Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Aight. Köpte mig ett paket för jag ville "lära" mig att uppskatta cigg på rätt sätt. Har väl rökt i mig cirka halva paketet med 2 cigg per dag och jag tycker att rökning är som alkohol - kul att få sig ett rus, men man blir inte beroende för det.

So far so good i alla fall, tidigare under fester när det bjöds på cigg så hostade jag bara och tackade för det mesta nej. Nu hostar jag inte längre och har fått mina första niccokickar med cigaretter, så feströkning kommer bli betydligt roligare för mig i framtiden - men jag planerar inte att skaffa ett nytt paket. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight. Köpte mig ett paket för jag ville "lära" mig att uppskatta cigg på rätt sätt. Har väl rökt i mig cirka halva paketet med 2 cigg per dag och jag tycker att rökning är som alkohol - kul att få sig ett rus, men man blir inte beroende för det.

So far so good i alla fall, tidigare under fester när det bjöds på cigg så hostade jag bara och tackade för det mesta nej. Nu hostar jag inte längre och har fått mina första niccokickar med cigaretter, så feströkning kommer bli betydligt roligare för mig i framtiden - men jag planerar inte att skaffa ett nytt paket. >_<

Varför vill du "lära" dig uppskatta cigg? Låter fruktansvärt dumt i mina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer props till den som klarar av att låta bli ciggen när man dricker alkohol.

Mycket mer creds till den som låter bli både alkoholen och cigaretterna.

Varför skall egentligen cigaretter underskattas mer än alkohol?

Jag menar.. Alkohol har varit deltagande i många dödsfall som: självmord, olyckor och våld som lett till mord.

Cigaretterna brukar oftast leda till att man blir sjuk en vacker dag och dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket mer creds till den som låter bli både alkoholen och cigaretterna.

Varför skall egentligen cigaretter underskattas mer än alkohol?

Jag menar.. Alkohol har varit deltagande i många dödsfall som: självmord, olyckor och våld som lett till mord.

Cigaretterna brukar oftast leda till att man blir sjuk en vacker dag och dör.

Men alkohol får man ut någonting av iallafall. Ett okej rus.

Cigaretter är bara pointless.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men alkohol får man ut någonting av iallafall. Ett okej rus.

Cigaretter är bara pointless.

Jag har bara hört att cigg kan vara jävligt skönt när man är sådär lagom full - så jag ville bara kunna testa utan att hosta lungorna ur mig... Och det kan jag nu, så det får väl prövas nästa gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara hört att cigg kan vara jävligt skönt när man är sådär lagom full - så jag ville bara kunna testa utan att hosta lungorna ur mig... Och det kan jag nu, så det får väl prövas nästa gång. :)

Börja inte.

Visst, en cigg på fyllan kan vara väldigt "god", men det är inget jag skulle försöka lära mig uppskatta om jag fortfarande inte hade börjat.

Det är som att sitta och käka jordgubbar, vilket är jävligt gott. Om du vill kan du få en klick grädde, det gör det godare men du kommer bli tjock av grädden. Är det värt att bli fet när man kan njuta av jordgubbarna iaf? Är det värt att röka cigaretten och korta ditt liv, när du kan dricka en extra öl under den tid ciggen skulle tagit. Du tjänar inte ett skit på att röka den och försämrar din hälsa.

Nu är ju inte jag någon som ska predika om att inte röka då jag röker själv, men jag skulle ju självklart råda folk som inte röker att aldrig börja då det är helt onödigt. Jag skulle säkert kunna sluta om jag ville, men jag ser tyvärr ingen "vettig" anledning att sluta. Skit som "du slipper dö av cancer!" biter inte på mig, jag lider inte av lukten, det är bra att blanda brunt med, väldigt social grej i rökkretsar, jag har onekligen råd att röka..

..ändå skulle det sitta fint om man aldrig börjat. Klarar mig dock bra utan att röka på flera dagar tack vare snuset, vilket jag lyckligt nog började med innan rökat. Det är dock något jag faktist inte vill lägga av med, då det är så fruktansvärt mums. Snus är snus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börja inte.

Visst, en cigg på fyllan kan vara väldigt "god", men det är inget jag skulle försöka lära mig uppskatta om jag fortfarande inte hade börjat.

Det är som att sitta och käka jordgubbar, vilket är jävligt gott. Om du vill kan du få en klick grädde, det gör det godare men du kommer bli tjock av grädden. Är det värt att bli fet när man kan njuta av jordgubbarna iaf? Är det värt att röka cigaretten och korta ditt liv, när du kan dricka en extra öl under den tid ciggen skulle tagit. Du tjänar inte ett skit på att röka den och försämrar din hälsa.

Jag hade inte planerat att börja röka, jag tycker inte feströkning kan räknas.

Edit: Kan räknas som rökberoende, menar jag med det... Så ingen tror jag menar att det inte kan räknas som rökning.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Fortsätta röka och snusa? Sluta röka och snusa ännu mera? Hur ska jag göra? :innocent:

Jag vet att det kommer att bli mer snus om jag slutar att röka men jag känner att det är hög tid nu när jag har börjat ta träningen på allvar igen.

Snus påverkar väl inte den fysiska hälsan på långa vägar lika mycket som cigaretter gör?

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätta röka och snusa? Sluta röka och snusa ännu mera? Hur ska jag göra? :)

Jag vet att det kommer att bli mer snus om jag slutar att röka men jag känner att det är hög tid nu när jag har börjat ta träningen på allvar igen.

Snus påverkar väl inte den fysiska hälsan på långa vägar lika mycket som cigaretter gör?

Snus är bättre på det sättet att det inte skadar passivt, ja förutom den där äckliga stanken då som får mig

att spy. Uäk! Men.. Snus innehåller mer nikotin och nikotin försämrar blodcirkulationen, bra blodcirkulation

är bra att ha vid träning och för att kroppen ska må bra. Men snus är ju förstås bra på det sättet

att det gör en vacker grop åvanför tänderna där man kan förvara mat. :innocent:

Nikotin orsakar också impotens även sterilitet och många andra fysiska skador på kroppen, ökar också risken för cancer av olika slag. Men eftersom snus inte bildar CO med ett innehåll av tjära som sätter sig i lungorna

så ökar snuset inte risken för lungcancer. Däremot blir risken för cancer i andra delar större bl.a. strupen, magsäcken p.g.a. den högre nikotinmängden.

Prövade själv snusa ett tag, men fann aldrig vad som var så bra med smaken, och fick spendera

en stund med huvudet åvanför toaletten emellanåt. Är också ganska glad att jag aldrig började snusa.

Men jag har däremot rökt 1 paket om dagen i 2 år nu, och för någon vecka sen bad en tjej mig att vara

orökt ett par dagar, var lite jobbigt de 2 första dagarna, den tredje hade jag inte lika stort fysiskt behov,

men psyket tvingade mig att röka. :D

Så jag rökte och fick det största rus jag någonsin fått av en cigg, och började röka åter.

Om du verkligen ska satsa på din fysiska hälsa ska du sluta av med båda, du blir också hungrigare

men då stoppar du i dig proteinrik mat och fortsätter träna. Kan du inte ens sluta röka och snusa för

din fysiska hälsa, så tar du inte träningen på allvar! Tänk på det. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt bra gjort! :D

Själv klarade jag mig uten snus en vecka som mest, cigg klarar jag mig utan längre så det blir nog det som får gå.

Klarar mig utan snus i runt en vecka jag också, men då är jag riktigt desperat och grinig, cigg har jag i stort sett slutat med, förutom vid vissa tillfällen. (Fester, Dreamhack osv)

Är riktigt skönt att slippa lukta rök också, man känner verkligen hur mycket folk stinker rök i skolan nu när man själv slutat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...