Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Hej!

Har vi några pipvänner?

Kanske cigarilltyper?

Cigarrare?

Eller helt enkelt vanliga cigarettmänniskor?

Själv är jag cigarettmänniska, i viss mån. Föredrar dock pipa. Men det är så omständigt. Tacka vet jag cigaretter.

Vilka märken gillar ni? Kör ni på vanliga, slimmade eller dessa nya knubbiga små saker?

Köpte två paket Gitanes i Frankrike och två paket Rothman Slims. Köper aldrig i Sverige, förutom ett paket Davidoff mörka ibland om det ska till att vara på någon fest, vilket är sällan.

Prata på!

Jag har som sagt min lilla "victory cigar".

Den åker fram då man har åstadkommit något stort, eller ska fira något ovanligt. Alltså runt en gång i kvartalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har legat sjuk sen i fredags och därför inte rökt eller ens snusat. Jag känner inte något direkt sug och funderar på att försöka sluta nu när jag har ett försprång liksom. Hm, fast jag gillar ju att röka. :)

Du är ju ändå en "user" så, kör stenhårt på cigaretterna också. Passar din stil så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bellman var goda och lagomt starka med hade några svagheter som jag stör mig på. För det första så smular dom väldigt lätt, och när man väl röker dom blir smaken betydligt sämre p.g.a. dom blir blöta. Någon som har prövat Cortez? Cortez Café skall tydligen ha en rätt så fyllig smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rökare, kör med lite olika sorter.. blir oftast black devil, john silver, prince eller camel.

Men jag köper även ofta limpor av ett par polaker som man har kontakt med till ett billigt pris.

Snus blir de inte ofta, man kan säga att jag "festsnusar" nuförtiden.

Du har inte funderat på att börja/prova med cigarrer/cigariller? Vissa som jag känner har aldrig provat det utan har ''hakat upp sig'' på cigaretter och hävdar att cigariller smakar skit. Cigaretter är så överskattat, men betydligt mer ekonomiskt om man röker ofta vilket inte jag gör. Tycker man går miste om tobakssmaken rejält då man röker cigg. :rolleyes:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte funderat på att börja/prova med cigarrer/cigariller? Vissa som jag känner har aldrig provat det utan har ''hakat upp sig'' på cigaretter och hävdar att cigariller smakar skit. Cigaretter är så överskattat, men betydligt mer ekonomiskt om man röker ofta vilket inte jag gör. Tycker man går miste om tobakssmaken rejält då man röker cigg. :rolleyes:

Jodå, de har jag provat(bara nån enstaka gång) men aldrig köpt själv faktiskt..

Ska väll till och göra de nästa gång kanske, tack för idén. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Errols_trumma... pussa... går inte ihop.

Fest = HB-fylla i baksätet på en Volvo 240 utanför McDonalds.

Jag glömde att han var ful lantis. Sry.

Fula lantisar får inga pussar förutom från fula lantistjejer och fula lantistjejer snusar också så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag glömde att han var ful lantis. Sry.

Fula lantisar får inga pussar förutom från fula lantistjejer och fula lantistjejer snusar också så det är lugnt.

ok "Fula lantisar får inga pussar förutom från fula lantistjejer och fula lantistjejer snusar också så det är lugnt."

antecknar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...