Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jo, men de har öppen registrering just nu..

Först skulle jag skriva "tack för tipset!". Sedan kom jag på att jag skapade en användare där för typ två år sedan som jag aldrig använde. Den är borttagen och jag får inte skapa ett nytt konto eftersom mitt IP finns i deras register.

Är det på något sätt möjligt för mig att registrera mig där? Tycker det är dumt att ens IP-nummer sparas där så länge.. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På bilddagboken får man ofta se bildtexten "Uppladdad via MMS". Är folk tråkiga och inte orkar skriva något annat, eller är det så att man inte kan skriva en egen bildtext när man lägger upp bilder på det sättet?

Jag har en vän som stundtals lägger upp bilder via MMS, och då brukar det vara bildtext. Så det är nog så att folk är tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först skulle jag skriva "tack för tipset!". Sedan kom jag på att jag skapade en användare där för typ två år sedan som jag aldrig använde. Den är borttagen och jag får inte skapa ett nytt konto eftersom mitt IP finns i deras register.

Är det på något sätt möjligt för mig att registrera mig där? Tycker det är dumt att ens IP-nummer sparas där så länge.. ^_^

Om du läste min första post ordentligt skrev jag att jag var ip-bannad och kan gå in på sidan genom en proxy..

Funkar som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först skulle jag skriva "tack för tipset!". Sedan kom jag på att jag skapade en användare där för typ två år sedan som jag aldrig använde. Den är borttagen och jag får inte skapa ett nytt konto eftersom mitt IP finns i deras register.

Är det på något sätt möjligt för mig att registrera mig där? Tycker det är dumt att ens IP-nummer sparas där så länge.. ^_^

Du kan ju byta IP

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först skulle jag skriva "tack för tipset!". Sedan kom jag på att jag skapade en användare där för typ två år sedan som jag aldrig använde. Den är borttagen och jag får inte skapa ett nytt konto eftersom mitt IP finns i deras register.

Är det på något sätt möjligt för mig att registrera mig där? Tycker det är dumt att ens IP-nummer sparas där så länge.. ^_^

http://surfaanonymt.se/

Funkar för mig. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa en Ipod, men jag har en liten fråga som säkert skriker idiot men men:

Man måste inte använda Itunes för att överföra låtar till Ipoden eller? Jag kanske har en massa låtar sparade på datorn som jag vill överföra till Ipoden utan att behöva ladda ner låtarna via Itunes också.

Ursäkta den korkade frågan, jag har bara kört SanDisc MP3 förut. Någon kanske skulle kunna ge en mer utförlig beskrivning hur man gör :naughty:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa en Ipod, men jag har en liten fråga som säkert skriker idiot men men:

Man måste inte använda Itunes för att överföra låtar till Ipoden eller? Jag kanske har en massa låtar sparade på datorn som jag vill överföra till Ipoden utan att behöva ladda ner låtarna via Itunes också.

Ursäkta den korkade frågan, jag har bara kört SanDisc MP3 förut. Någon kanske skulle kunna ge en mer utförlig beskrivning hur man gör :naughty:

Du måste använda iTunes, men du kan ändå överföra låtar som bara är spårade på datorn. De behöver inte ligga i ditt iTunes-bibliotek, vara lagliga eller så. Vilken ska du köpa? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det var väl själva fa-an.

§4. ALLA teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i Dator & Teknik-forumet. Förr i tiden fanns en tråd som hette Datorhjälpstråden, den blev för stor och rörig så till slut fick vi ett helt eget forum för datorfrågor. TROMS 2 ska inte bli nya Datorhjälpstråden nu när vi har ett helt eget forum, där nästan inga frågor är för små för en egen topic. Använd teknikforumet flitigt och starta gärna nya trådar!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste använda iTunes, men du kan ändå överföra låtar som bara är spårade på datorn. De behöver inte ligga i ditt iTunes-bibliotek, vara lagliga eller så. Vilken ska du köpa? -_-

Man behöver väll ändå inte använda itunes för att lägga in låtar på ipoden?

En kompis ville ha lite musik av mig så jag pluggade in hans ipod i min dator, la in musik (den här datorn>usbn där ipoden var) och sen gav jag tillbaka ipoden, och det funkade prima.. Eller har jag helt missuppfattat frågan nu? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapa en ny tråd om trackers och ip o allt sånt istället för att diskutera mer här nu
Men det var väl själva fa-an.

Phiiew! :naughty:

Tänkte jag skulle bli tvungen att påpeka det själv men det slapp jag ju. :> *Dunk i ryggen*

Passar väl på att ställa en pinsam fråga (det är ju ett av huvudsyftena med tråden) - fiser ni när ni blir väldigt hungriga? -_-

EDIT: Haha, frågan var inte ställd till just Gizmo och Umberto förstås! :P

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...