Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

För några år sedan så fanns det en video på Youtube som var lite av en parodi på 'good cop, bad cop'-konceptet. Det fanns någon 'skurk' med som skulle gissa vad dom föreställde. Dom började köra massa löjliga 'coffee cup, tea cup' grejer etc. Lite flummigt förklarar, men jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde länka denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaaah har fått en låt på hjärnan. Helt säker på att det är en gammal klassiker typ 70/80tal, en lite vemodig låt som man har hört skitmånga gånger. Den ploppade upp i huvedet när jag jag såg Johnny Cashs dotter på TV, så det skulle kunna vara en låt av honom. Men det är det nog inte, men nånting åt det hållet med akustisk gitarr, tror kanske att det är två st män som sjunger, kanske Seals & Crofts. Tror den handlar om djävulen, the Devil. Kommer bara ihåg refrängen, vilket inte har text utan bara "nanana" och en grej från versen "with a gun in his hand", det kan vara något annat mellan "gun" och "hand" också, eller gun by his side.

Lol på den som listar ut detta, kaka utlovas.

spela detta:

refräng

__1______2_______3______4_____1_____2______3______4

Naaaa____naaa____na___________nanaa_nana___na

__am_____c______d______d_____am_____c______d______d

vers

typ: the devil gör nåt blalbalb...... blalbalba with a gun in his hand

____am___________g_________am_________g

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva ha hjälp med att hitta en bilmässa video från youtube(om den nu inte är borttagen). Lite info om videon:

Det är en fet bilmässa kommer inte ihåg vart men det spelas dunka dunka musik samt tjejer visas upp sen visas en massa jävla bilar upp i en stor hall. ser ut som en idrottshall de visar upp breakdance etc. Rätt så stor hall och det är en trance låt med som jag letar efter samt videon med. Det är typ brun/trä väggar som brukar vara i en idrotts hall eller ja det ser ut som en. Det är f.ö nästan bara tjejer där i hallen. Man ser även en bil från Fast and the furious tror det är den där gröna Mitsubishin med blå/vita stripes på sidorna.

Jag har låten i skallen men får inte ut den.

EDIT: Hittade den behövde bara söka på Car show with breakdance and girls

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju mest likt den han frågar efter.

Jag måste dock fråga efter ett annat videoklipp, som faktiskt innehåller "hmm what you say"

Tror att det är college humour eller någonting. Någon som ser någons självmordslapp, och så kommer "hmm what you saaaay, oh but you didn't blaaa blaaa", sedan så kommer någon annan person in och så börjar dom skjuta varandra en efter en, och för varje som dör så spelas låten en stund. Väldigt roligt. Har varit postad i dagens lol eller någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju mest likt den han frågar efter.

Jag måste dock fråga efter ett annat videoklipp, som faktiskt innehåller "hmm what you say"

Tror att det är college humour eller någonting. Någon som ser någons självmordslapp, och så kommer "hmm what you saaaay, oh but you didn't blaaa blaaa", sedan så kommer någon annan person in och så börjar dom skjuta varandra en efter en, och för varje som dör så spelas låten en stund. Väldigt roligt. Har varit postad i dagens lol eller någonting.

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bonussvar: Imogen Heap - Hide and Seek heter låten.

Följdfråga: Finns en hiphop låt som någon sjunger ungefär såhär i: "Cuz we're ... on the dance flo-or!" hörde den bara en kort stund, men det var ett riktigt skönt beat i låten, någon som vet?

Nevahmind!

Wyclef Jean - Perfect gentleman

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju mest likt den han frågar efter.

Jag måste dock fråga efter ett annat videoklipp, som faktiskt innehåller "hmm what you say"

Tror att det är college humour eller någonting. Någon som ser någons självmordslapp, och så kommer "hmm what you saaaay, oh but you didn't blaaa blaaa", sedan så kommer någon annan person in och så börjar dom skjuta varandra en efter en, och för varje som dör så spelas låten en stund. Väldigt roligt. Har varit postad i dagens lol eller någonting.

Ja, just det!, den är det. Jag har nog blandat ihop den jag sökte med den du nu söker! :unsure:

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

We were both too young... (too know what true love really is, kanske. är inte säker)

Calling for you...

Hörde en låt på radion. VET att jag har hört den tidigare, och kommer bara ihåg dom där textraderna. Hittar den inte via google. Någon som vet?

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...