Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Alltså vad är skillnaden mellan News Feed och Live Feed? Vissa personers status syns i ena, andras i den andra. Det är i samma "saker" i båda, bara att det är uppdelat... dessutom, bort med att folk har gått med i grupper, det kan gått stå i den lilla spalten som var till höger!

Som jag har fatta det så:

Live feed: Du ser "Mathias blev ett fan av tuttar..", "Mathias och 4 andra blev ett fan av Saab", "Mathias är nu vän med Mathias" osv."

News feed: Du ser bara "Mathias: Fan.. börjar bli lite trött nu, gonatt!", statusuppdateringar och liknande allså.

News feed is the way to go!

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag har fatta det så:

Live feed: Du ser "Mathias blev ett fan av tuttar..", "Mathias och 4 andra blev ett fan av Saab", "Mathias är nu vän med Mathias" osv."

News feed: Du ser bara "Mathias: Fan.. börjar bli lite trött nu, gonatt!", statusuppdateringar och liknande allså.

News feed is the way to go!

*** and 6 other friends became fans of I Was Born In The 90's!

*** joined the group 1,000,000 AGAINST THE NEW FACEBOOK LOOK!!!

Ser jag i news feed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte där iaf, men kan ju gissa på att det är hur många som har klickat på länken i Live Feeden eller hur många som har kommenterat eller attendat.

True, det måste vara något sådant. Kanske för att smidigt försöka få bort alla quiz- och farmville-"nyheter".

...men själv kör jag mest på live feed, jag är en "onödig social information"-junkie, och jag vill se det i realtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu någon av er stör er på den nya "designen" (som inte ens är en ny design) så kan ni få tillbaka den gamla. Detta genom att på startsidan gå in under "mer"-fliken till vänster och väl där ta tag i och dra fliken statusuppdateringar till platsen ovanför fliken nyheter, som är i samma lista som statusuppdateringar. Kort sagt: ta tag och dra statusuppdateringar till överst på listan.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu någon av er stör er på den nya "designen" (som inte ens är en ny design) så kan ni få tillbaka den gamla. Detta genom att på startsidan gå in under "mer"-fliken till vänster och väl där ta tag i och dra fliken statusuppdateringar till platsen ovanför fliken nyheter, som är i samma lista som statusuppdateringar. Kort sagt: ta tag och dra statusuppdateringar till överst på listan.

Fast det blir fortfarande inte det 'gamla' eftersom nu ser du bara statusuppdateringar. Med det gamla så såg du även fotoalbum/bilder, quiz och liknande grejer. Högerspalten med händelser är fortfarande bort. Men det blir i alla fall lite bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det blir fortfarande inte det 'gamla' eftersom nu ser du bara statusuppdateringar. Med det gamla så såg du även fotoalbum/bilder, quiz och liknande grejer. Högerspalten med händelser är fortfarande bort. Men det blir i alla fall lite bättre. :lol:

Men om du ollar lite nogrannare ser du en tjockare linje, allt som är över den visas och det som är under döljs, så bl a bilder går att sätta dit :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det blir fortfarande inte det 'gamla' eftersom nu ser du bara statusuppdateringar. Med det gamla så såg du även fotoalbum/bilder, quiz och liknande grejer. Högerspalten med händelser är fortfarande bort. Men det blir i alla fall lite bättre. :D

Sant, tänkte lägga till det senare igår men glömde bort det. Dock så tycker jag själv att det blev bättre än tidigare eftersom man slipper se allt krafs om Farmville och onödiga quiz. :lol:

Och inga problem, Felix!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...