Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Satt igår i bilen och väntade på att min bror skulle bli klar på arbetsförmedlningen, så då drog jag igång radion för att fördriva tiden, och då hörde jag något nästan magiskt.

Det var ungefär indie-liknande, men lite snabbare och mer pop-liknande. Jag älskade vad jag hörde, låten "utspelade" sig att spelas in på en telefonsvarare tror jag. Någon del i texten gick "kom och hämta en kniv, det börjar bli sent", någon som vet vilken låt det är? Jag vill höra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt igår i bilen och väntade på att min bror skulle bli klar på arbetsförmedlningen, så då drog jag igång radion för att fördriva tiden, och då hörde jag något nästan magiskt.

Det var ungefär indie-liknande, men lite snabbare och mer pop-liknande. Jag älskade vad jag hörde, låten "utspelade" sig att spelas in på en telefonsvarare tror jag. Någon del i texten gick "kom och hämta en kniv, det börjar bli sent", någon som vet vilken låt det är? Jag vill höra!

Navid Modiri & Gudarna:Telefonsvararen ?

http://lyricwiki.org/Navid_Modiri_&_Gu...Telefonsvararen

http://www.google.se/search?q=kom+och+h%C3...lient=firefox-a

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker namnet på en film som gjordes nån gång i början av 90talet tror jag.. Utspelar sig i framtiden där två grupper soldater stridar mot varann, båda har en egen bas.. Har för mig att ledningen förlorade kontaken med sin bas och skickade förstärkningar till planeten.. Dom möter soldaterna i basen och dom är under attack av robotar som dom tror att fienden har skickat ut.. Har för mig att robotarna ser ut som leksaker..

Nån som vet? Var många år sen jag såg filmen så vet inte hur pass rätt jag har beskrivit den :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påtal om misslyckande..

Så vill jag minnas att jag en gång såg en tecknad (kanske till och med animerad) film om judarna. Historian om moses (eller) i vassen osv, fram tills att de kom till kaanan. Detta är allt jag kommer ihåg, såg den nog runt 2000.

Jag vill alltså ha namnet på filmen1

Prinsen av Egypten? Väldigt bra är den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...