Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Drack just en Chimay Trippel, fantastiskt god trappistöl!

Nu sitter jag som sippar på en Nils Oscar Kalasöl, för det är ju fredag.

---

Vi fick ju ny kamera idag också så jag drog av en bild på kalaset:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drack just en Chimay Trippel, fantastiskt god trappistöl!

Min bror gillar Chimay. Han har en Chimay-penna!

Edit.

Murphy's Irish Stout på fat ikväll. Ingen höjdare. Men helt okej. Föredrar Murphy's Irish Red.

Samt några 3,5:or. Inga höjdare de heller. Men tja.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ej-fyllda-tjugoett menar du? :rolleyes:

I alla fall, jag har en viktig fråga här..

Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? :D Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom?

Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ej-fyllda-tjugoett menar du? :D

I alla fall, jag har en viktig fråga här..

Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? :D Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom?

Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. B)

Ett hett tips är ju att inte börja med någon för stark öl, typ sortguld eller Bear-beer. En av dom första ölen jag drack var Carlsberg Hof, det är en mellanöl som varken är för svag eller för stark, den är perfa tycker jag. Så jag :rolleyes: skulle föreslå Carlsberg Hof!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett hett tips är ju att inte börja med någon för stark öl, typ sortguld eller Bear-beer. En av dom första ölen jag drack var Carlsberg Hof, det är en mellanöl som varken är för svag eller för stark, den är perfa tycker jag. Så jag :rolleyes: skulle föreslå Carlsberg Hof!

Bra förslag!

Fast om det är så att du inte gillar den typiska ölsmaken så kanske du kan prova med lite speciella öler? Mörka ale eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra förslag!

Fast om det är så att du inte gillar den typiska ölsmaken så kanske du kan prova med lite speciella öler? Mörka ale eller så.

På tal om mörk öl och ale, vad är skillnaden på en ale och en öl? Är det just att ale är mörkare, som t.ex Murphys och Guiniess, eller är det några andra skillnader?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om mörk öl och ale, vad är skillnaden på en ale och en öl? Är det just att ale är mörkare, som t.ex Murphys och Guiniess, eller är det några andra skillnader?

"Ale is a type of beer brewed from barley malt with a top-fermenting brewers yeast that ferments quickly, giving a sweet, full body and a fruity, and sometimes butter-like, taste. Most ale contains some herb or spice, usually hops, which imparts a bitter, herbal flavour which balances the malt sweetness. As an appellative ale means any top-fermented beverage made from malt." Därav den ofta rätt mörka färgen även, typ, jag vet inte, jag kan inte riktigt öl. Wikipedia, hur som helst! Tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ej-fyllda-tjugoett menar du? :rolleyes:

I alla fall, jag har en viktig fråga här..

Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? :D Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom?

Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. :D

Miller! Ganska smaklöst = bra att väja sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ej-fyllda-tjugoett menar du? :rolleyes:

I alla fall, jag har en viktig fråga här..

Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? :D Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom?

Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. :D

Ej-fyllda-tjugo är det..

Corona fungerar alltid..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...