Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

pH-värdet på en cigarr är betydligt högre jämfört med en cigarett vilket möjliggör att slemhinnorna i munnen kan ta upp nikotinet, men det betyder också att det sliter mer på flimmerhåren. Därför finns det ingen mening med att ta halsbloss på cigarr oavsett vad Stell tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

pH-värdet på en cigarr är betydligt högre jämfört med en cigarett vilket möjliggör att slemhinnorna i munnen kan ta upp nikotinet, men det betyder också att det sliter mer på flimmerhåren. Därför finns det ingen mening med att ta halsbloss på cigarr oavsett vad Stell tycker.

I nikotinsammanhang, nej. Smakmässigt kan jag dock inte hålla med dig. Sen som jag skrev två sidor bak är cigarrer inget du kan röka halsbloss på 24/7, finns heller ingen mening med det. Att tjuva ner lite rök någon/några gånger i minuten i lungorna tycker jag personligen förhöjer cigarren.

Cigariller ser jag dock ingen mening med att enbart munblossa på..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cigarett och jävligt god i min mening går inte ihop.

Så du röker vilket billigt skit som helst? Kvalitén på tobaken ändrar ju smaken markant! Som skillnaden mellan entrecôte och en fläskkotlett.

Men du har väl ditt sätt att tänka och jag har mitt. Let's agree to disagree.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du röker vilket billigt skit som helst? Kvalitén på tobaken ändrar ju smaken markant! Som skillnaden mellan entrecôte och en fläskkotlett.

Men du har väl ditt sätt att tänka och jag har mitt. Let's agree to disagree.

Snälla, jämför inte Entrecôte och Fläskkotlett. Gris och Ko är INTE samma sak. Entrecôte och Fläskkotlett är som cigarill och cigarett. (Då jag personligen gillar nöt mer än fläsk),

Jag känner faktiskt ingen större skillnad på låt säga Camel och Pall Mall om jag bara ska varmröka en cigg på min rast på jobbet. Den ciggen röker jag enbart för nikotinets skull och då smakar allt lika jävla illa. Man kan tycka att jag borde sluta, men jag har inget som lockar på det viset, jag röker dessutom så lite att det inte är ett problem för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner faktiskt ingen större skillnad på låt säga Camel och Pall Mall om jag bara ska varmröka en cigg på min rast på jobbet. Den ciggen röker jag enbart för nikotinets skull och då smakar allt lika jävla illa. Man kan tycka att jag borde sluta, men jag har inget som lockar på det viset, jag röker dessutom så lite att det inte är ett problem för mig.

Nu slutar vi hacka på varandras smak och liknelser, det är så onödigt.

Ta en öl, rök en cigg och var glad! Det är sommar beer2_1237384_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[...]leksamt låta röken rulla över tungan [...]
Jag vill inte dra upp en "gammal" diskussion i onödan, men nu har det här inlägget stört mig sen dess att du skrev det. Var ditt syfte att beskriva ett munbloss så perverst som möjligt? Så himla snuskigt, äckligt, jag ska aldrig någonsin i hela mitt liv dra ett munbloss.

Inte för att jag någonsin gör det, ni vet, jag är trots allt en rökare... men om jag någonsin skulle få tanken så har du lyckats avskräcka mig.

Tack.

Redigerad av Maimstream
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte dra upp en "gammal" diskussion i onödan, men nu har det här inlägget stört mig sen dess att du skrev det. Var ditt syfte att beskriva ett munbloss så perverst som möjligt? Så himla snuskigt, äckligt, jag ska aldrig någonsin i hela mitt liv dra ett munbloss.

Inte för att jag någonsin gör det, ni vet, jag är trots allt en rökare... men om jag någonsin skulle få tanken så har du lyckats avskräcka mig.

Tack.

Hur man blåser ut röken är ju en del av varje rökares identitet. Antingen blåser man ut den eller så "släpper" man ut den i ett längre moln.

Det var vad jag försökte förmedla. Perversiteter ägnar jag mig åt i sängkammaren.

And that's that people!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte dra upp en "gammal" diskussion i onödan, men nu har det här inlägget stört mig sen dess att du skrev det. Var ditt syfte att beskriva ett munbloss så perverst som möjligt? Så himla snuskigt, äckligt, jag ska aldrig någonsin i hela mitt liv dra ett munbloss.

Inte för att jag någonsin gör det, ni vet, jag är trots allt en rökare... men om jag någonsin skulle få tanken så har du lyckats avskräcka mig.

Tack.

:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Då jag bor i Göteborg igen, har jag nu återfått nöjet att få köpa billig men god rulltobak, samt smala filter, vilket underligt nog inte finns i Luleå.

Jag brukar även köra på mörka rizzla (orange paket), tror att de egentligen är menade att smaka lakrits, men jag tycker bara att det ger en godare smak på ett neutralt sätt. Plus att det är snyggt, vilket alltid är ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Tänkte höra med er försökt sluta röka nu pga inga pengar kvar så tänkte försöka sluta nu. Men jag klarade mig från 1 tiden fram tills 8 nu ikväll kände av lätt abstinens besvär kunde inte koncentrera sitta stilla eller nåt annat.

Så min brors tjej gav en cigarett vid 8 tiden ungefär. Tänkte höra vad kan man göra för att hålla ut längre mot sitt abstinens besvär? Det jag gjorde när jag kände att jag inte kunde koncentrera eller sitta stilla kände även av det när man spelade nåt så jag gick och la mig och sov en stund. Men där kom det igen när jag vaknade gick och drack vatten fram och tillbaka o försökte hitta nåt annat att göra men gick inte.

Så vad kan man göra åt saken om man känner av detta besvär?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er försökt sluta röka nu pga inga pengar kvar så tänkte försöka sluta nu. Men jag klarade mig från 1 tiden fram tills 8 nu ikväll kände av lätt abstinens besvär kunde inte koncentrera sitta stilla eller nåt annat.

Så min brors tjej gav en cigarett vid 8 tiden ungefär. Tänkte höra vad kan man göra för att hålla ut längre mot sitt abstinens besvär? Det jag gjorde när jag kände att jag inte kunde koncentrera eller sitta stilla kände även av det när man spelade nåt så jag gick och la mig och sov en stund. Men där kom det igen när jag vaknade gick och drack vatten fram och tillbaka o försökte hitta nåt annat att göra men gick inte.

Så vad kan man göra åt saken om man känner av detta besvär?

Om du ska köra cold turkey så krävs en helvetes självdisciplin. Jag testade en e-cigg, men den gick sönder efter ett par timmar bara (började smaka bränt). Så jag slutade helt och hållet och körde cold turkey. Var skitjobbigt till en början, sov väldigt mycket bara för att fördriva tiden. Men efter bara ett par dagar så försvann det största suget. Efter en vecka var det borta helt och nu har jag snart varit rökfri en månad.

Allting handlar bara om att bita ihop och vänta ut skiten. Du kommer må bättre efter ett par dagar. Sen ska ju helst inte dina nära ge dig cigaretter bara för att du får lite abstinens.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för att skära ner ordentligt på rökningen detta år, bara feströka osv, Med tanke på att jag innan nyår rökte några paket i veckan kan jag idag säga att jag är rätt nöjd med att inte ha rört en cigarett på drygt två veckor, och eftersom att jag håller mig nykter i några månader framåt så blir det inget feströkande heller. Yay me.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för att skära ner ordentligt på rökningen detta år, bara feströka osv, Med tanke på att jag innan nyår rökte några paket i veckan kan jag idag säga att jag är rätt nöjd med att inte ha rört en cigarett på drygt två veckor, och eftersom att jag håller mig nykter i några månader framåt så blir det inget feströkande heller. Yay me.

Bra jobbat! Men du borde inte börja feströka igen heller, väldigt lätt att falla tillbaka i gamla spår... wink_684833_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...