Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Jag är inte här för att bli omtyckt.

Jag är här för att dela mina åsikter och som tidsfördriv.

Om dina åsikter inte är som övriga medlemars åsikter så är du helt jävla blåst. Man måste tycka som alla andra, glöm aldrig det. Ett stav eller grammatikfel kan förstöra din karriär här och då måste du byta namn eller användare. Tänk på att du måste anpassa dig och tycka som alla andra mestadels, huvudsaken är ju att det passar alla andra. Glöm ej heller bort den gyllende regeln som säger att den som trampar någon på tårna först är smartast, sen att skämta om andra medlemar är coolt och ger dig respekt för din intelligens. Men passa dig, du får inte skämta med fel person eftersom personen ifråga kan vara medlem av Arthurs Heliga Riddare. Du måste alltid lyssna till vissa personers ord annars sänks du i ranglistan. Jävlas med nykomlingar så får du högre IQ, lycka till. Oh, skaffa snygg avatar och signatur så går du upp ett steg i rangen. Jag menar, det säger allt om en person. Om du redan röker kan det höja din status i litet VISSA fall, knark höjer den drastiskt.

Åter till tobaken. Här är en bra film för nybörjare Hier.

Frågar igen; Någon som provat Cortéz eller Cortéz Cafe?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dina åsikter inte är som övriga medlemars åsikter så är du helt jävla blåst. Man måste tycka som alla andra, glöm aldrig det. Ett stav eller grammatikfel kan förstöra din karriär här och då måste du byta namn eller användare. Tänk på att du måste anpassa dig och tycka som alla andra mestadels, huvudsaken är ju att det passar alla andra. Glöm ej heller bort den gyllende regeln som säger att den som trampar någon på tårna först är smartast, sen att skämta om andra medlemar är coolt och ger dig respekt för din intelligens. Men passa dig, du får inte skämta med fel person eftersom personen ifråga kan vara medlem av Arthurs Heliga Riddare. Du måste alltid lyssna till vissa personers ord annars sänks du i ranglistan. Jävlas med nykomlingar så får du högre IQ, lycka till. Oh, skaffa snygg avatar och signatur så går du upp ett steg i rangen. Jag menar, det säger allt om en person. Om du redan röker kan det höja din status i litet VISSA fall, knark höjer den drastiskt.

Åter till tobaken. Här är en bra film för nybörjare Hier.

Frågar igen; Någon som provat Cortéz eller Cortéz Cafe?

Du är ett jävla troll Cyprez, vad har du att säga till om? Det finns många här som stavar dåligt, är unga och oerfarna, har ful signatur men som ändå respekteras. agent47 för att ta ett exemel. Jag avskyr allt som har med ERROLS_TRUMMA's vistelse här på forumet att göra. Hans namn, hans intressen, hans åsikter, hans språk, hans attityd, hans avatar, hans musiksmak. Och när han dessutom säger att han inte är här för att bli omtyckts så får han ju vad han förtjänar; ingen respekt alls.

On topic: Ja jag har provat Cortez, fanns minns inte exakt hur den smakar. Tycker alla cigariller är rätt lika. Gick ut och rökte en idag för jag hade tråkigt. Eller en halv snarare då det smakade som gift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är ett jävla troll Cyprez, vad har du att säga till om? Det finns många här som stavar dåligt, är unga och oerfarna, har ful signatur men som ändå respekteras. agent47 för att ta ett exemel. Jag avskyr allt som har med ERROLS_TRUMMA's vistelse här på forumet att göra. Hans namn, hans intressen, hans åsikter, hans språk, hans attityd, hans avatar, hans musiksmak. Och när han dessutom säger att han inte är här för att bli omtyckts så får han ju vad han förtjänar; ingen respekt alls.

On topic: Ja jag har provat Cortez, fanns minns inte exakt hur den smakar. Tycker alla cigariller är rätt lika. Gick ut och rökte en idag för jag hade tråkigt. Eller en halv snarare då det smakade som gift.

Nejhej. Y0. Jag är inget troll. Gå igenom forumets inlägg så förstår du vad jag menar. Jag gav herr Errol ett gott råd bara.

Cigariller smakar mer som choklad.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi här på forumet. (w00t) Ingen gillar dig. Läs Umbertos signatur annars.

För att undvika missförstånd måste jag meddela att jag nu har ändrat signatur men det stod "GTASajten är bra men deras forum suger hårt, där e ett kärngäng som ser alla "nya" som idioter...." :)

---

Förra onsdagen rökte jag faktiskt en cigarett pga att jag var så helvetiskt nervös inför en tenta. Det hjälpte i ca 10 minuter. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dina åsikter inte är som övriga medlemars åsikter så är du helt jävla blåst. Man måste tycka som alla andra, glöm aldrig det. Ett stav eller grammatikfel kan förstöra din karriär här och då måste du byta namn eller användare. Tänk på att du måste anpassa dig och tycka som alla andra mestadels, huvudsaken är ju att det passar alla andra. Glöm ej heller bort den gyllende regeln som säger att den som trampar någon på tårna först är smartast, sen att skämta om andra medlemar är coolt och ger dig respekt för din intelligens. Men passa dig, du får inte skämta med fel person eftersom personen ifråga kan vara medlem av Arthurs Heliga Riddare. Du måste alltid lyssna till vissa personers ord annars sänks du i ranglistan. Jävlas med nykomlingar så får du högre IQ, lycka till. Oh, skaffa snygg avatar och signatur så går du upp ett steg i rangen. Jag menar, det säger allt om en person. Om du redan röker kan det höja din status i litet VISSA fall, knark höjer den drastiskt.

Jag känner mig väldigt träffad. Vilket är en positiv sak, tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Skrev just klart en liten 'avhandling' om nikotin. Läs gärna! :D

Nikotin (L-3-(1-Methyl-pyrrolidin-2-yl)-pyridin), uppkallat efter Jean Nicot, är den verksamma alkaloiden i tobaksplantan Nicotiana rustica som introducerades i form av luktsnus till det franska hovet redan 1560. innan dess användes plantan av Mayaindianerna i Mexico och var antagligen de första som rökte tobaken.

Nikotin är som koffein ett psykoaktivt nervgift som binder till vissa specifika receptorer i hjärnan. Det som frisätts mest är ämnet Noradrenalin, ett stimulerande ämne, som är ångestdämpande och gör så att man känner sig bättre till mods. Nikotinet påverkar också dina nervceller i hjärta och blodkärl, andninsvägar och skelettmuskelatur samt höjer din puls och ditt blodtryck. Dom här är dom DIREKTA effekterna som infinner sig redan 7 sekunder efter intag.

Furthermore så är en av det vanligaste transmittorsubstanserna i hjärnan acetylkolin. Vissa av acetylkolinets receptorer "ser" inte skillnad på nikotin och acetylkolin. Nikotinmolekylen sätter sig således i acetylkolinreceptorn och stimulerar dina nervimpulser. Därefter får vi en blockerande effekt då acetylkolinestreratet inte kan frigöra receptorn från nikotin lika bra som från acetylkoinet. Vilket gör att nikotin blir en nödvändig substans i hjärnan. För att skydda sig mot denna blockad uppkommer neuroadaption, i detta fall en ökning av antalet nikotinreceptorer. Denna strukturella förändring är sannolikt basen för tolerans till nikotin. Med ökningen av nikotin-receptorerna uppstår möjligheten till att bli stimulerad av nikotinet.

Nikotin är den vanligaste yttre orsaken till för tidig död, med det menas att det är det som dödar mest externt. Den som börjar bruka rökning i tonåren löper tre gånger större risk än andra att dö en för tidig död redan mellan 35 och 69 år. Ungefär 6400 människor dör i Sverige varje år av sjukdomar direkt orsakade av rökning och över 500 dör av passiv rökning. Lungskador, åderförkalkning, cancer, hjärt-och kärlsjukdomar - you name it! Kolmonoxiden du får i dig skadar hjärtat då det blir svårt att transportera syre, högt blodtryck och kolesterol gör att risken att dö av rökning går upp FYRFALDIGT och en cigarett innehåller ett 50-tal ämnen som man vet är direkt relaterade till cancer.

Så ut och rök så vi kanske ta reda på ännu mer om hur rök skadar kropp och knopp. I know I will.

Mer kemisk fakta:

http://www.fkog.uu.se/course/essays/nicotiana_tabacum2.pdf

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte 50 gram tobak till min Vattenpipa idag för 35kr. Blev jag lurad? eller är det ett lagom pris?

50 gram känns lite för 35kr :P , jag trodde man kunde få minst 200 gram för 35kr.

Köpte den här. Är inte säker om den är god men vi får se imorgon :whistling:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lagt ner rökningen nu, trodde att det var okej med mina föräldrar att jag tog en cigg då och då, men sen en dag när jag kom hem och luktade rök så sa dom att det skulle bli avdrag från mitt konto om dom kom på mig någon mer gång.

Saknar det lite :P Får iaf trösta mig med att jag kan köpa själv om 2 år :unsure:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lagt ner rökningen nu, trodde att det var okej med mina föräldrar att jag tog en cigg då och då, men sen en dag när jag kom hem och luktade rök så sa dom att det skulle bli avdrag från mitt konto om dom kom på mig någon mer gång.

Saknar det lite :P Får iaf trösta mig med att jag kan köpa själv om 2 år :unsure:

Klarar du av att hålla dig/smygröka är det väl inget bra alternativ att börja seriöst när du kan handla själv sen :/?

Jag har snusat sen jag gick i 8an, och jag är snart 20 nu, och ska jag vara ärlig så ångrar jag att ja börja, men är väl för vek för att göra ett tappert försök att sluta.

Som sagt kan man hålla sig i från tobak innan man är 18 för man inte vill eller man kanske har lovat sina päron är det korkat som fan att börja bara för man får... Va ja vet är det väl lättast att hamna i tobaksträsket när man är mellan 15-16.. Typ grupptryck å polare som håller på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer endå då i cancer eller någon okänd sjukdom innan jag fyller trettio, så varför i helvete ska jag bry mig då?

"Ändå dö" kanske du menar, varför du nu menar det? Medellivslängden ligger på 80 år, och du är väl dessutom inte en vanerökare utan precis som han själv beskrev sig, feströkare.

Godfather: Du är för liten för att röka, 18 årsgränsen finns av en anledning you know...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...