Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

..pga sitt låga pris och tillgänglighet. Du har slut på öl, systemet är stängt men grannen har öl och folket kommer om 20 minuter. Jovars, då går dom alltid ner. Sen är det ju oftast så att ens favoritöl ör av lite dyrare kaliber, och det är inget man vill bjuda bort. Då passar billig öl bättre på festligheter, då jag antar att det är då du sett dom vuxna dricka just detta öl.

Detta är ingenting jag har sätt på någon vuxen fest utan detta har jag endast hört många tycka. Sen är det ju självklart så att desto dyrare öl desto godare, kanske inte alltid, men så är det oftast med saker och ting. Men för att vara en lågprisöl så är den god.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ingenting jag har sätt på någon vuxen fest utan detta har jag endast hört många tycka. Sen är det ju självklart så att desto dyrare öl desto godare, kanske inte alltid, men så är det oftast med saker och ting. Men för att vara en lågprisöl så är den god.

Svensk Starköl är godare och i samma prisklass.

Det är en smaksak vad man tycker om för öler, nu gillar jag Danish Gold helt enkelt.

Om vi skulle kalla dig vad vi ville skulle vi få en bann.

Precis, jag säger bara att Danish Gold är skit, vilket du inte verkar inse, när du har skitöl rakt igenom som favoriter.

Och ja, livet är allt orättvist, men ditt namn står faktist som exsemtott, även om du vill att det ska vara Ksemtoth. Vilket jag skiter fullständigt i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svensk Starköl är godare och i samma prisklass.

Precis, jag säger bara att Danish Gold är skit, vilket du inte verkar inse, när du har skitöl rakt igenom som favoriter.

Och ja, livet är allt orättvist, men ditt namn står faktist som exsemtott, även om du vill att det ska vara Ksemtoth. Vilket jag skiter fullständigt i.

Vill och vill att det ska vara, det är så folk har sagt att det utalas.. alltså "eksemtoth" men jag trodde du ville göra narr av mig som P-C gjorde förr i musiktips tråden. Jag kanske gillar skitöl rakt genom men det är väll bra att nån glad jävel gillar skitöl...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill och vill att det ska vara, det är så folk har sagt att det utalas.. alltså "eksemtoth" men jag trodde du ville göra narr av mig som P-C gjorde förr i musiktips tråden. Jag kanske gillar skitöl rakt genom men det är väll bra att nån glad jävel gillar skitöl...

Att P-C är en skitstövel ibland är väl ingen nyhet. Inget jag dock reflekterat på, detta skrev jag mest som en rolig narr, då jag tycker det är kul att ett namn innehåller både eksem och tot(t)h. Vilket skulle kunna utvecklas till Eksem-Totte.:cry:

Av ren nyfikenhet dock, om det hade vart så att jag skulle kallat dig detta för att vara som P-C, vad skulle du då vilja kalla mig? :>

Tycker man kan dra paralleller med skolan faktist.

En lärare kallar dig slöfock då du alltid kommer sent. Du blir förbannat och kallar honom bögjävel pga. din ilska och du blir utslängd från klassrummet. Du skulle kunnat säga till rektorn att läraren kallar dig slöfock, men det är ditt eget fel då du alltid kommer sent.

En admin kallar dig exemtott då ditt namn kan uttalas så. Du blir förbannad och kallar honom bögjävel pga. din ilska och du blir bannad från forumet. Du skulle kunna säga till Rootadmin men det skulle inte hjälpa då just ditt namn kan uttalas som exemtott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att P-C är en skitstövel ibland är väl ingen nyhet. Inget jag dock reflekterat på, detta skrev jag mest som en rolig narr, då jag tycker det är kul att ett namn innehåller både eksem och tot(t)h. Vilket skulle kunna utvecklas till Eksem-Totte.:cry:

Av ren nyfikenhet dock, om det hade vart så att jag skulle kallat dig detta för att vara som P-C, vad skulle du då vilja kalla mig? :>

Tycker man kan dra paralleller med skolan faktist.

En lärare kallar dig slöfock då du alltid kommer sent. Du blir förbannat och kallar honom bögjävel pga. din ilska och du blir utslängd från klassrummet. Du skulle kunnat säga till rektorn att läraren kallar dig slöfock, men det är ditt eget fel då du alltid kommer sent.

En admin kallar dig exemtott då ditt namn kan uttalas så. Du blir förbannad och kallar honom bögjävel pga. din ilska och du blir bannad från forumet. Du skulle kunna säga till Rootadmin men det skulle inte hjälpa då just ditt namn kan uttalas som exemtott.

Okej jag hajar, öhm vad jag skulle kalla dig..? öhm... ärligt talat så vet jag inte.

Nog med offtopic för min del

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åter från Malmö. Eller rättare sagt: åter till en tråkig vardag utan öl.

Detta dracks:

Birra Moretti - pizzaölen nummer ett! bild

Leffe blonde (på fat) - Klockren favorit. Jättegod. bild

Rochefort 10 - Skitgod! Mustig, men ändå mild. bild

Bishop's Finger (på fat) - Knäckig och fin! bild

Duvel - Underbar. bild

Franziskaner (vete) - Om man gillar bananaskid så... Nej men jag skyller på sammanhanget. bild

Erdinger (vete) - Jättegod! Syrlig och fin. bild

Gouden Carolus - Den var lite väl tung för min smak. Blev mätt på en tugga... Förlåt, en sipp. bild

Höjdarna var Rochefort 10 och Duvel, även Bishop's Finger, Erdinger och Leffe blonde. Franziskaner var bottenmärket som vi blev rekomenderade att dricka till mat, men vad i hela friden ska man dricka en öl som smakar banan till middag för?

Edit.

Gärna en leffe-klubb för min del!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte hur det kan vara så många som gillar mariestad den smakar ju vattnit ju, fy. Har iofs inte druckit nån mariestad över 3.5 så det kan vara därför, o smaken är som baken.

Jag gillar iaf Carlsberg Sort Gold eller Black Gold, vet inte vad den heter eftersom det stog båda namnen på burken.

Vill oxå få tag på Brahma men är icke 20 år än och den e rätt dyr. Nån som har testat den och kan säga hur den smakar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske rätt tråd att lätta mina tankar i:

Jag är potentiell alkoholist! Jag har börjat dricka som Sebastian dricker i Brideshead Revisited! Längtan efter nästa nubbe, öl eller vinglas är påfrestande... Strävan efter konstant lullighet. Kom på mig själv med att tjuvta från BiBen efter skolan.

Men det är nog bara ungdom. Suget av att ligga berusad med ett av oräkneliga glas i handen på sin pojkrumssäng efter en av många pampiga middagar. Ett utforskande av vuxenvärlden man snart är för vuxen för att njuta av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske rätt tråd att lätta mina tankar i:

Jag är potentiell alkoholist! Jag har börjat dricka som Sebastian dricker i Brideshead Revisited! Längtan efter nästa nubbe, öl eller vinglas är påfrestande... Strävan efter konstant lullighet. Kom på mig själv med att tjuvta från BiBen efter skolan.

Men det är nog bara ungdom. Suget av att ligga berusad med ett av oräkneliga glas i handen på sin pojkrumssäng efter en av många pampiga middagar. Ett utforskande av vuxenvärlden man snart är för vuxen för att njuta av.

Drick vatten tills du blir så mätt på dricka att du kan spy bara genom att tänka på nåt drickbart ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...