Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Brewdogs There is no santa ska ALLA smaka! Trodde en vän drev med mig när han sade att den smakade pepparkaka, men det var minsann inget skämt! Sjukt god.

Den är underbar! Var f.ö och handlade (och drack) massor av annan julöl igår. Redigerar in bild och kommentarer snart. Ska hämta tvätten först.

Var rätt dåligt utbud där jag handlade, men några fick jag med mig.

post-10893-0-03576100-1322926205.jpg

Falcon Julmumma smakade, och framför allt luktade, fett mycket kardemumma. Helt makalöst. Skitgott och annorlunda, till en början. Efter en halv flaska blir det lätt för mycket om smakerna är alltför framträdande.

Samma sak gäller smörsmaken som Åbro-ölen hade, dock inte lika starkt.

Favoriten bland dessa måste bli Jämtlands tror jag. Eller Mikkeller.

Lämnar vi julöl såhär på slutet av inlägget kan jag tillägga att Westmalle Dubbel nog är min favorittrappist för tillfället.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

10% låter ju intressant. Får plocka upp en flaska eller två nästa gång jag drar förbi Systemet. Kan du gå in lite mer på exakt vad det var som fick dig att reagera?

Just att den smakade så bra trots alkoholhalten. Lite sötaktig, nästan åt marsipanhållet. Dock tror jag den är svår att hitta nu då det är julbrygd. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om den riktigt goda Melleruds Vårpilsner, säljs med start idag och ligger i det tillfälliga sortimentet. Dessvärre så testade jag Ctrl Alt Delete direkt efter att jag testat ett antal rödtjut så jag vet inte om jag riktigt om den var bra eller inte. Återkommer efter att jag har druckit en flaska.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om den riktigt goda Melleruds Vårpilsner, säljs med start idag och ligger i det tillfälliga sortimentet. Dessvärre så testade jag Ctrl Alt Delete direkt efter att jag testat ett antal rödtjut så jag vet inte om jag riktigt om den var bra eller inte. Återkommer efter att jag har druckit en flaska.

Den (Melleruds) verkade nice enligt beskrivningen, och priset var bra också! Köpte bara en, hoppas att jag kan få fatt på fler ifall den visar sig vara en hit. Ctrl Alt Delete ska jag smaka på imorgon. Stora förhoppningar! Har emellertid aldrig druckit Altbier innan, så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig.

Utöver dessa två köpte jag Innis & Gunn Irish Whiskey Cask. Mest för att den såg så exklusiv ut i sin kartong; jag är vanligtvis inget fan av deras öl (efter att ha fördruckit mig på Rum Casken :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...