Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Alltså, oavsett var det lagras eller inte lagras bryts fett ned när kroppen har slut på sitt kolhydratlager. Då bryts det ned till "användbara" ämnen, och det frigörs ketoner - alkoholer som luktar som aceton. Ifall man möter någon med förfärlig andedräkt som nästan sticker i näsan, klaga inte på att han borde borsta tänderna utan ge honom en chokladkaka så han får några kolhydrater att bryta ned.

Jag har ett annat problem, som jag antar är exakt samma fast åt andra hållet. När jag är grymt hungrig börjar jag fisa istället. Är det nån annan som har samma problem?

Ja men fisar bildas ju när bakterier i tjocktarmen bryter ner vad som är kvar av födan och därför borde de bildas oftare om du är mätt än om du är hungrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är lärare så dåliga på namn? Kan det ha med att göra att de har så sjukt många namn att lära in sig och om så är fallet varför säger de bara inte så för?

Alltså lärare som säger "jag är dålig på namn" (finns ingen på min skola som inte har sagt det till vår klass).

Det är väl en slags ursäktningsfras dom säger, så att eleven inte ska känna sig bortglömd om läraren inte minns namnet. Fast jag håller med dig, man kan ju lika gärna säga som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl en slags ursäktningsfras dom säger, så att eleven inte ska känna sig bortglömd om läraren inte minns namnet. Fast jag håller med dig, man kan ju lika gärna säga som det är.

Jag känner mig bortglömd. :P

En av mina lärare kallar mig alltid André. Konstigt då vi har en André i klassen också, men han blir kallad André. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem.

Jag har en mp3 spelar, märke creative.

Den är på 1 Gig. Problemet är att när jag stoppar in den i usb-uttaget så kommer det upp en ruta som frågar vad jag vill göra. Där väljer jag "öppna mappen för att se filerna". Där tar jag bort det som finns och lägger in filerna från en ljudbok. Men problemet är att det bara går in 486Mb. O.o

Är en mp3 uppdelat i olika mappar så att det finns ytterligare en mapp på ca 500 mb eller är det nått annat fel?

Skall visa med bilder, stanna kvar i tråden... =)

Edit: Okej så här ser det ut. Jag kan inte lägga in mer för den säger att det är fullt!?

Men som ni ser är det bara 487MB?!

05utdejwycy9.jpg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...