Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Abstinensen skapar ett obehag och när man får nikotin försvinner obehaget. Man mår aldrig bättre än en icke-rökare, man kommer bara tillbaka upp till en icke-rökares nivå. Det enda som cigaretter egentligen kan slå jämfört med icke-rökare är den sociala delen. Tråkigt men sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Abstinensen skapar ett obehag och när man får nikotin försvinner obehaget. Man mår aldrig bättre än en icke-rökare, man kommer bara tillbaka upp till en icke-rökares nivå. Det enda som cigaretter egentligen kan slå jämfört med icke-rökare är den sociala delen. Tråkigt men sant.

Fast rökaren får storspö varje gång han ska ut i piskande regn, blåst och allmänt jävligt väder för att ta sin cigarett medan icke-rökarna kan sitta kvar inne och götta sig. Sverige måste vara det sämsta landet i världen för en rökare.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast rökaren får storspö varje gång han ska ut i piskande regn, blåst och allmänt jävligt väder för att ta sin cigarett medan icke-rökarna kan sitta kvar inne och götta sig. Sverige måste vara det sämsta landet i världen för en rökare.

Haha, men det kan ju även vara t e x på en balkong med tak på en krog. Sedan är väl den genomsnittlige rökaren inte riktigt lika väderkänslig som du wink_684833_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast rökaren får storspö varje gång han ska ut i piskande regn, blåst och allmänt jävligt väder för att ta sin cigarett medan icke-rökarna kan sitta kvar inne och götta sig. Sverige måste vara det sämsta landet i världen för en rökare.

Eller så sätter man sig bara vid fläkten i köket och röker sin cigg. Fast jag röker här vid datorn. Är så van med röklukten, så jag bryr mig inte att det luktar gam här inne! Men på våren/sommaren röker jag på balkongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du seriös eller bara dryg? :P Såvitt jag vet är Agenten 18/19 år.

18 men fyller 19.

Får se hur långt jag klarar mig imorgon efter en cigg. Blir att ligga och intala sig innan man somnar att man ska sluta röka. Då allt fler av mina vänner och andra vill att jag ska sluta röka. Sen för min egen vilja också.

Karatemorfar bättre kan du var inte ens roligt -_- But i don't give a fuck.

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18 men fyller 19.

Får se hur långt jag klarar mig imorgon efter en cigg. Blir att ligga och intala sig innan man somnar att man ska sluta röka. Då allt fler av mina vänner och andra vill att jag ska sluta röka. Sen för min egen vilja också.

Karatemorfar bättre kan du var inte ens roligt -_- But i don't give a fuck.

Nikotin har en halveringstid på en halvtimme, att trappa ner kommer inte fungera så bra. Det är lite allt eller inget. Avsluta helt så kommer det fysiska vara över på en vecka eller två. Ladda upp med massa god mat eller godis, nikotinabstinens gör att man känner sig hungrig smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nikotin har en halveringstid på en halvtimme, att trappa ner kommer inte fungera så bra. Det är lite allt eller inget. Avsluta helt så kommer det fysiska vara över på en vecka eller två. Ladda upp med massa god mat eller godis, nikotinabstinens gör att man känner sig hungrig smile_1181703_0.gif

Det där testade jag i somras gick max 2 dagar tills jag inte kunde stå ut längre. Hur bra funkar nikotin tuggummi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där testade jag i somras gick max 2 dagar tills jag inte kunde stå ut längre. Hur bra funkar nikotin tuggummi?

Det är mer hälsosamt än cigaretter men du har ju fortfarande kvar nikotinberoendet med allt det innebär. Vad har du för självkontroll? Säg till alla i din närhet att du slutar, släng alla paket och ladda upp med så mycket godis du bara kan äta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mer hälsosamt än cigaretter men du har ju fortfarande kvar nikotinberoendet med allt det innebär. Vad har du för självkontroll? Säg till alla i din närhet att du slutar, släng alla paket och ladda upp med så mycket godis du bara kan äta.

Tror inte det kommer bli nån skillnad för dem en till i skolan försöker sluta röka men har samma problem som mig svårt att motstå. När jag slutade första gången då gick det rätt så bra då jag klarade 1 månad men vet inte varför jag inte klarar mer än 1-2 dagar nu.

Du får sluta se det som en enorm börda att sluta och istället tänka hur skönt det ska bli att äntligen bli fri.

Jo jag har tänkt på det ibland innan man somnar så undrar jag alltid varför vafan började jag för? Sen är det väl nåt som också ligger i släkten då alla mina syskon och mina föräldrar började röka i sina yngre dar. Farsan rökt sen han var 12 sen hans ena syster började röka som 14 åring min andra faster vet ja inte när hon började röka. Mamma tror jag börja röka också i tonåren. Samma med mina syskon började röka i sin tonår med.

Förutom min äldsta bror sa att han skulle mörda mig om jag började röka vilket inte hände. Sen körde mamma och pappa alltid med våga du nu visa för din faster att du röker? Jag gav dem en kommentar ja varför skulle jag inte våga för? Fast dem kom på mig alltså föräldrarna efter 3år då jag lyckades göra tabben att tappa tändaren i soffan.

Väl enda som vart riktigt arg var min syster som började skrika men då sa iallafall min faster att hon inte skulle säga nåt om det heller då hon själv rökte i tonåren. Visst detta kanske inte kan tas om en ursäkt med är just min uppfattning av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk kommer fram och frågar om att få en cigg/prilla, brukar ni bjuda?

Om "Ja", varför?

Om "Nej", varför inte?

Själv bjuder jag nästan alltid, så länge jag har mer än ett halvt paket eller så.

Ja, om det inte är knapert i dosan och så länge personen ser ut att vara någorlunda... respektabel är fel ord, men ni förstår säkert. Speciellt bjuder jag självklart polare, men frågan handlade om okänt folk va?

Jag förväntar mig samma behandling tillbaka av allmänheten (att jag nästan aldrig tigger snus av andra spelar ingen roll).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk kommer fram och frågar om att få en cigg/prilla, brukar ni bjuda?

Om "Ja", varför?

Om "Nej", varför inte?

Själv bjuder jag nästan alltid, så länge jag har mer än ett halvt paket eller så.

Ja om det gäller kompisar sen om det är nå okänd så kan jag vara snäll och bjuda på en. Kan väl ta ett exempel på liknade då jag rökte medan jag väntade på bussen så kom en tjej fram kanske i 40-50 åldern och frågade mig snällt om en cigg. Jag sa visst här så hon tackade och tog mot den sen 2 dagar senare så kommer hon fram till mig igen och sa här är cigaretten jag var skyldig dig sist. Och det var första gången en okänd person just gav tillbaks en cigg han/hon hade fått av mig.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja om det gäller kompisar sen om det är nå okänd så kan jag vara snäll och bjuda på en. Kan väl ta ett exempel på liknade då jag rökte medan jag väntade på bussen så kom en tjej fram kanske i 40-50 åldern och frågade mig snällt om en cigg. Jag sa visst här så hon tackade och tog mot den sen 2 dagar senare så kommer hon fram till mig igen och sa här är cigaretten jag var skyldig dig sist. Och det var första gången en okänd person just gav tillbaks en cigg han/hon hade fått av mig.

Vad underbart! Tänk om du inte hade rökt, då hade inte detta underbara skett. Tur att du inte hade slutat vid det tillfället! :)

edit - Du ser, rökning har sina fördelar! B)

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När folk kommer fram och frågar om att få en cigg/prilla, brukar ni bjuda?

Om "Ja", varför?

Om "Nej", varför inte?

Själv bjuder jag nästan alltid, så länge jag har mer än ett halvt paket eller så.

Jag brukar till 90% Bjuda oavsett folk. Antingen är ja för snäll eller så bjuder jag eftersom jag vet hur jävla pissigt d är utan cigg. Menm har ja av någon anledning dåligt med cigg, bjuder jag inte! Har dock en gräns och bjuder inte mindreåriga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...