Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Nice! Det här är vad jag köpte:

zudvG_1242432_0.jpg

Vad heter ölen som smakar pepparkaka? There is no santa?

Verkar som den inte säljs i år, och förra året var det slutsålt när jag väl hade tid att åka till systembolaget och handla. :(

Stämmer! Det ska släppas några fler öl 1 december, jag hoppas att den är med då!

Hahah! Fick mig ett gott skratt där :) Håll med om att du vill ha en efter att du sett de här,

bFtY4_1242432_1.gif

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice! Det här är vad jag köpte:

zudvG_1242432_0.jpg

Jag drack två klunkar av Anchor steam idag, kommer ge den fler chanser under julmånaden.

Budweiser fyller sitt syfte, inget jag prioriterar, i USA är det ju "husölen" på många ställen, så där dricker man ju ungefär en årskonsumtion, säger man a beer så är det automatiskt en bud man får, och hellre en vanlig bud än en bud light (som man också kan få om man säger a beer) DÄR har ni den värsta ölen, dricker hellre vatten.

Faktum är att en av dom godaste ölerna jag druckit var en bud, en varm dag i Las Vegas, ca 40 grader och solen ligger på, vi stannar på en uteservering för en öl, då vill man inte ha en tung öl, vi säger en bud och bartendern drar hela bardisken åt sidan som en frysbox ungefär, där i ligger det fullt med is och den är proppad med Budweiser, som taget ur en reklam film. DÅ var Budweiser gott B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktum är att en av dom godaste ölerna jag druckit var en bud, en varm dag i Las Vegas, ca 40 grader och solen ligger på, vi stannar på en uteservering för en öl, då vill man inte ha en tung öl, vi säger en bud och bartendern drar hela bardisken åt sidan som en frysbox ungefär, där i ligger det fullt med is och den är proppad med Budweiser, som taget ur en reklam film. DÅ var Budweiser gott B)

Det är fan sällan det finns riktig öl i butiker i USA. Oräkneligt många jag var inne i sålde endast Budweiser, Coors och Corona. Skittråkigt. Ju längre västerut jag kom desto fler ölsorter, framför allt från små lokala bryggerier, uppmärksammade sig. Så var det i alla fall i somras. Förra året var det mest shite överallt, tyvärr. Det tråkiga i öknen är att många områden är indianreservat vilket innebär att alkohol ej säljs över huvud taget. Snacka om att jag blev tagen när jag inte fick ta en öl efter att ha åkt bil i sju timmar.

--

I och med julölernas inträde försvann också min favoritöl: Beervana summer edition. Den smakade citrus, påminde om en IPA trots sina 4.5% och kostade bara 8:90 om jag minns rätt. Får hoppas på en comeback nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice! Det här är vad jag köpte:

http://i.imgur.com/zudvG.jpg

Stämmer! Det ska släppas några fler öl 1 december, jag hoppas att den är med då!

Jäkla trevligt lass du fått tag i där, blir riktigt sugen på att åka och handla jag med!

Sweet! Får hålla utkik den 1:e, med lite flyt kanske jag kan åka in tidigt och handla. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Drack just en Staropramen, folköl förvisso, och tyckte inte den var sådär jättegod. Är det istället Starobrno jag vet att jag brukar gilla, eller var det för att det var folköl? Vad brukar ni själva tycka om de båda?

Smakmässigt så tycker jag inte att det är någon extrem skillnad mellan de två. Pramen har förvisso lite högre beska än vad brno har, men det är knappt märkbart. Folkölen har jag inte testat men jag antar att den inte är lika söt och troligtvis har lite mindre beska än vad starkölen har. Själv tycker jag att de båda sorterna är ganska mediokra, hehe.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Köpte mig en flaska Smithwick's Pale Ale, 4,5%, som jag satt och smuttade på igår innan festen drog igång.

Lättdrucken med fruktig smak och snäll beska, tydlig arom av humle.

Smithwick's exporteras inte i större skala i europa - finns således tyvärr inte på Systemet (Man testade Smithwick's på Europeiska marknaden men ingen kunde uttala det så man började exportera Kilkenny istället).

Men besöker ni en Irländsk pub eller rent av besöker Irland så kan denna dryck rekommenderas. Dock föredrar jag originalet, Smithwick's red ale.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Dricker inte så mycket öl, oftare vin.

Men min systers kille bjöd mig på en som var skitgod, som jag köper själv nu.

Staropranen eller vad den heter. En tjeckisk öl.

Den rekommenderas om ni inte provat

Vidrigt, eller okej den går väl ner...

Vad har ni för erfarenheter av Peroni eller Guinness? Jag gillar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...