Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag förstår inte vissa saker på Facebook.

*Man kan ge gåvor, såsom klubbor, teddybjörnar och godis etc.

*Massa olika quizer gjorda av finniga små tolvåringar som icke vet vad grammatik och versalering är.

Adam Adamsson har gjort gravid-testet och är nu gravid med en..

BANAN!

Ehm.. What the fuck liksom. :D

Reggade sig, kollade runt på dipshitet sedan klickade jag på avregistrerings-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte vissa saker på Facebook.

*Man kan ge gåvor, såsom klubbor, teddybjörnar och godis etc.

*Massa olika quizer gjorda av finniga små tolvåringar som icke vet vad grammatik och versalering är.

Adam Adamsson har gjort gravid-testet och är nu gravid med en..

BANAN!

Ehm.. What the fuck liksom. :D

Reggade sig, kollade runt på dipshitet sedan klickade jag på avregistrerings-knappen.

Bli bara vän med folk du bryr dig om så kan det bli rätt trevligt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja det skulle jag väl inte vilja påstå. 350+ vänner (tror det ligger på 362). Dock måste jag faktiskt säga att det är väldigt sällan jag sitter o undrar över varför i helvete den här personen finns på min vänlista.

jesper Rönndahl och Magnus Talib har jag som vänner för att det är så jävla rätt o ha två såna roliga människor som vänner.

Sen är det lite artister och grupper som inte hade fan sida men en användare istället (eller hur man nu ska uttrycka sig korrekt rätt) så det är väl en 10 till som mest.

Annars är det folk jag känner, känner genom någon eller vet vem det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad anser ni om klasskamrater som ni aldrig umgås med? Accepterar ni dom som vänner?

Hahaha, ja. Jag kör taktiken att träffar jag någon som jag snackar med lite en kväll, så lägger jag till den dagen efter om den verkar skön. På så sätt kan man inleda många bekantskaper!

Har 418 vänner, vet inte om jag skulle kalla hälften för vänner. Eller jo....svårt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, ja. Jag kör taktiken att träffar jag någon som jag snackar med lite en kväll, så lägger jag till den dagen efter om den verkar skön. På så sätt kan man inleda många bekantskaper!

Jag började göra så för inte så länge sedan. Fast nu håller jag tillbaka lite så det är en blandning av vänner och bekanta jag har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

What's up med alla fototaggningar i albumet "Här bor dina vänner"? Av namnet att döma är det nåt jag verkligen inte gillar men så fort jag vill komma åt albumet, vem som nu än taggat mig, står det att sidan inte är tillgänglig.

Är det Facebook själva som inser faran i det och blockar eller vad kan det annars vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What's up med alla fototaggningar i albumet "Här bor dina vänner"? Av namnet att döma är det nåt jag verkligen inte gillar men så fort jag vill komma åt albumet, vem som nu än taggat mig, står det att sidan inte är tillgänglig.

Är det Facebook själva som inser faran i det och blockar eller vad kan det annars vara?

Bilderna är inte 'låsta' till en app som heter typ "Här bor dina vänner" då? Typ som den där "Din har just blivit upptäcken du dagligen fotografering!"-applikationen alla verkar dragit på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De vet ju vilka på din msn som har/inte har Facebook. Jag tycker det låter rimligt att de då föreslår dig att bli vän med personer du har på msn, men inte på Facebook. Kanske?

Det där ogillar jag. Vill inte ha Gtasajtare i "Personer du kanske känner"-rutan.

Jag förstår inte vissa saker på Facebook.

*Man kan ge gåvor, såsom klubbor, teddybjörnar och godis etc.

*Massa olika quizer gjorda av finniga små tolvåringar som icke vet vad grammatik och versalering är.

Adam Adamsson har gjort gravid-testet och är nu gravid med en..

BANAN!

Ehm.. What the fuck liksom. :confused:

Reggade sig, kollade runt på dipshitet sedan klickade jag på avregistrerings-knappen.

Jag var av samma åsikt i början också, men ninsåg sedan att det är rätt lätt att filtrera bort det där tramset. Fördelarna överväger nackdelarna imo, det finns inte en chans att jag låter bli att logga in på facebook om jag har chansen. :whistling:

Vad anser ni om klasskamrater som ni aldrig umgås med? Accepterar ni dom som vänner?

Jag väntade tills efter studenten med att acceptera dem. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där ogillar jag. Vill inte ha Gtasajtare i "Personer du kanske känner"-rutan.

Samma här. Jag vet vem Hugo Ivarsson är och även Robin Hjärtfors, mfl, men jag vill inte att de ska dyka upp där eftersom jag 1: inte "känner" dem, 2: inte vill att FB ska få tillgång till hela min adressbok (för var fan har jag accepterat dessa villkor? Mitt är mitt och det har inte Facebook med att göra om jag inte vill det), 3: jag vill inte att folk som random-addat MIG på msn ska kunna hitta min facebook med exakt namn och, nog så enkelt, både adress och telefonnummer, snart nog också både skola, skolklass, syskon, föräldrar, ja allt möjligt. Bara för att man tryckt "acceptera" i msn. Hur lätt är det inte för mig att googla "you can email me at", få en adress, lägga till i Hotmails adressbok, få förslag i FB och sen leta upp personen? Behöver man ens adda nån i msn eller räcker det med Hotmail-kontakter?

Finns det nånstans man kan stänga av denna funktion? Jag ser det varken i Vänner-, Sekretess- eller Profilinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. Jag vet vem Hugo Ivarsson är och även Robin Hjärtfors, mfl, men jag vill inte att de ska dyka upp där eftersom jag 1: inte "känner" dem, 2: inte vill att FB ska få tillgång till hela min adressbok (för var fan har jag accepterat dessa villkor? Mitt är mitt och det har inte Facebook med att göra om jag inte vill det), 3: jag vill inte att folk som random-addat MIG på msn ska kunna hitta min facebook med exakt namn och, nog så enkelt, både adress och telefonnummer, snart nog också både skola, skolklass, syskon, föräldrar, ja allt möjligt. Bara för att man tryckt "acceptera" i msn. Hur lätt är det inte för mig att googla "you can email me at", få en adress, lägga till i Hotmails adressbok, få förslag i FB och sen leta upp personen? Behöver man ens adda nån i msn eller räcker det med Hotmail-kontakter?

Finns det nånstans man kan stänga av denna funktion? Jag ser det varken i Vänner-, Sekretess- eller Profilinställningar.

Japp, det här är exakt min åsikt med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådant får jag ofta. Bara att skita i't.

Edit: Har emellertid alltid undrat vad som händer om man accepterar en sådan person. Är de reklambotar, eller kommer de lägga till en på msn och skicka virus? Eller vad är grejen?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...