Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Mitt namn står för vad jag tycker..

Är det coolt att röka cigaretter? Ärligt talat tror att du har en zcruw lös

Du står för att legalisera marijuana men du finner vanliga cigaretter helt onödigt..... Jag har ingen aning varför, men jag kan då fan inte få ihop det där!

Och ja, jag röker, jag är cool, jag är ball, jag är fräsch. Bara för att du vill bli som mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du står för att legalisera marijuana men du finner vanliga cigaretter helt onödigt..... Jag har ingen aning varför, men jag kan då fan inte få ihop det där!

Och ja, jag röker, jag är cool, jag är ball, jag är fräsch. Bara för att du vill bli som mig!

När du röker marijuana så skadar du dina lungorna för att du får ut någonting av det, vid tobaksrökning skadar du dig helt i onödan, tobaksrök är dessutom väldigt mkt giftigare än ganja. :w000t: Du verkar ha fallit offer för grupptrycket :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du röker marijuana så skadar du dina lungorna för att du får ut någonting av det, vid tobaksrökning skadar du dig helt i onödan, tobaksrök är dessutom väldigt mkt giftigare än ganja. :w000t: Du verkar ha fallit offer för grupptrycket :naughty:

Dummaste jag nånsin har hört.

Varför finns det så jävla många rökare världen om tror du? JO FÖR ATT DOM VILL FÅ NIKOTINET I SIG.

Så kom fan inte här och säg att man inte får nått ut av att röka vanliga cigarreter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dummaste jag nånsin har hört.

Varför finns det så jävla många rökare världen om tror du? JO FÖR ATT DOM VILL FÅ NIKOTINET I SIG.

Så kom fan inte här och säg att man inte får nått ut av att röka vanliga cigarreter!

Ja om man är beroende av nikotin kanske. Varför börjar man röka då? För att man vill få nikotin i sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja om man är beroende av nikotin kanske. Varför börjar man röka då? För att man vill få nikotin i sig?

Jag började feströka, vet inte varför. Jag var ju antagligen full. Det slutade nästan alltid med att man hade några kvar efter helgen, de kunde man ju röka upp med. Efter några veckor ville man ha mer så köpte man ett till paket. Det gick rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är definitivt coolare att röka det, skadar inte sina lungor för ingenting iallafall.

Vadå för ingenting? Det finns många anledningar till att människor röker tobak. Bara för att du blev "så jävla BLAAAAAZED" för andra gången igår betyder det inte att alla vill det.

Sedan kan du sluta med flashback-fakta, cannabisröken innehåller minst lika mycket tjära som vanliga cigaretter. Att man inte röker lika ofta är en annan femma dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå för ingenting? Det finns många anledningar till att människor röker tobak. Bara för att du blev "så jävla BLAAAAAZED" för andra gången igår betyder det inte att alla vill det.

Sedan kan du sluta med flashback-fakta, cannabisröken innehåller minst lika mycket tjära som vanliga cigaretter. Att man inte röker lika ofta är en annan femma dock.

Flashback fakta? Jag känner själv skillnaden i mina lungor mellan ren tobaksrök och röken från bra kurerat gräs. Tobak påverkar mig så mkt värre, känns som man inhalerar gift. Och sen röker jag inte ens cannabis längre efter att ha rökt i 6 år, tycker dock att det ska legaliseras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flashback fakta? Jag känner själv skillnaden i mina lungor mellan ren tobaksrök och röken från bra kurerat gräs. Tobak påverkar mig så mkt värre, känns som man inhalerar gift. Och sen röker jag inte ens cannabis längre efter att ha rökt i 6 år, tycker dock att det ska legaliseras.

Förlåt oss, vi ska förstås sluta att använda oss av vetenskaplig fakta och från och med nu använda dina lungor som högprecisionsinstrument...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rökte igår för första gången cigarr i nyktert tillstånd. Jag tyckte, precis som jag har gjort de gånger jag har rökt det på fyllan, att det är riktigt najs och jag kommer nog att köra på det då och då. :)

Det ska tilläggas att jag tycker att cigaretter är helvetets påfund och att jag inte vill ta i en med tång ens på fyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat tycker jag att cigg är det dummaste som finns, helt onödigt att röka. Visst. är man 14 år kanske det är coolt. :)

Ja, för visst röker man endast för att vara cool?

Att skylta med vad man tycker om cannabis och att man har rökt på är inte alls töntigt det heller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vetenskaplig fakta att cannabis är hälsosammare än tobaksrök.

"A 2007 study by the Canadian government found cannabis smoke contained more toxic substances than tobacco smoke. The study determined that marijuana smoke contained 20 times more ammonia, and five times more hydrogen cyanide and nitrogen oxides than tobacco smoke."

http://www.earthtimes.org/articles/show/161382.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2419713.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7150274.stm

http://www.healthline.com/blogs/smoking_ce...rmful-than.html

http://www.newscientist.com/article/mg1962...acco-smoke.html

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/...71217110328.htm

Okej, du har nog rätt.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du står för att legalisera marijuana men du finner vanliga cigaretter helt onödigt..... Jag har ingen aning varför, men jag kan då fan inte få ihop det där!

Och ja, jag röker, jag är cool, jag är ball, jag är fräsch. Bara för att du vill bli som mig!

Det går ihop för att man inte får ut någonting av "vanliga cigaretter". Det ända det gör är att stilla behovet, som egentligen skapades då du började röka. Alltså i enkelhet, tobak stressar upp dig för att kunna lugna ned dig. Zutt fungerar helt annorlunda.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började röka i början för att det var skitcoolt, såklart, och för att jag gillade nikokicken. Nu får jag ingen nikokick, så jag röker bara eftersom det är skitcoolt.

Jag brukar aldrig känna ett behov av cigg, utan kan gå utan i några dagar utan problem. Klart att man har känt "åh, fyfan vad det hade suttit fint med en cigg nu!" några enstaka gånger när man är stressad eller frustrerad, men det är inget vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...