Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Fyller tjugo om tre dagar, och det ska såklart firas med en promenad till Systembolaget, där jag ska inhandla en öl! Men frågan är, vilken? Vilken öl förtjänar att bli ölen med stort Ö, den första drycken jag köper på systemet? Tacksam för råd!

Norrlands dynamit eller beerbear (bearbeer?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag gått in bara för att köpa en öl så hade jag lätt köpt en Kung. Det hade varit roligt. :naughty:

Skulle du köpa en kung som första öl skulle du få stryk.

Ferk: Varför skulle han köpa skitöl med hög procent?

Axl: Antar att priset inte har den minsta betydelse. Försök hitta något unikt, som du tror dig kunna uppskatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ferk: Varför skulle han köpa skitöl med hög procent?

Jag var som vanligt otroligt oseriös.

Jag tyckte tanken var kul att: när han för första gången ska gå på system skulle köpa den absolut mest avskyvärda ölen som finns.

(en hint, att när jag skrivet något sjukligt konstigt eller dumt driver jag förmodligen..)

St patricks day är runt knuten och det ska firas whiskey har jag redan, men nu letar jag efter god mörk öl, jag har i princip aldrig druckit mörk öl, inte god iaf.

Så shoot! Ge mig tips på riktigt god mörk öl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var som vanligt otroligt oseriös.

Jag tyckte tanken var kul att: när han för första gången ska gå på system skulle köpa den absolut mest avskyvärda ölen som finns.

(en hint, att när jag skrivet något sjukligt konstigt eller dumt driver jag förmodligen..)

St patricks day är runt knuten och det ska firas whiskey har jag redan, men nu letar jag efter god mörk öl, jag har i princip aldrig druckit mörk öl, inte god iaf.

Så shoot! Ge mig tips på riktigt god mörk öl

Well, när din inlägg kom efter Kebab's förslag på Kung så började jag fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Becks dricker jag mest, på krogen är det oftast hof som gäller.

St patricks day är runt knuten och det ska firas whiskey har jag redan, men nu letar jag efter god mörk öl, jag har i princip aldrig druckit mörk öl, inte god iaf.

Så shoot! Ge mig tips på riktigt god mörk öl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norrlands Dynamit smakar faktiskt inte så illa. Kyl den väl. Men någon fin öl blir den ju aldrig.

AngryAxel: Varför bara köpa en? Om du nödvändigtvis måste begränsa dig till en så ta något annorlunda.. Kanske en veteöl.

Erdinger Weissbier, helst "mit hefe" (med jästfällning, dvs ofiltrerad) Smaskigt och annorlunda :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska det sitta fint med en välkyld Guinness.

Vad tycker ni andra om guinness? Många anser ju att det är irlands motsvarighet till pripps blå.. Med andra ord, att det helt enkelt finns så mycket bättre stouts.

Jag kanske inte gav den en ärlig chans med tanke på omständigheterna då den smakades, men det var inte min typ av kaka. Jag tror dock inte att mörkt öl faller mig i smaken alls, i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja ha en fri helkväll på Monks Café, när jag var där fick man skamset hänga sig långt över bardisken för att viska "billigaste faten" i bartenderns öra.

Man går väl inte till Monks för att dricka Falcon? :P

Akkurat är ju annars ett trevligt ölställe. Har velat kolla in Monks också men jag har hört att deras personal är otrevlig och de lurar folk med inaktuell prislista. Upplever du att det är så där eller kan du rekommendera det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...