Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag söker namnet till en låt som jag hörde i en mellansekvens i kvällens Idol. Den spelades när man såg hur nån av deltagarna satt nån sorts grävskopa och "hackade" sönder en vägg. Det lät som Megadeth och jag hörde ordet "Destroy" rätt så många gånger. Det är inte Symphony of Destruction jag tänker på. Sorry för dålig beskrivning. Någon som vet?

Hatebreed - Destoy Everything

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en lugn låt, som spelades i slutet av fotbollsgalan, aldeles nyss. Hörde den bara lite gran, var i ett annat rum.

Det var en man som sjöng, väldigt lugn låt. Nått i stil med "and iiiiiii try and try and try... to take u home..." "i will miss you". Själva "sjungstilen" är en väldigt len röst

ABSOLUT inte säker på texten, hörde bara typ "mummel"

HJÄLP UPPSKATTAS!

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en lugn låt, som spelades i slutet av fotbollsgalan, aldeles nyss. Hörde den bara lite gran, var i ett annat rum.

Det var en man som sjöng, väldigt lugn låt. Nått i stil med "and iiiiiii try and try and try... to take u home..." "i will miss you". Själva "sjungstilen" är en väldigt len röst

Inte säker på texten!

HJÄLP UPPSKATTAS!

Huff, två av två gånger jag satte på TVn var det Coldplay som hördes. Sista gången var i slutet, och då spelades 'Fix You' - kan det stämma?

[youtube-old]jBEYyHGbwto[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en 3-4 år sen senast så gick det en film på SVT/TV4 (?) som var en musikal, där det var en massa grisar som dansade balett i typ 2 timmar till klassisk musik. Var 70/80- tal över den och grisarna var såklart utklädda människor. Denna musikal gick alltid dagarna runt julafton, kanske var det på julafton, och gick vad jag minns varje år runt jul fram till ca 3 år sen.

Så till min stora fråga - Vad heter denna musikalfilm?

Redigerad av Voorhees93
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en 3-4 år sen senast så gick det en film på SVT/TV4 (?) som var en musikal, där det var en massa grisar som dansade balett i typ 2 timmar till klassisk musik. Var 70/80- tal över den och grisarna var såklart utklädda människor. Denna musikal gick alltid dagarna runt julafton, kanske var det på julafton, och gick vad jag minns varje år runt jul fram till ca 3 år sen.

Så till min stora fråga - Vad heter denna musikalfilm?

Den gick dagen innan julafton när jag var yngre, Tales of Beatrix Potter hette det, filmen är omöjlig att få tag i utan att betala känns det som. Jag funderar starkt på att beställa den i år. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe blev faktiskt lite förvånad när dem slutade sända den. Hade ju varit flera år i rad. Minns att jag alltid fick känslan av att "nu är det inte långt kvar" när den visades. :naughty:

Men det var väl flera djur än grisar? Har för mig det var möss och kattor och annat också.

Harar, gäss, grisar, rävar, ekorrar, grodor och möss är vad jag kan komma på på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den gick dagen innan julafton när jag var yngre, Tales of Beatrix Potter hette det, filmen är omöjlig att få tag i utan att betala känns det som. Jag funderar starkt på att beställa den i år. :naughty:

Ja det kan nog stämma! Tackar B):)

Harar, gäss, grisar, rävar, ekorrar, grodor och möss är vad jag kan komma på på rak arm.

Aa det kan nog också stämma, minns dock bara grisarna, har en bild i huvudet när dom hoppar över gärdsgård och så kan man se en liten stuga i bakgrunden, och så en gul ton över hela filmen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en 3-4 år sen senast så gick det en film på SVT/TV4 (?) som var en musikal, där det var en massa grisar som dansade balett i typ 2 timmar till klassisk musik. Var 70/80- tal över den och grisarna var såklart utklädda människor. Denna musikal gick alltid dagarna runt julafton, kanske var det på julafton, och gick vad jag minns varje år runt jul fram till ca 3 år sen.

Så till min stora fråga - Vad heter denna musikalfilm?

Åååh.. Jag har sett den en endaste gång.. Så himla bra film :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...