Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Vad heter filmen som slutar med att man får se en utzoomning där man först ser tellus, månen, de andra planeterna i solsystemet, vintergatan och andra galaxer och stjärnor osv och sedan så visar det sig att det är ett litet klot som någon utomjording håller i?

Någon av alienfilmerna, eller vad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter filmen som slutar med att man får se en utzoomning där man först ser tellus, månen, de andra planeterna i solsystemet, vintergatan och andra galaxer och stjärnor osv och sedan så visar det sig att det är ett litet klot som någon utomjording håller i?

Någon av alienfilmerna, eller vad? :)

Men in Black.

[youtube-old]LyzIau5dBao[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mamma har frågat mig om inte jag skulle kunna hitta musik som en viss Leslie (Efternamn??) har gjort. Leslie är den där pojken från malmö som det har varit något tv-program om nyligen. Om han bär något visst artistnamn eller dylikt? Hittar inget :confused:

Hans myspace; http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=136488849

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här sången används som "mellansekvens" mellan scener i Friends. Är det specialskrivet för serien, eller är det taget ifrån en låt? Så jäkla skön melodi egentligen. :naughty:

http://www9.speedyshare.com/data/632391801...154/Friends.mp3

Skulle sätta min vänstra lilltå på att de små mellanmusikstyckena är specialskrivna för serien. Men det är bara en gissning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vart man kan få tag på Franz Ferdinands Can't Stop Feeling? Den är med på deras nya album, men om jag inte har fel så var den en oofficiell b-side till någon av deras tidigare album och lät väldigt annorlunda. Vet att jag haft den på min dator för ett par år sedan. Måste ha den igen, eller iaf få lyssna på den. Hjälp tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Martin, jag vet att warez-reglerna har blivit väldigt lösa på senare tid ( :D ), men det där är verkligen ett rent regelbrott mot §1.1

Går fortfarande att Streama, jag skiter i vilket :P Bara jag få se sista sesongen, även länk vart man isåfall kan köpa den går bra! :)

Edit: Fanns att köpa på iTunes i Kanada :)

Edit2 : Det gick tydligen inte att köpa ifrån Kanada, så om någon hittar vart man kan köpa S4 i Sverige säg till! :)

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker en film, jag kommer inte ihåg allt för mycket så detta kommer bli svårt...

Det är en film om en person som hittar en tjurpenis(?) och han kan önska sig vad han vill med den... När han önskar sig något så händer något dåligt... Som ett tunt minne så tror jag att det är något med witch eller craft i namnet på filmen, har provat sökt runt men hittar inget, så nu hoppas jag att ni vet...

Edit: Sedan söker jag en låt som går, "wa, hu, what is it good for, absolutely nothing. Sing it again, okey"

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker en film, jag kommer inte ihåg allt för mycket så detta kommer bli svårt...

Det är en film om en person som hittar en tjurpenis(?) och han kan önska sig vad han vill med den... När han önskar sig något så händer något dåligt... Som ett tunt minne så tror jag att det är något med witch eller craft i namnet på filmen, har provat sökt runt men hittar inget, så nu hoppas jag att ni vet...

Edit: Sedan söker jag en låt som går, "wa, hu, what is it good for, absolutely nothing. Sing it again, okey"

Googlade "movie bulls penis wish" fick upp Wishcraft från 2002 ^_^

http://www.imdb.com/title/tt0255702/

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag frågade en gång för längesen men fick inget svar så jag testar igen.

Jag söker en film som jag såg när jag var kanske 6-7 år. Jag minns inte speciellt mycket från den, mer än att det var en actionfilm som handlade om nån man och en, på något sätt, utvecklingsstörd pojke. De få scener jag minns är en när pojken går upp på en tågräls (jag tror att tåget kommer också), en när de sitter på ett tåg, en buss eller nått och en man som jagar dem kommer in på tåget/bussen med en pistol. Samt en scen när pojken ligger på ett sjukhus. Han ska opereras eller nått och han som är ute efter pojken låtsas vara en läkare. Jag tror att han jagar pojken och mannen i sjukhuset med en Uzi eller nått.

Som sagt, en actionfilm från 90-talet. Omslaget kan möjligtvis bestå till största delen av blått, men jag är inte säker.

Har letat efter den här filmen i flera år nu, och vore riktigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med namnet på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...