Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Bishop's finger är det godaste jag druckit på bra länge :wub:

20 spänn flaskan men värt varenda krona, även som folkis faktiskt.

Om kompisens brorsa ska köpa ett flak på systemet, vad ska man be honom om då? Kung är billig men inte särskilt god, vad finns det för goda öl i samma prisklass?

Mariestads?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bishop's finger är det godaste jag druckit på bra länge :whistling:

20 spänn flaskan men värt varenda krona, även som folkis faktiskt.

Om kompisens brorsa ska köpa ett flak på systemet, vad ska man be honom om då? Kung är billig men inte särskilt god, vad finns det för goda öl i samma prisklass?

Hell, jag har fattat tycke för Spotlight - rätt billig, smakar bra, och innehåller mindre kolhydrater än vanlig öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk att viss öl kan vara så jäkla nyttig! :rolleyes:

Hah - sannerligen, det är väl knappast någon hälsokur, oavsett om det är 50% färre kolhydrater eller ej. En 50cl ölburk innehåller trots allt motsvarande kalorier en tårtbit gör. Men om man ändå ska dricka kan man ju lika gärna välja ett aningen nyttigare alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Har precis njutit av en Sarajevsko Pivo. Bosniens kändaste öl och enligt ölexperter ett mycket bra öl och jag kan inte annat än hålla med. Enligt någon lista så var det rankat 15:e bästa ölet i världen.

Ett ljust öl med en smak av lite mörkt. Tänk dig en 50/50 ljus lager, mörk ale. Perfekt matöl!

Det sura är att det inte finns att få tag på i sverige, utan man måste bege sig till Bosnien för att få tag på ölet (finns kanske i tyskland, vad vet jag). Jobbarkompisen är iaf bosnier och hade fått med sig ett par hem vilket jag inte var sen på att köpa en av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sura är att det inte finns att få tag på i sverige, utan man måste bege sig till Bosnien för att få tag på ölet (finns kanske i tyskland, vad vet jag). Jobbarkompisen är iaf bosnier och hade fått med sig ett par hem vilket jag inte var sen på att köpa en av honom.

Eftersom Systemet är ett monopol så har de plikt att beställa alla drycker kunden ber om, vilken liten håla från världens alla hörn det än kommer ifrån. Men eftersom det inte finns i beställningssortimentet så är det förmodligen så att man måste köpa minst en låda, men det kan man ju leva med.

---

Jag vill tipsa om Oppigårds Summer Ale som har funnits ett par månader nu. Mycket humle som alltid med Oppigård och fin syra.

oppigards-summer_1117605_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill tipsa om Oppigårds Summer Ale som har funnits ett par månader nu. Mycket humle som alltid med Oppigård och fin syra.

Vill också rekommendera den. Helt klart en av de bästa Ale jag smakat. (Inte för att jag smakat överdrivet många men..) En svensk stolthet.

Oppigårds Summer Ale är ju en sommar-nyhet så passa på medan den finns kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bishop's finger är det godaste jag druckit på bra länge ;)

20 spänn flaskan men värt varenda krona, även som folkis faktiskt.

Om kompisens brorsa ska köpa ett flak på systemet, vad ska man be honom om då? Kung är billig men inte särskilt god, vad finns det för goda öl i samma prisklass?

Drack den senast jag var ute, smakade ju inte överdrivet gott och den luktade verkligen spya, jag skojar inte. Lukta på den nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drack den senast jag var ute, smakade ju inte överdrivet gott och den luktade verkligen spya, jag skojar inte. Lukta på den nästa gång!

Någon kanske spydde en skvätt i glaset innan du fick det, för när jag smakade den igår så kände jag inte alls något sådant? Den var helt okej fast inget extraordinärt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Bishop's Finger.

Du är galen :)

Man får ju tycka vad man vill, men Bishops finger är ju en riktigt fin Ale. Även som folköl @ 3,5%.

Yes, absolut!

Någon kanske spydde en skvätt i glaset innan du fick det, för när jag smakade den igår så kände jag inte alls något sådant? Den var helt okej fast inget extraordinärt tycker jag.

Det finns säkert bättre ale-sorter men som <20 har man inte så lätt att få tag på sådant :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...