Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Nu har jag inte druckit OldGold så jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men mörka och smakrika öler har lång eftersmak. Choklad-stout har en lång (och äcklig) eftersmak, eller vilken stout som helst eller någon belgisk trappistöl.

Kanske skulle tillägga att jag menade ljus öl. Är så förbaskat gott att känna en lång besk eftersmak i gommen. Vare sig det gälleröl eller kaffe!

Edit: Kollade på systembolagets hemsida nyss och hittade något intressant; Zlatopramen. Någon som druckit den?

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske skulle tillägga att jag menade ljus öl. Är så förbaskat gott att känna en lång besk eftersmak i gommen. Vare sig det gälleröl eller kaffe!

Edit: Kollade på systembolagets hemsida nyss och hittade något intressant; Zlatopramen. Någon som druckit den?

Zlatopramen är riktigt schyst!

Ale har ofta lång och besk eftersmak, prova Jämtlands Pilgrim

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får väl bita i det sura äpplet och erkänna att min favoritöl faktiskt är heineken. Köpte 24 flaskor alldeles nyss, det var väldigt dyrt. Jag borde ha åkt till danmark istället :innocent:

Någon som vill öla med mig? :innocent:

Jag!! Vi kan ju öla i cam :naughty:

köpte 14 st sofiero igår.. Sa till polarn o köpa kung, eller nån annan god öl som kostar under 11kr, men köp INTE sofiero.. o vafan gör han då? Köper sofiero :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gäller mig så har jag flera favoriter:

Guinnes har en fin jordig smak som är svår att hitta nån annan stans.

Tartu är tveklöst en oerhört rund och fint gräddig smak. Jag lapa i mig 7-8 som 25 åring för drygt 10 år sedan, men jag har inte hittat den sedan dess. :)

Koff har en otroligt rivig smak och den är perfekt för en varm sommardag.

Men låt oss komma ihåg en sak: In vino veritas, in aqua sanitus. I vinet finns sanningen, i vattnet finns hälsan. Så drick varannan vatten för att inte bli stupfull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade och köpte Guinness 3,5. Det blev misslyckat på första smakprovet eftersom att den tydligen var skakad.

Hur som helst så hittade jag någon form av plastboll i burken. Why? :whistling:

Den gör att det blir schystare skum. Förklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_(beer)

Jag drack en mörk Zlatopramen idag (och igår...), trevlig och inte så farligt dyr öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade och köpte Guinness 3,5. Det blev misslyckat på första smakprovet eftersom att den tydligen var skakad.

Hur som helst så hittade jag någon form av plastboll i burken. Why? :whistling:

Guinness skummar nästan alltid över när man öppnar dem, tack vare "bollen". Om du tyckte att den smakade avslaget så är det så Guinness ska smaka!

Föredrar du mer kolsyra kan du testa Guinness på flaska istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guinness skummar nästan alltid över när man öppnar dem, tack vare "bollen". Om du tyckte att den smakade avslaget så är det så Guinness ska smaka!

Föredrar du mer kolsyra kan du testa Guinness på flaska istället.

Åja, misstänkte något sådant då jag märkte att det tydligen skummar över oavsett hur försiktigt jag hanterar burken. För övrigt var smaken litet jordig, men krämig och jävligt god. Gillar Guinness starkt nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...