Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Någon som brukar glida på barer som serverar finare öl? Var en sväng på Mikkeller Bar i Köpenhamn i Onsdags och det var mycket trevligt. Kommer garanterat bli mer besök där i framtiden. Någon som provat deras bar i Stockholm?

Jodå, men det är svårt för någon i min ekonomiska situation (helt vanlig student med extrajobb) att pröjsa för så schysst bärs på krogen med tanke på att prispåslaget i procentenheter är detsamma oavsett vilken bärs det handlar om. Har pröjsat 120 spänn för Mikkeller som kostat 40 på systemet och så vidare. Men det går inte att sticka under stol med att finpubar ofta kan erbjuda öl som man aldrig hade hittat/valt i hyllan på systemet och därför är det ju ett supernajs sätt att vidga sina vyer lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, men det är svårt för någon i min ekonomiska situation (helt vanlig student med extrajobb) att pröjsa för så schysst bärs på krogen med tanke på att prispåslaget i procentenheter är detsamma oavsett vilken bärs det handlar om. Har pröjsat 120 spänn för Mikkeller som kostat 40 på systemet och så vidare. Men det går inte att sticka under stol med att finpubar ofta kan erbjuda öl som man aldrig hade hittat/valt i hyllan på systemet och därför är det ju ett supernajs sätt att vidga sina vyer lite.

Jo, det är väldigt sant. Man får väl tacka gudarna för att man har så nära till Köpenhamn, 35 danska för en Mikkeller är inte helt fel. Var förövrigt på en relativt ny pub i Lund igår som inriktar sig på sitt ölsortiment, där fanns en hel del intressant men kostade också därefter. Billigaste ölen var 59, dyraste 779 om jag minns rätt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ända sedan Zach Braff gjorde sin senaste AMA på reddit (runt två veckor sedan) och fick frågan om vad han helst dricker för alkohol (spoiler:

Han hatar appletinis

! :cry: ), och svarade Sierra Nevada Pale Ale så har jag varit sugen på att testa. Sagt och gjort, nu inför Storsjöyran så köpte jag hem några flaskor. Riktigt god var den! Inte alls söt, rätt fruktig.

4KusJSA_1260309_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...