Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Finns det nån metod eller någon teknik eller nåt liknande för att bli av med sug efter mat eller nåt ätbart överhuvudtaget.

Varför jag frågar är för att jag brukar bli hungrig efter jag ätit igen. :confused:

Penis.

skojaaaaaaaaaaaaaah. men typ. Sov eller något. Jobbigt att vara hungrig när man precis blivit mätt.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem.

Jag har en mp3 spelar, märke creative.

Den är på 1 Gig. Problemet är att när jag stoppar in den i usb-uttaget så kommer det upp en ruta som frågar vad jag vill göra. Där väljer jag "öppna mappen för att se filerna". Där tar jag bort det som finns och lägger in filerna från en ljudbok. Men problemet är att det bara går in 486Mb. O.o

Är en mp3 uppdelat i olika mappar så att det finns ytterligare en mapp på ca 500 mb eller är det nått annat fel?

Skall visa med bilder, stanna kvar i tråden... =)

Edit: Okej så här ser det ut. Jag kan inte lägga in mer för den säger att det är fullt!?

Men som ni ser är det bara 487MB?!

Det där är väl ändå den plats som filerna på minnet tar upp?

Markera alla filer -> högerklicka -> egenskaper, där brukar det stå "utrymme på disk".

Har du provat lagt in mer? :confused:

Gå in på den här datorn och högerklicka på mp3'n där och se vad det står under egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är väl ändå den plats som filerna på minnet tar upp?

Markera alla filer -> högerklicka -> egenskaper, där brukar det stå "utrymme på disk".

Har du provat lagt in mer? :confused:

Gå in på den här datorn och högerklicka på mp3'n där och se vad det står under egenskaper.

Japp står att bara halva är fylld. Men det går inte att flytta över mer. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag kör en fråga här tror jag.

Var kommer ryktet om att det finns plastkulor i vissa sorters margarin ifrån? Ligger det något i ryktet? :confused: Plastkulornas funktion ska vara att inte margarinet blir så hårt som vanligt smör.

Neh, det är bara ett rykte. Endast i Sverige finns det här ryktet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag kör en fråga här tror jag.

Var kommer ryktet om att det finns plastkulor i vissa sorters margarin ifrån? Ligger det något i ryktet? :confused: Plastkulornas funktion ska vara att inte margarinet blir så hårt som vanligt smör.

;) , i skolan har vi hittat något sorts diskmedel eller liknande i potatisen. :( De liknar plastkulor. Någon som vet vad det kan vara för något. Om inte diskmedel dvs.

Mattanterna vet ju "inte".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fortsätter lite på Weeners fråga,

Varje gång jag dricker/äter något gott typ som snacks och sådant så blir jag bara mer dugen efter tex 1 dricka och då måste jag ta en till och så här fortsätter det tills jag blir mätt, Detta påvärkar min vikt extremt och måste motionera extremt för att hålla vikten... Please help! Jag har provat att istället för dricka att dricka vatten och snacks att ta en frukt men det går inte... Jag kan inte heller sluta tänka på det, det är som en tvångstanke för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fortsätter lite på Weeners fråga,

Varje gång jag dricker/äter något gott typ som snacks och sådant så blir jag bara mer dugen efter tex 1 dricka och då måste jag ta en till och så här fortsätter det tills jag blir mätt, Detta påvärkar min vikt extremt och måste motionera extremt för att hålla vikten... Please help! Jag har provat att istället för dricka att dricka vatten och snacks att ta en frukt men det går inte... Jag kan inte heller sluta tänka på det, det är som en tvångstanke för mig!

Trådmaterial imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen som vet något som stammper? Han som var så trevlig :confused:

Nu när du nämner det. Jag har inte sett till han på MSN på flera månader. Senast var väl före sommarlovet. Vet ingenting om var han har tagit vägen faktiskt. RavenE kanske vet något? Skicka ett mail och se om du får svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fortsätter lite på Weeners fråga,

Varje gång jag dricker/äter något gott typ som snacks och sådant så blir jag bara mer dugen efter tex 1 dricka och då måste jag ta en till och så här fortsätter det tills jag blir mätt, Detta påvärkar min vikt extremt och måste motionera extremt för att hålla vikten... Please help! Jag har provat att istället för dricka att dricka vatten och snacks att ta en frukt men det går inte... Jag kan inte heller sluta tänka på det, det är som en tvångstanke för mig!

Köp inte hem sånt där strunt isf. Be även dina föräldrar att inte köpa hem åt dig och om dom vill ha lite för sig själva så kan dom gömma det för dig, dvs att inte ha godiset/läsken etc. på samma ställe som ni brukar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fortsätter lite på Weeners fråga,

Varje gång jag dricker/äter något gott typ som snacks och sådant så blir jag bara mer dugen efter tex 1 dricka och då måste jag ta en till och så här fortsätter det tills jag blir mätt, Detta påvärkar min vikt extremt och måste motionera extremt för att hålla vikten... Please help! Jag har provat att istället för dricka att dricka vatten och snacks att ta en frukt men det går inte... Jag kan inte heller sluta tänka på det, det är som en tvångstanke för mig!

Sockerberoendeeeeeeee!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:( , i skolan har vi hittat något sorts diskmedel eller liknande i potatisen. :confused: De liknar plastkulor. Någon som vet vad det kan vara för något. Om inte diskmedel dvs.

Mattanterna vet ju "inte".

Det du tänker på är blå kulor som ibland kan ligga i maten.

Det är granulkulor som restauranger och storkök använder när de diskar plåtar (bleck).

De små kulorna slungas runt i diskmaskinen i en jävla fart och slår bort fastbränt mat och så vidare på plåtarna (blecken).

Det är inte diskmedel.

Oftast hittas de tillsammans med potatisen, och det är för att när man kokar stora mängder potatis så kör man dom i stora djupa plåtar (bleck) med hål i, inne i en ung med ånga.

I de små hålen i plåtarna (blecken) kan det då fastna granulkulor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du tänker på är blå kulor som ibland kan ligga i maten.

Det är granulkulor som restauranger och storkök använder när de diskar plåtar (bleck).

De små kulorna slungas runt i diskmaskinen i en jävla fart och slår bort fastbränt mat och så vidare på plåtarna (blecken).

Det är inte diskmedel.

Oftast hittas de tillsammans med potatisen, och det är för att när man kokar stora mängder potatis så kör man dom i stora djupa plåtar (bleck) med hål i, inne i en ung med ånga.

I de små hålen i plåtarna (blecken) kan det då fastna granulkulor.

Minns jag fel eller var det du som pluggade till kock?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...