Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Hej!

Har vi några pipvänner?

Kanske cigarilltyper?

Cigarrare?

Eller helt enkelt vanliga cigarettmänniskor?

Själv är jag cigarettmänniska, i viss mån. Föredrar dock pipa. Men det är så omständigt. Tacka vet jag cigaretter.

Vilka märken gillar ni? Kör ni på vanliga, slimmade eller dessa nya knubbiga små saker?

Köpte två paket Gitanes i Frankrike och två paket Rothman Slims. Köper aldrig i Sverige, förutom ett paket Davidoff mörka ibland om det ska till att vara på någon fest, vilket är sällan.

Prata på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en pipmänniska.

Röker för det mesta vanliga ciggareter, då blir det oftast Black Devil eller Marlboro.

farsan har en tobak till pipa här hemma som jag inte riktigt vet vad den heter just nu, kan kolla upp det.

Ohh juste ja, ciggarer och ciggariller är nått jag gillar stort, oftast Bellman då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cigarrer har jag tidigare kört rätt så mycket på.

3 st äkta Cohiba Esplendidos har jag ägt då en amerikansk vän sålde dem hutlöst billligt till mig när han bodde här i Sverige.

Romeo Y Julieta och Montecristo har det väl annars mest varit, oftast inköpta på cigarrummet.

Har en kopia på en Savinelli ur Pisoserien, har endast använt Mac Baren-tobak till den, används inte så ofta.

Cancerstickor har jag aldrig rört då det endast tillfredställer nikotinberoendet, och då nikotin aldrig har "bitit" på mig (inte ens första gången) så är jag således inte beroende.

Har inte köpt något på sistonde då det är hutlöst dyrt och onödigt, annat än väldigt trevligt på fester och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...