Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Börja inte röka.

(Dagisröst): JO!

Vet inte varför, men jag är helt säker på att jag kommer röka när jag blir myndig. Kanske är det attityden? Kanske man inte vill bli kallad för diverse diskriminerande saker av sina friends? Och tänk dig själv: Om du nu blir affärsman så kan det ju bli lite pinigt om du när du erbjuds en äkta stor kubansk cigarr säger "Nej, jag är lite rädd om mina lungor serru". I alla fall för mig. Verkar också som om majoriteten av världens befolkning är kedje eller små rökare. Kalla mig ett offer för grupptrycket om du vill. Men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Dagisröst): JO!

Vet inte varför, men jag är helt säker på att jag kommer röka när jag blir myndig. Kanske är det attityden? Kanske man inte vill bli kallad för diverse diskriminerande saker av sina friends? Och tänk dig själv: Om du nu blir affärsman så kan det ju bli lite pinigt om du när du erbjuds en äkta stor kubansk cigarr säger "Nej, jag är lite rädd om mina lungor serru". I alla fall för mig. Verkar också som om majoriteten av världens befolkning är kedje eller små rökare. Kalla mig ett offer för grupptrycket om du vill. Men så är det.

Att kedjeröka eller röka på daglig basis är bara smutsigt och jag vet ingen som av den anledningen ser upp till dessa personer. Tobak är faktiskt den drog som dödar flest och kostar mest för samhället, så jag undrar hur ni storkonsumenter resonerar, P-C och Stellhell.

Att röka en fet cigarr vid ett affärsmöte är knappast ett missbruk och lär inte öka risken för ohälsa med många procent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att kedjeröka eller röka på daglig basis är bara smutsigt och jag vet ingen som av den anledningen ser upp till dessa personer. Tobak är faktiskt den drog som dödar flest och kostar mest för samhället, så jag undrar hur ni storkonsumenter resonerar, P-C och Stellhell.

Att röka en fet cigarr vid ett affärsmöte är knappast ett missbruk och lär inte öka risken för ohälsa med många procent.

Word, jag hatar rökning och hatar lukten och jag hatar cigaretter. Att däremot avnjuta en cigarr och en lagom rökig whiskey på en terass i Nice en lördagskväll (:rolleyes:) när man blir äldre är som du säger, helt annorlunda.

Jo, visst lät det härligt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag både håller med och inte. Visst tar det på kroppen när man röker, men jag vill endå röka. Kanske är jag en wannabe Arnold som vill vara cool, men låt mig vara det i så fall. It makes me sleep good at night.

Det är JAG med mina skattepengar som får betala din jävla lungcancer om 40 år, så nej jag tänker inte låta dig vara.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är JAG med mina skattepengar som får betala din jävla lungcancer om 40 år, så nej jag tänker inte låta dig vara.

Men, hör du inte att grabben är klyftig? Hela världen små- eller kedjeröker ju. Klart att han också ska. För han vill ju inte bli kallad diskriminerade saker. Och så är det. Speciellt om han blir affärsman. Jäklar vad pinigt det vore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu blir affärsman så kan det ju bli lite pinigt om du när du erbjuds en äkta stor kubansk cigarr säger "Nej, jag är lite rädd om mina lungor serru".

- Wow Mr. Svensson! That's a great idea! We have a deal! Now, how about a fresh cuban cigarr to celebrate this great moment?

- Thanks but no thanks Sir, I don't smoke.

- What? You don't smoke?! Well, this is a new side of you I haven't seen! The deal is off!

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte jag ska behöva förklara mig. Jag tycker om att röka helt enkelt.

En femtedel av alla cancertyper är orskadade av nikotinintag (källa: NE), och risken är faktiskt ganska stor att DU drabbas. Jag drar till med en chansning att en cancerbehandling med cellgift/stålning/operation, läkarbesök och vad som nu krävs, kanske går på sisådär 500 000kr. Är detta pengar som du i framtiden kan tänka dig att betala för att få röka ett paket cigg om dagen?

Svaret på min fråga är med största sannolighet: nej, det är skattebetalarna som får bekosta det. Du behöver inte förklara dig, men du ska veta att du är den för samhället skadligaste typen av knarkare...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En femtedel av alla cancertyper är orskadade av nikotinintag (källa: NE), och risken är faktiskt ganska stor att DU drabbas. Jag drar till med en chansning att en cancerbehandling med cellgift/stålning/operation, läkarbesök och vad som nu krävs, kanske går på sisådär 500 000kr. Är detta pengar som du i framtiden kan tänka dig att betala för att få röka ett paket cigg om dagen?

Svaret på min fråga är med största sannolighet: nej, det är skattebetalarna som får bekosta det. Du behöver inte förklara dig, men du ska veta att du är den för samhället skadligaste typen av knarkare...

Vill inte verka nonchalant men ... *stoppa fingrarna i öronen* LA-LA-LA-LA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En femtedel av alla cancertyper är orskadade av nikotinintag (källa: NE), och risken är faktiskt ganska stor att DU drabbas. Jag drar till med en chansning att en cancerbehandling med cellgift/stålning/operation, läkarbesök och vad som nu krävs, kanske går på sisådär 500 000kr. Är detta pengar som du i framtiden kan tänka dig att betala för att få röka ett paket cigg om dagen?

Svaret på min fråga är med största sannolighet: nej, det är skattebetalarna som får bekosta det. Du behöver inte förklara dig, men du ska veta att du är den för samhället skadligaste typen av knarkare...

E det seriöst så stor chans o få cancer om man e aktiv rökare? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...