Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Har varit utan i någon vecka nu. Vill inte behöva släpa runt på snus på tågluffen, och dessutom är det för dyrt för mig för tillfället. Börjar nog igen när jag känner att jag vill, det är ju trots allt rätt nice.

Känner inga stora problem hittills. Aptiten har ökat och flickvännen har klagat på att jag är grinig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höll ett uppehåll mellan den 22 april och den 10:e maj. Tills jag drog till Stockholm för att "festa" Sen började jag röka igen. Men nu för 3 dagar sedan har jag slutat igen. Rökte dock en pipa igår, men nu ska jag sluta helt.

"Det går bara man vill".

Hur har det gått?

Jag är uppe i 12 veckor nu, har fuskat lite vid festliga tillfällen ett par gånger och även tagit mig några prillor men det unnar jag mig gärna. Vill inte leva i celibat. Eller som jag brukar säga: det är inte så att jag inte vill röka, jag vill bara inte vara rökare.

Varför säljs inte Gauloises i Sverige? :(

Aldrig prövat. Är de extra goda/billiga/stora eller vad?

Edit: Extra starka, va?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Slutade röka någon gång i Juni i och med att Elin blev gravid och jag har inga planer på att börja igen. thumbs-up_1184747_0.gif

Sunt. Blir förbannad på att ett flertal i min åldersgrupp med barn börjar röka igen så fort ungen har kommit ut. Jävla nötter som inte förstår att den passiva rökningen är lika skadlig för barnen utanför som innanför magen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sunt. Blir förbannad på att ett flertal i min åldersgrupp med barn börjar röka igen så fort ungen har kommit ut. Jävla nötter som inte förstår att den passiva rökningen är lika skadlig för barnen utanför som innanför magen.

Dessutom så ser det vidrigt ut med mammor och pappor som röker när de är ute och går med barnvagnar. Så WT någonting kan bli.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagen då flickan blir gravid/vi försöker har jag alltid sett som sista datum för cigg. Låg med feber och förkylning för ett par veckor sedan och rökte inte på ca. 3 dagar, det mördade min halls att försöka. Det fick mig att testa att fimpa, två veckor idag och visst kan jag bli sugen fortfarande, men det är ganska trevligt att vara utan.

Framförallt skönt att slippa lukta som ett as...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tänkte höra med er som har slutat röka hur har ni gjort? Använde ni nikotin medel så som tuggummi,spray,plåster, etc. För jag börjar känna lite allt mer att jag vill sluta röka nu dels för att jag börjar bli sjuk rätt så ofta nu dels för att min hals börjar ta stryk gör ont som fan ibland när jag röker. Samt att jag vill börja bli må bra igen och få tillbaka konditionen. Har rökt lite över 5 år började när jag var 15 flera flera tusen lappar har gått åt för cigaretter. Så tips skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er som har slutat röka hur har ni gjort? Använde ni nikotin medel så som tuggummi,spray,plåster, etc. För jag börjar känna lite allt mer att jag vill sluta röka nu dels för att jag börjar bli sjuk rätt så ofta nu dels för att min hals börjar ta stryk gör ont som fan ibland när jag röker. Samt att jag vill börja bli må bra igen och få tillbaka konditionen. Har rökt lite över 5 år började när jag var 15 flera flera tusen lappar har gått åt för cigaretter. Så tips skulle uppskattas.

Har du tillräckligt med inställning och tjurskallighet är det bara att försöka sluta tvärt. Nu snusade jag i ett par år så det kanske inte är samma sak men jag slängde dosan jag hade i handen och tog mig igenom ett par jobbiga dagar/veckor, kände skillnad direkt efter några dagar. Säger inte att jag mådde dåligt innan, jag mådde bra - men efteråt mådde jag betydligt bättre. Inte köpt en dosa sedan i början av Maj förra året, tagit någon prilla ibland men det är så jävla skönt att inte behöva vara beroende av nikotin längre.

Så grabba tag i ballen och trappa ner 100%. ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du tillräckligt med inställning och tjurskallighet är det bara att försöka sluta tvärt. Nu snusade jag i ett par år så det kanske inte är samma sak men jag slängde dosan jag hade i handen och tog mig igenom ett par jobbiga dagar/veckor, kände skillnad direkt efter några dagar. Säger inte att jag mådde dåligt innan, jag mådde bra - men efteråt mådde jag betydligt bättre. Inte köpt en dosa sedan i början av Maj förra året, tagit någon prilla ibland men det är så jävla skönt att inte behöva vara beroende av nikotin längre.

Så grabba tag i ballen och trappa ner 100%. ;)

Det sägs ju dem första dagarna/veckorna är jobbigast att ta sig genom kompisen som har rökt betydligt längre har nu lyckats vara rökfri i flera månader nu. Och fler i min kompis krets börjar också sluta röka nu. Fast det kan ju bli ett litet problem då Mamma pappa o brorsan röker så jag är ju lite rädd att det ska smitta av sig igen. Lyckades förrut 1 månad men sen var jag så dum o låta kusinen övertala mig. Eller det var mitt fel att jag följde med han ut när han skulle röka. Det är väl inte heller bra att trappa ner va?

Har sagt till mig själv att jag ska sluta efter detta paket. O intalat mig själv innan jag somnar att jag ska sluta röka o röksuget börjar försvinna lite mer. Sen kan det hända att jag inte känner suget men går ut ändå o röker då känner jag hur det skär i halsen så jag snabb röker o sen slänger jag iväg. Men denna gång ska jag iallafall lyckas o försöka med att sluta.

EDIT: Tack för ditt tips iallafall.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sägs ju dem första dagarna/veckorna är jobbigast att ta sig genom kompisen som har rökt betydligt längre har nu lyckats vara rökfri i flera månader nu. Och fler i min kompis krets börjar också sluta röka nu. Fast det kan ju bli ett litet problem då Mamma pappa o brorsan röker så jag är ju lite rädd att det ska smitta av sig igen. Lyckades förrut 1 månad men sen var jag så dum o låta kusinen övertala mig. Eller det var mitt fel att jag följde med han ut när han skulle röka. Det är väl inte heller bra att trappa ner va?

Har sagt till mig själv att jag ska sluta efter detta paket. O intalat mig själv innan jag somnar att jag ska sluta röka o röksuget börjar försvinna lite mer. Sen kan det hända att jag inte känner suget men går ut ändå o röker då känner jag hur det skär i halsen så jag snabb röker o sen slänger jag iväg. Men denna gång ska jag iallafall lyckas o försöka med att sluta.

EDIT: Tack för ditt tips iallafall.

Det handlar väl endast om vilja?

Vill du verkligen sluta röka så är det ju bara att göra det.

Viljestyrka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så gör du en fuling och börjar snusa istället ;) Tänkte främst på dina problem med halsen, ingen ska behöva känna så vid så ung ålder :/

Mja testade snus för 2 år sen snusade halva sommaren men sen vart det väl nåt att jag inte gillar snus heller. Det är till och från det händer med halsen men ska iallafall försöka sluta röka min tandläkare gav mig också rådet att sluta. Så blir att försöka efter paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det kan ju bli ett litet problem då Mamma pappa o brorsan röker så jag är ju lite rädd att det ska smitta av sig igen. Lyckades förrut 1 månad men sen var jag så dum o låta kusinen övertala mig. Eller det var mitt fel att jag följde med han ut när han skulle röka. Det är väl inte heller bra att trappa ner va?

Jag har ett förslag! Säg till dina föräldrar att du slutar röka ifall de också gör det.

De vore knäppa ifall de inte sa ja. Jag hade i alla fall tyckt det vore fruktansvärt sorgligt om mitt barn var beroende av något cancerframkallande och allmänt livsfarligt. Om de går med på det så lär din motivation att inte börja igen vara mycket större när du vet att du samtidigt hindrar dina föräldrar från att börja igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag! Säg till dina föräldrar att du slutar röka ifall de också gör det.

De vore knäppa ifall de inte sa ja. Jag hade i alla fall tyckt det vore fruktansvärt sorgligt om mitt barn var beroende av något cancerframkallande och allmänt livsfarligt. Om de går med på det så lär din motivation att inte börja igen vara mycket större när du vet att du samtidigt hindrar dina föräldrar från att börja igen.

Har tjatat på Morsan och Farsan. Farsan tror jag är på god väg för han röker allt mer sällan nu och kommer glatt o förklarar detta är bara min andra cigg idag. Så hans paket kan nu räcka nästan en hel vecka förrut 2-3 dagar. Morsan däremot säger hon ska sluta men har hon har inte slutat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Söker en god cigarr. Inte allt för dyr, men fin nog för att röka på sin födelsedag. Gärna väldigt rökig karaktär utan allt för många inslag av andra aromer (så som exempelvis Café Creme cigariller).

Jag vet ingenting om cigarrer, jag är helt ny på marknaden men har rökt mycket cigariller efter råd från vänner. Tydligen ska det vara bra att långsamt vänja sig vid mycket nikotin på samma gång innan man köper cigarrer.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en god cigarr. Inte allt för dyr, men fin nog för att röka på sin födelsedag. Gärna väldigt rökig karaktär utan allt för många inslag av andra aromer (så som exempelvis Café Creme cigariller).

Jag vet ingenting om cigarrer, jag är helt ny på marknaden men har rökt mycket cigariller efter råd från vänner. Tydligen ska det vara bra att långsamt vänja sig vid mycket nikotin på samma gång innan man köper cigarrer.

Kan rekommendera Romeo y Julieta. Speciellt Romeo no. 2 är jag mycket förtjust i.

Montecristo är också fina, och en som hyllas mycket på cigarrlagret är No. 4. God smak, men i mitt tycke, alldeles för hårt packad. Har dock bara prövat den en gång så mycket möjligt att jag fått ett lite värre exemplar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekommendera Romeo y Julieta. Speciellt Romeo no. 2 är jag mycket förtjust i.

Montecristo är också fina, och en som hyllas mycket på cigarrlagret är No. 4. God smak, men i mitt tycke, alldeles för hårt packad. Har dock bara prövat den en gång så mycket möjligt att jag fått ett lite värre exemplar. :)

Tack för alla förslag! På vilket sätt påverkar packningen av tobaken smaken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...