Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Testade en tjeckisk ljus mellanöl som heter Pilsner Urquell i fredags som skulle ha påstådd smak av smörkola. Tyckte mest den va lite småskum, men inget särskilt egentligen.

Jag drack också Pilsner Urquell i fredags, och visste inte ens om att den skulle smaka smörkola för det gjorde den verkligen inte. :D Jag tyckte att den var lite småskum som du säger men ändå helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drack också Pilsner Urquell i fredags, och visste inte ens om att den skulle smaka smörkola för det gjorde den verkligen inte. :D Jag tyckte att den var lite småskum som du säger men ändå helt okej.

Hehe, vilket sammanträffande. Och jag håller med angående smaken, men en snabb googling på "pilsner urquell smörkola" gav typ 300 träffar så jag får väl ge mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken variant av Samuel Adams ska man köpa, egentligen? Har sett att det finns en hel del olika, är det Boston Ale som är standard?

Alla är bra, sen handlar det ju bara om vad man gillar. De har ju både ljus lager, mörk lager, ale och porter. Man kan väl inte säga att någon är mer standard.

Jag gillar Honey Porter väldigt mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag testade en ny sort igår när jag var hos en kompis och drack öl. Red stripe! En importerad öl från Jamaica med 4,7% i alkoholhalt. En riktig god öl om jag får säga mitt! Söt smak och en trevlig design på flaskan. Tror att den gick på 15:- på systemet. Rekomenderas verkligen!

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade en ny sort igår när jag var hos en kompis och drack öl. Red stripe! En importerad öl från Jamaica med 4,7% i alkoholhalt. En riktig god öl om jag får säga mitt! Söt smak och en trevlig design på flaskan. Tror att den gick på 15:- på systemet. Rekomenderas verkligen!

Själv tycker jag att Red Stripe är ganska blaskig och inte alls något speciellt. Passar bra på sommaren som törstsläckare och kanske till grillat men vill man ha smakrikt öl finns det bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade en ny sort igår när jag var hos en kompis och drack öl. Red stripe! En importerad öl från Jamaica med 4,7% i alkoholhalt. En riktig god öl om jag får säga mitt! Söt smak och en trevlig design på flaskan. Tror att den gick på 15:- på systemet. Rekomenderas verkligen!

Annars är sofiero mycket billigare. Smakar precis samma. Bättre för miljön också då den är producerad i Sverige och inte på andra sidan jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars är sofiero mycket billigare. Smakar precis samma. Bättre för miljön också då den är producerad i Sverige och inte på andra sidan jorden.

Mjääh, drack mycket sofiero för något år sedan. Den känns för "basic", om det nu går att uttrycka sig så. Inget fel på den, men jag tycker ändå att Red Stripe hade en mer spännande smak. Oh, här om kvällen provade jag mig på en Old Speckled Hen. Ingenting jag gillade direkt, den smakade i stort sett som en 50/50 grogg blandad på öl och vodka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjääh, drack mycket sofiero för något år sedan. Den känns för "basic", om det nu går att uttrycka sig så. Inget fel på den, men jag tycker ändå att Red Stripe hade en mer spännande smak. Oh, här om kvällen provade jag mig på en Old Speckled Hen. Ingenting jag gillade direkt, den smakade i stort sett som en 50/50 grogg blandad på öl och vodka.

Gör ett blindtest. Red stripe är bara en "basic" ljus lager. Häftig flaska, det meges, och jag tror att det är den som får dig att uppleva Red Stripe som bättre. Som sagt gör ett blindtest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt börjat tycka om alkohol lite smått nuförtiden. Dricker inte så ofta, men när jag väl gör det så brukar det kunna bli endel... Köpte 130st elk beer 7.5% kostar 9.80kr på bolaget - (billig fylla) förra onsdagen! Och det blev fest från onsdag- lördag. Sen kom den jobbiga "avtändningen" + ångest på söndagen :)

Var antagligen därför jag slutade dricka och var nästan helt nykter från alkoholens långa arm förra året.

Nej tacka vet jag! Ska nog fara med någon båt nu framöver och handla hem lite diverse så man har hemma inför sommaren. Någon som har något att rekomendera som finns på taxfree?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fastnat för den slovakiska ölen Zlaty Bazant på sistone. Blev bjuden på en 50års-fest för längesedan och har provat några egna nu på sistone. Tycker den är förbannat god, ett klart lyft från Kung och resten av packet jag annars är van vid. 14.90 för 50cl.

Ja, allt är ju ett lyft ifrån Kung, sofiero m.fl.

Men du har mycket kvar att upptäcka min vän. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad och käkade middag hos en vän igår och passade på att prova några öl.

Hittade en tysk ölnyhet jag inte kunde motstå att köpa. Aventinus Weizen-Eisbock. En bocköl på 12% gjord på vete...

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt...mp;SokStrangar=

Spritig smak, väldigt söt, inte helt bra.

Utöver det blev det Oppigårds och Nils Oscars Påsköl som var väldigt lika varandra och båda bra!

En Oppigård Single Hop slank ner också, en stående favorit hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...