Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag söker den film eller (mindre troligt) serie som har The Doors - The End som ledmotiv.

Jag får för mig att det är nån ganska allvarlig film, möjligen en roadmovie, som avbildar en huvudpersons resa genom ett land och en tid där han kanske till och med dör i slutet? Mycket möjligt att det är den film där en kurirkille som alltid åker fort ska ta sig hem till sin fru över hela landet, men polisen tar honom på vägen och han kör in i en bulldozer. Om inte annat, vad heter den filmen?

Stells svar är väl tydligt nog på vilka filmer som använder låten. Men den film som du tänker på, och alltså inte har med låten är med stor sannolikhet Vanishing Point, eller Jakten mot nollpunkten som den heter på svenska. Kultrulle från 70-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, jag söker en film som min klass såg på i högstadiet.

Den handlar om en kvinna som jag har för mig var reporter, och en man (Som kan ha varit en reporter även han) som är dömd till dödsstraff.

Den kvinnliga reportern är emot dödsstraff och gör allt hon kan i sin väg för att frige mannen. Men det visar sig vara ett klurigt fall, mannen har våldtagit en tjej och sedan mördat henne, och verkligen alla bevis talar för att mannen är skyldig.

Kvinnan misslyckas med att frige mannen och han blir avrättad, kort därefter får hon ett gosedjur till sitt kontor (Jag vill minnas att det var ett lamm) när hon sliter sönder lammet så ligger där ett kasettband (VHS).

Hon spelar upp det och det visar sig vara från den avrättade mannen som även han är emot dödsstraff, och allting som har hänt har han iscensatt tillsammans med tjejen som anklagade honom för våldtäkt. Bara för att bevisa att det är fel med dödsstraff.

Kan hända att hon får kassettbandet precis innan avrättningen och skyndar sig för att försöka hinna stoppa avrättningen utan att klara det.

Någon som har susning om vilken film jag menar? :mellow:

Haha dåliga jag, jag hade inte testat att använda Google då jag inte visste vad jag skulle söka på. Så drog jag till med "Movie death penalty innocent tape" och fick rätt träff direkt. :D

The Life of David Gale var det i alla fall om någon undrar. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet namnet på en serie som gick under sommarlovsmorgon för många år sedan.

Det handlar om en kille som hamnar i koma och väl i koman så är han i en annan värld som, om jag minns rätt bara det bor barn i eller något i den stilen.

Haha, jag tänker på julkalendern som gick 2005. :)

Fast i den världen fanns det nog inte bara barn.

Edit: Det kan inte vara The Odyssey annars?

Edit igen: Enligt wikipedia verkar det rätt, ingen når åldern 16 år står det.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_%28TV_series%29

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag tänker på julkalendern som gick 2005. :lol:

Fast i den världen fanns det nog inte bara barn.

Edit: Det kan inte vara The Odyssey annars?

Edit igen: Enligt wikipedia verkar det rätt, ingen når åldern 16 år står det.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_%28TV_series%29

Jo, det var det Odyssey, kollade på första avsnittet på YT och bara njöt. Nu har jag dock kommit rockbottom med att hitta en torrent. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker efter en av Petters nya låta som jag såg på ZTV i skolan bara lite snabbis han åker i en bil och rappar. Sen är det en till som jobbar på ett slakteri ser det ut som för han har ett vitt förkläde eller vad det nu heter. Och den killen är typ mörk hyad så nån som vet vilken låt med Petter jag syftar på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, jag söker en film som min klass såg på i högstadiet.

Den handlar om en kvinna som jag har för mig var reporter, och en man (Som kan ha varit en reporter även han) som är dömd till dödsstraff.

Den kvinnliga reportern är emot dödsstraff och gör allt hon kan i sin väg för att frige mannen. Men det visar sig vara ett klurigt fall, mannen har våldtagit en tjej och sedan mördat henne, och verkligen alla bevis talar för att mannen är skyldig.

Kvinnan misslyckas med att frige mannen och han blir avrättad, kort därefter får hon ett gosedjur till sitt kontor (Jag vill minnas att det var ett lamm) när hon sliter sönder lammet så ligger där ett kasettband (VHS).

Hon spelar upp det och det visar sig vara från den avrättade mannen som även han är emot dödsstraff, och allting som har hänt har han iscensatt tillsammans med tjejen som anklagade honom för våldtäkt. Bara för att bevisa att det är fel med dödsstraff.

Kan hända att hon får kassettbandet precis innan avrättningen och skyndar sig för att försöka hinna stoppa avrättningen utan att klara det.

Någon som har susning om vilken film jag menar? :)

Haha dåliga jag, jag hade inte testat att använda Google då jag inte visste vad jag skulle söka på. Så drog jag till med "Movie death penalty innocent tape" och fick rätt träff direkt. :doh:

The Life of David Gale var det i alla fall om någon undrar. ;)

SPOILERTAGGAAAAAAAAAAAAAAAA!

Nu har jag visserligen redan sett filmen (även jag i skolan). Den är bra. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För måååånga år sedan så såg jag en film som handlade om en fransk man och hans son som levde (i smyg?) på en tysk krigsbas. Utspelade sig under andra världskriget och det slutar med att

fadern blir skjuten.

Vad heter denna? Vet att vi hade en diskussion om denna filmen någonstans här på forumet för några år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För måååånga år sedan så såg jag en film som handlade om en fransk man och hans son som levde (i smyg?) på en tysk krigsbas. Utspelade sig under andra världskriget och det slutar med att

fadern blir skjuten.

Vad heter denna? Vet att vi hade en diskussion om denna filmen någonstans här på forumet för några år sedan.

Åh, den såg jag också i skolan, innan han

blev skjuten

gömde han sin son i en låda eller skåp va?

Tänker vi på samma?

Jag kommer dessvärre inte ihåg namnet jag heller. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...