Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Maya_ciggarettstall_web_1245721_0.jpg

Någon annan som testat dessa? FÖRVÅNANSVÄRT stor skillnad! Den "sunkiga" känslan jag ofta får av cigaretter var som bortblåst och kvar fanns bara en len och ren smak av cigarettobak. Fick smaka två av en kompis men har inte hittat någon återförsäljare i trakten.

Har för övrigt dragit ner till max två cigaretter om dan, om jag inte dricker förstås.

Redigerad av P-C
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var lätt att sluta snusa ju, vad snackar alla om?

Visst är jag sugen på nikotin men det känns ungefär som suget efter alkohol under veckan: att man ser mycket fram emot fredag klockan 17, men inte så mycket värre än så.

Fri i 11 dagar förutom en cigarett i lördags. Men att småfuska, fest-inta, är enligt planen. Det var det där en halv dosa varje dag jag ville bli av med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge snusade du? Och i vilka mängder? Alltså, på ett ungefär hur många dosor i veckan.

2008 och 2009 max en dosa i veckan. Ibland rökte jag egenrullade cigaretter istället. Men det var nikotinintag varje dag. 2010-2011 kanske 2 dosor i veckan och under 2012-nu en halv dosa per dag, skulle jag gissa på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2008 och 2009 max en dosa i veckan. Ibland rökte jag egenrullade cigaretter istället. Men det var nikotinintag varje dag. 2010-2011 kanske 2 dosor i veckan och under 2012-nu en halv dosa per dag, skulle jag gissa på.

Åh, okej. Bra jobbat! Har fått bilden av att du inte hade snusat så länge alls och inte i stora mängder, därav min fråga. Har även jag snusat sedan 08 och har haft stora problem med att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det var lätt att sluta snusa ju, vad snackar alla om?

Visst är jag sugen på nikotin men det känns ungefär som suget efter alkohol under veckan: att man ser mycket fram emot fredag klockan 17, men inte så mycket värre än så.

Fri i 11 dagar förutom en cigarett i lördags. Men att småfuska, fest-inta, är enligt planen. Det var det där en halv dosa varje dag jag ville bli av med!

Ska nog försöka något liknande framöver. Ligger även jag på drygt en halv dosa om dagen + ett paket cigg per utgång. Inte nyttigt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Så jävla gött det är att snusa istället för att röka. Slipper gå ut och frysa, snus ger mer för pengarna och det är så jävla najs att få samma rus utan att krångla till det. En prilla under läppen så är det lugnt.

Med det sagt så siktar jag på att vara helt tobaksfri innan semestern. Lär bli knepigt att stå emot frestelsen att ta en cigg när man är ute och glassar/bärsar i solen, men det är värt ett försök i alla fall.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla gött det är att snusa istället för att röka. Slipper gå ut och frysa, snus ger mer för pengarna och det är så jävla najs att få samma rus utan att krångla till det. En prilla under läppen så är det lugnt.

Med det sagt så siktar jag på att vara helt tobaksfri innan semestern. Lär bli knepigt att stå emot frestelsen att ta en cigg när man är ute och glassar/bärsar i solen, men det är värt ett försök i alla fall.

Snus är guld. Jag är alldeles för psykiskt svag för att ens försöka sluta snusa. Har snusat i över tio år nu, och jag lär inte sluta inom en överskådlig framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nya favvosnuset:

KnoxBlueReview_1264055_0.png

Har många likheter med Rapé men kostar bara 25 spänn och har en betydligt intensivare enbärsarom. Kan bli lite väl torrt under läppen, rinner absolut ingenting vilket både kan vara en fördel och nackdel.

Tack för tipset, köpte precis en dosa! Sjukt prisvärt och välfyllda portioner! Dock tycker jag det smakar lite syntetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Jag har lagt av med nikotin för fjärde gången nu, här är en liten sammanfattning:

- Slutade när jag var 19, höll uppe i ett drygt halvår

- Slutade igen när jag var 20 och höll uppe i ett knappt halvår

- Slutade en tredje gång när jag var 22 och höll uppe i över ett och ett halvt år

"Det är jättelätt att sluta röka, jag har gjort det massor av gånger!" passar väl mig rätt bra. Gissningsvis är det här inte heller sista gången jag slutar, jag har emellertid lovat mig att helt lägga av när jag blir 30.

Första gången jag slutade var skitsvår. Andra gången var medelsvår och tredje gången var relativt lätt. Den här gången var det också rätt lätt (ska väl inte säga för mycket, men jag är uppe i 5 dagar nu) MEN fan vad tråkiga dagarna har blivit. Jag är inte nödvändigtvis sugen på varken snus eller cigg men allt känns tomt, tråkigt, grått och ointressant och som sagt, från 14.00 - 17.00 är en evighet på jobbet. En EVIGHET. Klockan 15.00 varar i minst fyra timmar. Jag har aldrig haft det här problemet på jobbet förut då tiden brukar flyga förbi. Jag blir vansinnig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...