Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...

Elk är nog den vidrigaste ölen jag vet om. Majoriteten av folket jag känner dricker den just pga APK.

Den är okej om man dricker den kall i glas, annars dricker jag hellre mitt eget piss.

Tycker Elk har fått lite av alkis stämpel på sig, åtminstone här omkring!

Jag testade att dricka Elk en gång, men då hade jag druckit rätt friskt innan och var lite party så jag fick ner det ändå!

Däremot måste jag få tillägga om att Staropramen är fortfarande den godaste och min absoluta favorit-öl hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Hemma i Sverige fick jag aldrig någon försmak på Öl över huvud taget. Drack det inte om jag inte fick det gratis. Men här på Irland har man ju blivit påtvingad Guinness.

Måste faktiskt säga att det är fantastiskt. Ett redigt glas kolsvart Guinness på en trevlig pub någonstans klagar jag inte på. mf_doof_1186830_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Köpte två öl idag som jag har sneglat på pinsamt länge utan att tidigare införskaffa; Seven Giraffes och St Peter's Cream Stout. Ska avnjutas imorgon i goda vänners lag. Köpte utöver dessa en Mohawk Rye Lager, vilken verkar helt klart intressant!

Den 14 november börjar julölen säljas. De intressanta sorterna finns endast i begränsat lager och kan sälja slut relativt fort, så var ute i god tid!

http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_16424/cf_364/2011_4_varunytt.pdf

Tack för tipset! Julöl är nice tycker jag. Credd till Pripps förresten, som för första gången i världshistorien(?) har lyckats göra snygg design på en ölburk i och med deras Pripps Jul!

Vilka julöl borde man skriva upp på inköpslistan? Vissa känns självklara, exempelvis Samuel Adams Winter Ale, Nils Oscar Kalasjulöl, Oppigårds Winter Ale och Wisby Julbrygd (även om den sistnämnda inte alls föll mig i smaket förra året). Men det känns som att jag allt för ofta satsar på de säkra korten när det gäller mitt ölköp. Tips mottages!

Ja, 14:50. Har därför inga jätteförhoppningar men om du säger att den är god, så najs! Vi får se lite senare.

Jag har druckit den och blev inte jätteförtjust tyvärr. Men det blir alltid ett litet plus från mig då flaskorna har skruvkork. :naughty:

Smakade förresten Mahou Negra i samma veva, och det måste ha varit ett av de värsta öl jag druckit... Och då brukar jag ändå uppskatta mörk lager!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte två öl idag som jag har sneglat på pinsamt länge utan att tidigare införskaffa; Seven Giraffes och St Peter's Cream Stout. Ska avnjutas imorgon i goda vänners lag. Köpte utöver dessa en Mohawk Rye Lager, vilken verkar helt klart intressant!

Seven Giraffes är skitgod. Bra köp. Mohawk är helt okej med, även om jag var lite för berusad för att genuint uppskatta smaken förra gången jag drack den...

Någon som har smakat Good Times? Är den god?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Brewdogs There is no santa ska ALLA smaka! Trodde en vän drev med mig när han sade att den smakade pepparkaka, men det var minsann inget skämt! Sjukt god.

Vad fan! Jag stod ju och tittade på den nyss (roligt namn ju) men köpte den inte. Får fan gå dit igen när jag käkat klart på don chacarero.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...