Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Hade du en lime-klyfta i Brahman? Tog en sådan öl på en thairestaurang för en tid sedan och då får man med en lime. Gav en speciell touch när man tryckte ner klyftan i flaskan.

Öl ska drickas som öl, inte som någon förbannad coktail. Blir alltid lika förbannad när dom har klämt ner en limeklyfta i min öl på krogen. Har jag tur så har dom satt den som på P-C's bild på vilket jag äter upp limeklyftan och sen avnjuter min öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öl ska drickas som öl, inte som någon förbannad coktail. Blir alltid lika förbannad när dom har klämt ner en limeklyfta i min öl på krogen. Har jag tur så har dom satt den som på P-C's bild på vilket jag äter upp limeklyftan och sen avnjuter min öl.

Hmm, i själva verket var det kanske limesmaken jag tyckte om då. :) Får prova utan nästa gång tillfälle ges till en Brahma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öl ska drickas som öl, inte som någon förbannad coktail. Blir alltid lika förbannad när dom har klämt ner en limeklyfta i min öl på krogen. Har jag tur så har dom satt den som på P-C's bild på vilket jag äter upp limeklyftan och sen avnjuter min öl.

Håller med! Brukar slänga limen, den tar över hela smaken.

Edit: Corona är favoritölen.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Någon som kan ge tips på öl med lååång eftersmak! Typ som OldGold.

Nu har jag inte druckit OldGold så jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men mörka och smakrika öler har lång eftersmak. Choklad-stout har en lång (och äcklig) eftersmak, eller vilken stout som helst eller någon belgisk trappistöl.

Cyprez: 4,2 och 5,0

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte druckit OldGold så jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men mörka och smakrika öler har lång eftersmak. Choklad-stout har en lång (och äcklig) eftersmak, eller vilken stout som helst eller någon belgisk trappistöl.

Cyprez: 4,2 och 5,0

Har även sett 3,5 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte druckit OldGold så jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men mörka och smakrika öler har lång eftersmak. Choklad-stout har en lång (och äcklig) eftersmak, eller vilken stout som helst eller någon belgisk trappistöl.

Cyper: 4,2 och 5,0

Okej, tackar.

Någon som provat Guinness 3,5? Hade ingen aning om att det fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var mindre brukade min kusin ge mig öl blandat med fanta citron, vad jag kan komma ihåg så tyckte jag det var gott men nu känns det bara onödigt. måste pröva igen fan.

Haha, en vän som inte klarar av att dricka öl blandar alltid öl med fanta. Han kallar "drinken" Hawaii.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tackar.

Någon som provat Guinness 3,5? Hade ingen aning om att det fanns.

Har du ignore på Frenzy?

eliizar: ja alla billiga, tråkiga ljusa lager-öler på systemet är likartade. Du behöver knappast något specifikt tips med de preferenserna du har eftersom det är individuellt vad man gillar, inte så stora skillnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan tänka sig att tipsa om en riktigt god öl (eller sprit för den delen) som är lite dyrare än vanligt. Hade tänkt skämma bort mig själv lite på avslutningen. Har väl åtminstånde 500:- att lägga ut på den kvällen. Alltså, det ska vara från systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...