att han först inte märker att hon har problem med cancern, men inser det allt eftersom.. Själv har jag testat med "Ken Ring - Be en bön" men den var det inte.

CK - Kärleken?

Handlar dock både om att ett barn föds och att en pappa dör i cancer.

--------------

Hittade för lääänge sedan ett screenshot från 4chan /b/ där en kille skriver några meningar SOM ÖVER HUVUD TAGET inte sitter ihop. Alltså, meningsuppbyggnaden var helt fuckad. Jag skrattade så jag grät och nu gråter jag för jag inte kan hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CK - Kärleken?

Handlar dock både om att ett barn föds och att en pappa dör i cancer.

Tyvärr var det inte den heller, jag börjar tro att den här låten är i stort sett omöjlig att hitta mestadels för att jag har spelat upp alla låtar nå har tipsat om, och det stämmer ändå inte. Börjar fundera om det kanske är en vanlig låt. Kära mor är ju rätt vimsig av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr var det inte den heller, jag börjar tro att den här låten är i stort sett omöjlig att hitta mestadels för att jag har spelat upp alla låtar nå har tipsat om, och det stämmer ändå inte. Börjar fundera om det kanske är en vanlig låt. Kära mor är ju rätt vimsig av sig.

Vet tyvärr inte heller, men kolla med ett rap-/hiphopforum (eller ett som är mer inriktat på musik än detta). De kanske vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...