Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad menas med Limited, Deluxe m.m?

Den betäckningen används ofta på äldre musikalbum som ges ut i nyutgåva med vissa former av extramaterial. Låtarna på albumet är ofta remastrade, det kan finnas bonuslåtar från tillfället då albumet spelades in, extra häfte med info om inspelningarna och tillkomsten av albumet etc. Ofta är det äldre klassiska musikalbum inom rock, pop & soul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värst vad alla mina frågor blir trådmatrial. Men gaah, jag blir galen. Jag vill inte starta en ny tråd för att jag inte trivs med hur jag ser ut. Jag vill bara....trivas.

Vem bryr sig om hur du ser ut? Tro mig, folk är mycket upptagnare med sina egna utseenden än andras.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen är att detta har pågått...så långt jag kan minnas. Har gått ner en hel del i vikt, men känner mig inte nöjd. Är inte överviktig, men känner mig tjock ändå. Jag vettåfan. Att inte vara nöjd med sig själv förhindrar mycket, självkänslan sänks och...jag vet inte. Jobbigt är det. Några tips på vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen är att detta har pågått...så långt jag kan minnas. Har gått ner en hel del i vikt, men känner mig inte nöjd. Är inte överviktig, men känner mig tjock ändå. Jag vettåfan. Att inte vara nöjd med sig själv förhindrar mycket, självkänslan sänks och...jag vet inte. Jobbigt är det. Några tips på vad jag ska göra?

För mig har det alltid hjälpt att umgås med folk, oavsett situation. Är jag heartbroken eller självmordsbenägen för mitt utseende ringer jag upp några vänner och umgås, det får mig att tänka på annat. Annars kan du alltid tänka att det faktiskt finns människor som är 100 gånger fulare än dig, oavsett vad du tror eller tycker. Det får mig alltid att må bättre också, när jag vaknar upp vissa dagar och har uselt självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen är att detta har pågått...så långt jag kan minnas. Har gått ner en hel del i vikt, men känner mig inte nöjd. Är inte överviktig, men känner mig tjock ändå. Jag vettåfan. Att inte vara nöjd med sig själv förhindrar mycket, självkänslan sänks och...jag vet inte. Jobbigt är det. Några tips på vad jag ska göra?

Hälften av självkänsla är illusionen av självkänsla. Det kan låta som en klyscha men skönhet kommer inifrån. Din inställning till dig själv är en såååå stor del av hur andra ser dig. Erkänn dina bra kvalitéer för dig själv och sätt dom i perspektiv till andra. Jag tror du kommer upptäcka att du har massor som inte andra har. Betona dessa kvalitéer och försök sen placera vad du är missnöjd med. Vad skulle du egentligen vilja uppnå? Känner du dig tjock? Pfft, vem har tid att leta efter hinten av en manboob i dessa tider? Känner du dig utanför? Varför skulle du vilja vara som alla andra?

Kom ihåg att du alltid kommer döma dig själv tusen gånger mer än vad någon annan kommer göra.

Även jag har hatat mig själv. Jag har lidit av ätstörningar och droppat massa i vikt men ingen viktminskningen i världen gör en vackrare. Det handlar om inställning. Själv får jag mitt självförtroende av att inte vara som alla andra, att sticka ut .. så det är ju alltid ett råd..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ett tag sen läste jag om en Kent-utställning där man satt upp ett paket strösocker. "Bara ett Kent-fan förstår", stod det i artikeln, men eftersom jag inte är SÅ på när det gäller Kent undrar jag vad fanken som menas? :whistling:Kicken lär ju kunna svara?

Kent - Socker

Spelar inte längre någon roll

Jag orkar inte slåss

Det är bortom min kontroll

Du lämnade mig ensam

Och självklart blev jag rädd

Min sista gnista hopp var att synas att bli sedd

Och jag glömmer bort att andas

För sex, musik och våld

var det vackraste som hänt mig sen själen min blev såld

Att synas utan att verka ser enkelt ut på håll

Men jag lever på impuls nu via fjärrkontroll

Men jag sa alltid nej

Men ingen, ingen, ingen, ingen hör...

Och gäst ikväll är Jesus

Han har kickat heroin

Han läppjar på sitt glas och Ramlösa blir vin

Han berättar om sina vapen, sin tid i Saint Tropez

Om att ge sig själv en chans, om sin nya Z3

I en värld av idioter står han först i kön

Han berättar framför kameran om hur han bytte kön

Eller något helt annat som också är privat

Om alla dom han älskat och dom han bara sög av

Men han sa alltid nej

Men ingen, ingen, ingen, ingen hör...

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag ska ju inte säga nåt så simpelt som att det inte alls har med låten att göra, men... vad har det med låten att göra? :whistling:

Om du har hört mer än en Kent-låt så borde du veta att de flesta av deras texter är ganska svävande poesi varvat med ordlekar och vackra fraser. Kent är inga genialiska låtskrivare i sin helhet i mitt tycke. De har sina vackra ord och sina fiffiga verser men jag kan inte komma på en enda låt som har en riktig mening eller ett komplett budskap. Det är konst, helt enkelt. Vad menade Dalí med Minnets envishet eller Mozart med Rondo Alla Turca?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har hört mer än en Kent-låt så borde du veta att de flesta av deras texter är ganska svävande poesi varvat med ordlekar och vackra fraser. Kent är inga genialiska låtskrivare i sin helhet i mitt tycke. De har sina vackra ord och sina fiffiga verser men jag kan inte komma på en enda låt som har en riktig mening eller ett komplett budskap. Det är konst, helt enkelt. Vad menade Dalí med Minnets envishet eller Mozart med Rondo Alla Turca?

Nu får alla Kent-fans ursäkta min simpla tolkning, men Jag Vill Inte Vara Rädd tycker jag liknar Under Ytan i sitt budskap...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ett tag sen läste jag om en Kent-utställning där man satt upp ett paket strösocker. "Bara ett Kent-fan förstår", stod det i artikeln, men eftersom jag inte är SÅ på när det gäller Kent undrar jag vad fanken som menas? :whistling:Kicken lär ju kunna svara?

Var lite för sen, men P-C förklarade det utomordentligt bra.

--

Varför är den0m bannad, haha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...