Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Jag antar att det inte är vatten ni tappar ur era kranar.

Näe, fan va du verkar avundskjuk på mitt liv då XD

Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite).

Får väll hålla med dig, för mörk öl tycker inte jag passar nå bra till mat, men ljus öl är något enastående :rolleyes:

Sitter här o dagdrömmer om en platta pilsner nu, så får väll åka iväg o köpa en, då man ända ska iväg sen så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite).

Jadu, smaken är som baken. Jag själv föredrar Guinness till lättare måltider. Perfek. Passar mycket bra till grovt bröd.

Vill man göra det lilla extra passar det utmärkt till att steka biffen med lite Guinness (Real Irish, for sure. :rolleyes: .) Det är en annan femma, men ett gott råd. Guinness är enligt mig rätt så ''mättande'' därför passar den bättre till lättare måltider.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, smaken är som baken. Jag själv föredrar Guinness till lättare måltider. Perfek. Passar mycket bra till grovt bröd.

Vill man göra det lilla extra passar det utmärkt till att steka biffen med lite Guinness (Real Irish, for sure. :rolleyes: .) Det är en annan femma, men ett gott råd. Guinness är enligt mig rätt så ''mättande'' därför passar den bättre till lättare måltider.

Jag brukar då inte steka nå biffar med öl, jag kör med flytande margarin på flaska, slöseri o steka med öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar då inte steka nå biffar med öl, jag kör med flytande margarin på flaska, slöseri o steka med öl.

Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat.

Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat.

Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör.

Han använder varken öl eller vet vad han gör..så

Jag behöver tips på lite finöl i flaska...

Och orkar inte riktigt kolla igenom hela tråden, så ni som har en del i skallen får gärna dela med er.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Corona med lime på sommaren är underbart. Annars är en iskall Miller fantastiskt året runt.

Corona är helt okej, fast Miller tycker jag inte alls om. Smakar, likt Carlsbergs 3,5or, svamp. I alla fall eftersmaken.

FerkurZ:

Carnegie Porter är en mörk öl som är riktigt nice, kostar dock ganska mycket. Sen är väl Staropramen och Mariestad lite finare öl som också är goda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Errol, vad brukar du använda för groggvirke?

Beror helt på vad jag ska grogga ut. Om du syftar på tex vodka, så är det väll nån shots, turkisk peppar tex

gin brukar jag kunna grogga med tex cola och lime.

Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat.

Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör.

Och jag är tamefan inte en tattare, bara för att du är de behöver du inte lägga din skit i min postlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en klassresa till Kroatien så har man fått upp ögen för lite kroatisk öl såsom: Karlovačko, Ožujsko och Tomislav

Ožujsko är den betydligt godare av de tre

På resan smakade vi även på lite annat gott bland annat klassikern Stella Artois, Kaltenberg och Lâsko pivo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en klassresa till Kroatien så har man fått upp ögen för lite kroatisk öl såsom: Karlovačko, Ožujsko och Tomislav

Ožujsko är den betydligt godare av de tre

På resan smakade vi även på lite annat gott bland annat klassikern Stella Artois, Kaltenberg och Lâsko pivo.

Zlatorog ska även vara en väldigt god öl >_< Dock slovensk, men den förekommer väldigt ofta i Kroatien :)

Synd bara att jag knappt tål öl numera. Vet inte varför, mår bara dåligt utav det. Vin för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...