Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Söker Snow Patrols avskalade version av 'Just Like Christmas' (inte den här). Den var med i Jullistan förra året, men jag saknar den i år. Någon som minns?

...oh, det var också någon som gjort en bra, lite mer lättsam version av "Twelve days of christmas", men även den tycks vara borta. Ett band med lite sådär poppunkigt amerikanska pojkar. Den var iallafall bra. Skulle någon lyckas med konststycket att hitta den, vore jag tacksam. Typ "posta en julklapp"-tacksam.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

We were both too young... (too know what true love really is, kanske. är inte säker)

Calling for you...

Hörde en låt på radion. VET att jag har hört den tidigare, och kommer bara ihåg dom där textraderna. Hittar den inte via google. Någon som vet?

Bumpar det här. Låten sitter i huvudet. Verkligen ingen som har en aning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg att jag spelade ett matematikspel när jag var yngre. Spelet var utformat för barn, var i 2D och man sprang runt på olika banor och skulle klara av talen för att komma vidare i spelet. Fanns även monster som man skulle akta sig för. Har för mig att man var en blond kille. Grafiken var långt ifrån den vackraste. Har för mig att det även finns ett memoryspel(tror det var memory) med samma karaktär. Rätt säker på att spelet var på engelska. Någon som har någon aning om vad jag snackar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en slags guide-/självhjälpsbok, genre komedi, där man lär sig typ hur man fajtas mot en krokodil, hur man tar hand om ett pack ninjas, och andra såna grejer. Tror den hette något med "actionhjälte" i titeln, men jag är inte säker. Räven? Kebab?

Aargh, fan, vad heter den nu igen? Har inte läst den själv, men min lumparkompis höll i den för bara några veckor sedan... Jag återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klassisk jullåt, en kvinna som sjunger:

"Nu är det jul igen... N-n-nu är det jul igen"

Mycket trumpeter i låten tror jag, rätt taktfast och trallvänlig. :)

Någon som känner igen min skrala beskrivning?

Edit: Efter lite googlande: Just D - Juligen

Nu vill jag inte vara den, men... Jag skäms lite över att du inte visste! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag inte vara den, men... Jag skäms lite över att du inte visste! :D

Jag kände till den (hörde den till och med i huvudet när jag läste beskrivningen) men jag hade ingen aning om vem som gjort den! Vem är Just D?

EDIT: Den låter ju väldigt samplad nu när jag lyssnar på den i Spotify. Vem har gjort originalet?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kände till den (hörde den till och med i huvudet när jag läste beskrivningen) men jag hade ingen aning om vem som gjort den! Vem är Just D?

EDIT: Den låter ju väldigt samplad nu när jag lyssnar på den i Spotify. Vem har gjort originalet?

Just D var en hiphop-grupp, väldigt kända för sina väldigt oseriösa låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det är den boken du är ute efter. Har nämligen denna hemma och även om den är riktigt bra så är den inte humoristisk och innehåller varken ninjas eller pirater. :D

Det var den jag hade i åtanke - jag spånade på Afrika-presenten till min bror, och kom att tänka på den boken. Men jag köper med all sannolikhet inte den - julen är ju på intågande, och jag vill inte gambla och hoppas på att den kanske kommer fram i tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter det lite brötande instrumentet som ligger i bakgrunden i Allan Edvalls "Visst är det bätter..."? Jag tänker att det är en oboe, men sedan inser jag att jag inte har en aning om hur en oboe låter. Här är en Spotifylänk. Jag tänker mig att någon orkesterkännare - Henki, Jazz, eller någon. Instrumentet har ett litet soloparti vid 00:58 och ~10 sek framåt.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter gruppen till den här låten?

Har letat svar i veckor nu... :(

http://www.maxhuber.se/files/Inspelning%20(1)_70081.mp3

http://www.maxhuber.se/files/Inspelning_n2b0.mp3

Min track id på mobilen hittar inget. :mf_doof:

The Rivals - 2nd Best to None

http://www.youtube.com/watch?v=cti4CL_jtZs

Eller ja. Det är Björn & Benny som skrivit/gjort låten.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...