Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

15 spänn!?

Själv tycker jag att alla smakar näst intill identiskt, den godaste är dock Euroshoppers Energy för fem kronor. Det kan vara just det att den kostar fem kronor som gör att jag tycker den är godare. :D

Samma här ;)

Brukar mest bli X-ray då den också kostar 5 kronor och finns på det stället vi brukar handla på. Euroshopper och X-ray saker likadant :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dark Dog är grymt god! Har och är min favorit av energidrycker sen långt tillbaka :P

Dark Dog har någon konstig eftersmak... Plus att den känns lite vattnig. Men den är ändå riktigt god. Det är dock den energidryck som för mig snabbast tar sig ut igen... om ni förstår vad jag menar.

Men för sitt pris (9,90kr 500ml när jag köpte den) så är den definitivt värt det.

Full Strike var det länge sedan jag smakade men har för mig att den också var god. Som sagt så är dom flesta energidryckerna väldigt lika i smaken.

Sedan finns ju självklart Rockstar, men den smakar allt för ' vanligt ' för att betala så mycket för, imo.

Monster smakar tvål.

Mina favoriter är Franks, Dark Dog, Burn och Battery.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Ni som dricker whisky, tåras era ögon när ni för glaset till ansiktet? Inte på grund av smaken då, utan för alkoholångorna. :P

Haha. Nej, inte vad jag kan minnas. Det kan bränna till i näsan när man andas upp ångorna, men mer än så tror jag då inte att det har varit.

Vad dricker du för någonting? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finölskväll!

Har druckit:

Rochefort 10

Baron Trench

Dubbel Bastard

Brew Dog Trashy Blonde

Brew Dog Lager

Sierra Nevada Pale Ale

Cropton Imperial Stout

Rocheforten var fin som vanligt. Dubble Bastarden var riiiiiktigt brutal, köttig! Hade legat och lagrats ett år också vilket jag tror gjorde sitt. Kostar runt hundralappen så det är tur att man blev bjuden på den. Men den riktiga höjdaren var Imperial Stouten, finns på nyhetshyllan på systemet regeringsgatan nu!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För någon som aldrig har druckit riktig whiskey, vad ska man "börja" med? Kan tänka mig att jag inte gillar det alls, men skulle vilja pröva någon gång.

Jag började med Tullamore och Jameson. Väldigt lena och milda smaker.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finölskväll!

Har druckit:

Rochefort 10

Baron Trench

Dubbel Bastard

Brew Dog Trashy Blonde

Brew Dog Lager

Sierra Nevada Pale Ale

Cropton Imperial Stout

Rocheforten var fin som vanligt. Dubble Bastarden var riiiiiktigt brutal, köttig! Hade legat och lagrats ett år också vilket jag tror gjorde sitt. Kostar runt hundralappen så det är tur att man blev bjuden på den. Men den riktiga höjdaren var Imperial Stouten, finns på nyhetshyllan på systemet regeringsgatan nu!

Oooof, vill ha dubble bastard NU! I övrigt: trashy är en billig favorit. Och Rochefort 10 en evig klassiker. Fallit rätt hårt för Sierra Nevada, jag ser den som prisvärd. En av de bättre Pale Ales från systemets standardsortiment, så att säga.

Själv har jag inte kört några roliga drycker på sistone. Flyttat hemifrån (till Göteborg) och har inte riktigt ekonomin för alkoholeskapader in a larger sense, blir mest att kötta på levern med billiga tempranillo-BiBar och appletinis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började med Tullamore och Jameson. Väldigt lena och milda smaker.

Han frågade om "riktig" whiskey, dvs. ingen random skit. Inte vad han kan börja med. Ovan nämnda är dock fortfarande bra budgetvarianter för ovana whiskeydrickare. Eller så är det bara jag som missuppfattade hans mening helt och hållet.

har inget bra svar på hans fråga dock, beror helt på åt vilket håll han vill gå. Milt, starkt, mjuk, rökig osv.

T: Köpte mig en flaska Ardbeg Uigeadail, jävlar vilken kraft. Även jag som är emot is och vatten i whiskeyn fick se mig besegrad och fick ta några droppar vatten i för att klara detta underbara kraftpaket som inte snålade med smak och upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han frågade om "riktig" whiskey, dvs. ingen random skit. Inte vad han kan börja med. Ovan nämnda är dock fortfarande bra budgetvarianter för ovana whiskeydrickare. Eller så är det bara jag som missuppfattade hans mening helt och hållet.

har inget bra svar på hans fråga dock, beror helt på åt vilket håll han vill gå. Milt, starkt, mjuk, rökig osv.

T: Köpte mig en flaska Ardbeg Uigeadail, jävlar vilken kraft. Även jag som är emot is och vatten i whiskeyn fick se mig besegrad och fick ta några droppar vatten i för att klara detta underbara kraftpaket som inte snålade med smak och upplevelse.

Oh, nej. Han hade rätt, jag har aldrig prövat whiskey. "Riktig" var bara som så att jag har aldrig prövat whiskey utanför få tillfällen när jag har fått SMAKA. Jag som skrev som ett käppmongo, ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...