Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

En riktigt bra standardlager! Synd att den inte finns på systemet (?).

Instämmer verkligen! Den finns i sortimentet och jag har sett den på systemet någon gång, men den finns inte här vad jag har sett (Växjö), så den tillhör ju inte något grundutbud direkt. Beställde två flak av pappa senast han var i Tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hur är Nils Oscars kalaspåsköl, är den mumma? Blev sugen när jag i Foto På Barry White-tråden såg att Kebab hade köpt ett parti. Är ganska mångsidig i mitt öldrickande men några jag har en crush på just nu är Newcastle och Samuel Adams, passar Nils Oscar en bra då? Har inte smakat något från Nils Oscar tidigare även om det känns som en öl jag skulle gilla.

Tänker oavsett slänga i en eller två imorgon när det handlas men det vore ju roligt att få veta vad ni andra tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är Nils Oscars kalaspåsköl, är den mumma? Blev sugen när jag i Foto På Barry White-tråden såg att Kebab hade köpt ett parti. Är ganska mångsidig i mitt öldrickande men några jag har en crush på just nu är Newcastle och Samuel Adams, passar Nils Oscar en bra då? Har inte smakat något från Nils Oscar tidigare även om det känns som en öl jag skulle gilla.

Tänker oavsett slänga i en eller två imorgon när det handlas men det vore ju roligt att få veta vad ni andra tycker.

Har inte smakat kalaspåskölen än, men den lär smaka ganska likt kalasjulölen som jag drack i julas. Smakar mörkt öl och vörtbröd typ, och personligen tycker jag att det är najs! Tycker du ska testa Nils Oscar God Lager också, tror det är svårt att ogilla den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Måste säga att Belhaven Wee Heavy är en mycket god ale biggrin_1182204_0.gif

DCP05113_1200550_1.jpg

Någon som har tips på liknande?

Gick in i tråden för att visa mina senaste inköp, och så snubblade jag på det här inlägget! Har inte sett den här i Linköping nyss, men om man ska tro beskrivningen så faller den mig nog i smaken!

"Maltig, balanserad öl med viss sötma, inslag av torkad frukt, mörkt bröd, sirap och pomerans."

Här är andra "nya" öl som jag köpte idag.

56dcc3bb.jpg

Norrlands Guld Ljus: Gillar vanligtvis inte Norrlands, men ibland smakar det bra med en ljus öl så jag tänkte att jag skulle testa denna.

Gotlands bryggeri, Bocken i paradiset: "Balanserad, maltig smak med inslag av bröd, apelsinskal, knäck, aprikos och humle." Är vanligtvis inte jätteförtjust varken i öl från Gotlands Bryggeri eller öl som som smakar friskt och citrus, men jag tänkte ge den här en chans! Såg förresten nu i efterhand att den ligger på 7,4%, vilket i mitt tycke är lite mycket för en lager...

Belheaven Wee Heavy: se ovan.

Black Isle Yellow Hammer Summer Ale: "Nyanserad, fruktig, aningen bränd smak med inslag av torkad frukt, mörkt knäckebröd, apelsin, peppar, humle och mynta." Den här verkar mest intressant! Har aldrig hört talas om det Black Isle förr.

Jag är vanligtvis ganska noga med mina utgifter, men öl blir det ganska mycket impulsköp av. Var idag och köpte bira för 200 spänn trots att jag redan hade tillräckligt mycket hemma. :hm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...