Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Haha, det här kommer låta konstigt. ;)

Kom att tänka på en tv-serie idag, jag tror det är en tv-serie i alla fall, där de enda scenerna jag kommer ihåg är att en ny tjej kommer in i handlingen, och två killar diskuterar huruvida hennes bröst är äkta eller ej.

Det slutar med att killarna skickar med en tjejkompis när den nya tjejen ska gå och basta/bada/liknande, och där låtsas ramla och "råka" ta emot sig på tjejens bröst och därmed kan säga om de är äkta eller ej.

Hoho, någon som känner igen denna skrala beskrivning? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det här kommer låta konstigt. >_<

Kom att tänka på en tv-serie idag, jag tror det är en tv-serie i alla fall, där de enda scenerna jag kommer ihåg är att en ny tjej kommer in i handlingen, och två killar diskuterar huruvida hennes bröst är äkta eller ej.

Det slutar med att killarna skickar med en tjejkompis när den nya tjejen ska gå och basta/bada/liknande, och där låtsas ramla och "råka" ta emot sig på tjejens bröst och därmed kan säga om de är äkta eller ej.

Hoho, någon som känner igen denna skrala beskrivning? :o

Åh! Jag känner igen det så väl!

Det kan inte vara Seinfeld va?

Edit: Jo, är det inte Seinfeld? Får inte tjejen med brösten för sig att Elleine(?) är lesbisk och ute efter henne? ;)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh! Jag känner igen det så väl!

Det kan inte vara Seinfeld va?

Edit: Jo, är det inte Seinfeld? Får inte tjejen med brösten för sig att Elleine(?) är lesbisk och ute efter henne? :o

Jaaafan, nu när du säger det! ;)

Ska söka vidare lite på det! Tack!

Edit: Bah, det var det närmaste jag hittade, men det är ju rätt scen i alla fall! >_<

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
vore toppen till nästa gång att du säger vilken radiokanal :cry:

Hah, men.. RixFM, P3, One FM.

Den rullar lite här och var. ;D

Edit: Hah! Gick in på Spotify och sorterade på mest spelade i Sverige, den låg som tvåa. :confused:

Edward Maya ft. Vika Jigulina - Stereo Love (radio edit)

spotify:track:1AguHaKOuggrVTebp7cZEI

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns någon den färgglada videon till P. Diddys (eller han kanske hette Puff Daddy på den tiden) video "Bad Boy for Life" där han och ett gäng rappare cruisar runt på typ cyklar i dyra sururbia-kvarter? Det gör jag, och jag fick ett otroligt sug att se den häromdagen, men... Jag kan inte hitta den! Vad har hänt - har den dammsugits bort från internets yta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns någon den färgglada videon till P. Diddys (eller han kanske hette Puff Daddy på den tiden) video "Bad Boy for Life" där han och ett gäng rappare cruisar runt på typ cyklar i dyra sururbia-kvarter? Det gör jag, och jag fick ett otroligt sug att se den häromdagen, men... Jag kan inte hitta den! Vad har hänt - har den dammsugits bort från internets yta?

*edit*

Oj, det var visst den sköna remixen.

Här har du

http://www.youtube.com/watch?v=Q2Ufk_5PnMU

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, har en helt weird request här på g.. Låten börjar med en flicka, vars röst är bra mycket fagrare än min, men jag gör ett försök att härma henne iaf.

Smygedit, det gick ju inget bra det där.. Får vänta på requesten, skickar upp ljudfilen senare!

Edit:

Nu undrar ni kanske vad som hände med ljudfilen? Jodå, jag har glömt bort låten helt och hållet! :P

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Söker en låt jag hörde på The Voice i Danmark idag när vi bilade igenom där.

Låten börjar med en aningen lam melodi, känns som något öststatiskt typ, man tror inte att det är en "dance" låt, men efter en 10 sekunder remixas låten och blir jävligt skön med bas och sånt.

Har för mig att dom sjunger nått med America,men är inte helt säker. Danska The Voice hemsida har inte listat låten så vet inte hur jag ska få fram vad den hette..

*edit*

Hittade låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag och mina vänner är jättedesperat efter en svensk sång som vi hörde på flygplansavdelningen på Tekniska Muséet i Stockholm. Vi har försökt med Google och att fråga äldre människor, men utan lycka!

Den lilla bit av text som vi har går tydligen såhär:

"Där uppe ovan molnen,

är himlen alltid blå.

Där uppe ovan molnen,

försvinner allt det grå.

Jag ser ditt gråa öga..."

Sen följer något som har med tårar att göra. Anyhoo, vi vore evigt tacksamma om någon här skulle kunna berätta vad den heter och hur man kan få tag på den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag och mina vänner är jättedesperat efter en svensk sång som vi hörde på flygplansavdelningen på Tekniska Muséet i Stockholm. Vi har försökt med Google och att fråga äldre människor, men utan lycka!

Den lilla bit av text som vi har går tydligen såhär:

"Där uppe ovan molnen,

är himlen alltid blå.

Där uppe ovan molnen,

försvinner allt det grå.

Jag ser ditt gråa öga..."

Sen följer något som har med tårar att göra. Anyhoo, vi vore evigt tacksamma om någon här skulle kunna berätta vad den heter och hur man kan få tag på den!

Hm, svårt - jag har själv ingen aning. Men försök ta kontakt med Tekniska Muséet om ni verkligen vill veta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...