Jump to content

Tobak


okka
 Share

Recommended Posts

Jag hatar nikotin. Jag har velat bli av med snusen nu sen i januari, men jag kan fortfarande inte låta mig själv sluta. Suget är för stort efter kaffet, efter måltiderna, och innan sängdags. Det kommer bli så grymt tomt utan det, men jag måste ändå. Hur ska jag klara mig igenom de tre första veckorna på bästa möjliga sätt?

Populärt är det ju att fylla tomrummet nikotin lämnar med typ godis eller sexuell kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fjortiscigg och lågprissnus, fina grejer my ass.

Haha. när alla jävla fjrotisar kommer till mig och säger "kan du köpa ut röda prince?" "röda prince är godaste ciggen" du har så rätt.

jag röker iblöand, men klarar mig utan det om jag vill. bara det att jag vill inte, röker däremot aldrig mer än tre cigg per dag, oftast mindre. däremot snus :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Är egenrullade cigaretter bättre än vanliga? Eller nu kanske vi går in på trådmaterial.

Ja egenrullade har mycket mer smak; godare, fuktigare, lite vassare. Man kan rulla utan filter (om man vill ha ännu mer smak), man kan rulla med den tobaksmängd man föredrar, det är roligt att rulla och det tar lite längre tid än att bara poppa upp en cigg ur ett paket och tända. Det sistnämnda kan såklart ses som en nackdel. Men det är något jag rekommenderar att prova iaf. Drum är väldigt god och nog den bästa:

711000061008a_1032149_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja egenrullade har mycket mer smak; godare, fuktigare, lite vassare. Man kan rulla utan filter (om man vill ha ännu mer smak), man kan rulla med den tobaksmängd man föredrar, det är roligt att rulla och det tar lite längre tid än att bara poppa upp en cigg ur ett paket och tända. Det sistnämnda kan såklart ses som en nackdel. Men det är något jag rekommenderar att prova iaf. Drum är väldigt god och nog den bästa:

Låter intressant. Nu röker jag inte, men gjorde ett par år tillbaka. Fick då prova på en egenrullad då en vän körde på det. Jag mindes att det faktiskt var bättre än vanliga som du säger. Dock så blev det bara en gång för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukade rulla mycket förut, men när man har tagit en för mycket så får man alltig någon äcklig

bismak i munnen. Det finns nog inget roligare med cigaretter än att rulla dem och sen se det

vackra eller enormt fula resultatet. Rullar man cigaretter istället för att köpa färdiga

så vinner man också tillbaks 10-40% av cigarettpengarna, beroende på vilken slags tobak man köper.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukade rulla mycket förut, men när man har tagit en för mycket så får man alltig någon äcklig

bismak i munnen. Det finns nog inget roligare med cigaretter än att rulla dem och sen se det

vackra eller enormt fula resultatet. Rullar man cigaretter istället för att köpa färdiga

så vinner man också tillbaks 10-40% av cigarettpengarna, beroende på vilken slags tobak man köper.

Jag har aldrig rökt för mycket men jag kan tänka mig det, samma sak med snus ju.

Ja det är lite trixigt i början att få till det snyggt men nu har jag lärt mig att ta mer tobak än man tror behövs, lägga i vecket och rulla pappret mycket fram och tillbaka med tummarna över hela så den blir jämn och fin, ifall den blir ojämn så omfördela tobaken lite. Sen när man tycker den känns bra drar man ner pappret med tummarna så att innehållet är precis vid kanten och sen rullar ihop den därifrån, papperskanten man har mot sig måste liksom rullas in så att den inte blir i vägen för klistret när man slickar sen. (Tips för nybörjarna)

Lägg upp bilden från andra tråden här också. Norrmännen är tydligen galna i detta berättade den lokala tobakshandlaren:

P1030179_1032137_0.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...