Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Jag var inne på systemet igår och handlade lite olika mörka sorter.

Kunde dock inte finna Murphys (som någon nämnde skulle vara god), men tog några andra som verkade goda enligt flaskan (w00t)

Ska prova en eller två till pizzan som kommer levererad om 10 min!, sen kommer resencion :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nackdel med att ha inlett sin ölhävarkarriär i London är helt klart att all "vanlig" öl bleknar betydligt. Fast det är en vanesak: är man utan toppöler nog länge så blir man jätteglad åt minsta Carlsbergdroppe! Hurra!

Det finns ett väldigt fint utbud öler i Sverige också, och tack vare systembolaget kan du ju utan problem eller extrakostnad importera hem vilken ölsort du vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett väldigt fint utbud öler i Sverige också, och tack vare systembolaget kan du ju utan problem eller extrakostnad importera hem vilken ölsort du vill :)

Det är sant, men faktum är den att jag är väldigt ung, min vän. Men jag ska helt klart utforska systembolaget när jag får pengar. Får bara lov att hitta någon vänlig själ över 21, t.ex. mina föräldrar.

Men du har rätt. Det jag menar är bara att väl vänjd vid goda öler så är det svårare att finna uppskattning i de mer normala, precis som med allting annat: hur kul är det att lyssna på dålig musik just efter bra musik?

Host. Bra exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan du tycka Danish gold är god? Jag får kväljningar bara av att snutta på den, men det beror väl på alla mina fjortisfyllor jag haft på den. Budweiser och Mariestads är det ja dricker oftast, är ingen direkt ölfantast.

Om du ser det såhär.

Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ser det såhär.

Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. :cry:

Jag har druckit mäsk två gånger, och jo, jag tycker Danish Gold ÄR en god öl

och lägg ner i kalla mig "exsemtott"..

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ser det såhär.

Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. :cry:

Annars brukar väl just Danish Gold vara rätt populär bland mer rutinerade öl-drickare också? Inte för att jag är vuxen men jag tycker annars att den är ett säkert kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har druckit mäsk två gånger, och jo, jag tycker Danish Gold ÄR en god öl

och lägg ner i kalla mig "exsemtott"..

Danish Gold är piss, men godare än mäsk.

Och jag kallar dig vad jag vill.

Annars brukar väl just Danish Gold vara rätt populär bland mer rutinerade öl-drickare också? Inte för att jag är vuxen men jag tycker annars att den är ett säkert kort.

Populär pga. sitt pris och tillgänglighet. Många köper hem flera flak med just den ölen då den är billig.

"rutinerade öl-drickare" som du kallar dom har oftast ett lite mer annorlunda öl som just dom gillar, som inte är något som man kan få tag i överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danish Gold är piss, men godare än mäsk.

Och jag kallar dig vad jag vill.

Populär pga. sitt pris och tillgänglighet. Många köper hem flera flak med just den ölen då den är billig.

"rutinerade öl-drickare" som du kallar dom har oftast ett lite mer annorlunda öl som just dom gillar, som inte är något som man kan få tag i överallt.

Precis det jag menar, att just den ölen trots sin lättåtkomlighet och popularitet bland småglin faktiskt går hem hos äldre personer också, som då alltså druckit öl ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis det jag menar, att just den ölen trots sin lättåtkomlighet och popularitet bland småglin faktiskt går hem hos äldre personer också, som då alltså druckit öl ett bra tag.

..pga sitt låga pris och tillgänglighet. Du har slut på öl, systemet är stängt men grannen har öl och folket kommer om 20 minuter. Jovars, då går dom alltid ner. Sen är det ju oftast så att ens favoritöl ör av lite dyrare kaliber, och det är inget man vill bjuda bort. Då passar billig öl bättre på festligheter, då jag antar att det är då du sett dom vuxna dricka just detta öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...