Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Om planerna går i lås imorgon ska min kära vän ta en trip till Systembolaget imorgon och handla lite smått och gott inför kvällen. Jag ska följa KalleRs och Okkas råd och ge mig på Becks! Den verkar vara precis lagom dyr och stark för min smak. Gör jag rätt nu, om jag planerar att avnjuta den hemma hos en vän? Det är ingen fest, utan bara en degkväll med gänget i stort sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Bumpar den här nu. Passar ju bra med tanke på valborg och allt. :(

Hade tänkt mig att köpa lite mellanöl imorgon, systemets urval av mellanöl var lite luddigt, men är det någon som har tips på en god öl på runt 4,5-5,0% så tipsa mig gärna! Helst burk. :lol:

En av få som faktiskt hette "mellanöl" var Smålands Mellanöl, någon som vet om den är något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpar den här nu. Passar ju bra med tanke på valborg och allt. :D

Hade tänkt mig att köpa lite mellanöl imorgon, systemets urval av mellanöl var lite luddigt, men är det någon som har tips på en god öl på runt 4,5-5,0% så tipsa mig gärna! Helst burk. :confused:

En av få som faktiskt hette "mellanöl" var Smålands Mellanöl, någon som vet om den är något att ha?

Har faktiskt druckit den en gång! Den är helt ok, sen är den ju relativt billig också.

Finns en sort som heter "warsteiner" som jag tror är på 4.6 eller nå sånt som jag tycker är rätt god, drack den på planet hem från Lisabon förra året, men vet dock ej om den finns på systembolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brahmaflaskan är väldigt snygg. Men tycker ölet är tråkigt.

Snygg vet jag inte. Dock väldigt bekväm att hålla i. Visst, ölet stack inte ut på så sätt, men jag blev nöjd då jag lyckades pricka in enbart goda öl på alla sorter (Brahma, Gösser och Estrella var första gången för mig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passa er för ölen Brooklyn Black Chocolate Stout..

Ni kan lika gärna hälla upp ett glas med kinesisk mushrom soja.

Fast, vad vet jag. Det är säkert svingod om du är en ölkännare eller liknande.

Under ledning av bryggmästaren Garret Oliver brygger Brooklyn Brewery varje vinter en begränsad mängd av det kraftiga säsongsölet Black Chocolate Stout. Blandningen av den speciellt rostade malten och en komplicerad bryggning ger ölet dess vackra svartbruna färg och djupa smak av mörk choklad och lakrits. Brooklyn Black Chocolate Stouts fyllighet, alkoholstyrka och dess karaktär gör att den passar utmärkt till desserter, i synnerhet till en chokladtårta, tryffel eller en smakrik ost.

– För andra året i rad lanserar vi nu Black Chocolate Stout i Sverige. Ölet, som även går bra att lagra ett par år, är en riktig pärla som ska avnjutas med andakt tillsammans med en god chokladefterrätt eller varför inte en extra lagrad Stilton, säger Joakim Losin ölexpert på Carlsberg Sverige.

Pris: 20,- på systemet

Finns på: Ett handfullt systembolag och utvalda restauranger.

Alkoholhalt: 10%

post-347-1209947864_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg vet jag inte. Dock väldigt bekväm att hålla i. Visst, ölet stack inte ut på så sätt, men jag blev nöjd då jag lyckades pricka in enbart goda öl på alla sorter (Brahma, Gösser och Estrella var första gången för mig)

Hade du en lime-klyfta i Brahman? Tog en sådan öl på en thairestaurang för en tid sedan och då får man med en lime. Gav en speciell touch när man tryckte ner klyftan i flaskan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...