Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Jag önskar att jag kunde dricka whisky. Har egentligen inget emot smaken, men kropp har bestämt sig för att så fort jag dricker ren sprit så måste jag spy... :)

Hur som helst, jag har hört att man kan ha i bara en jätteliten gnutta vatten i whiskyglaset för att göra det mer lättdrucket. Myt och dumt påhitt eller en smart idé för att vänja sig vid smaken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur som helst, jag har hört att man kan ha i bara en jätteliten gnutta vatten i whiskyglaset för att göra det mer lättdrucket. Myt och dumt påhitt eller en smart idé för att vänja sig vid smaken?

Väldigt starka whisky kan det vara rekommenderat att droppa i lite vatten för att känna smakerna bättre, men det är klart du kan ha det i enklare varianter också om du vill. Att dricka whisky on the rocks är ju rätt populärt, då blir det både kallt och lite utspätt så det kan du ju köra på!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: Nej, inte årets, utan "Första utgåvan". Tror den går under det namnet. Den som finns i bolagets ordinarie sortiment.

Väldigt mild whiskey. Skulle rekommendera den som en "första" whiskey, men priset är väl ganska högt för att köpa den som sin första whiskey.

Jag köpte Preludium nr 6 från Mackmyra till pappa när han fyllde år. Den var grymt smakrik och ganska rökig.

På tal om det där med vatten i whiskey så har det forskats i det och har man i en-två droppar i whiskeyn så får man fram 100 nya smaker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: Nej, inte årets, utan "Första utgåvan". Tror den går under det namnet. Den som finns i bolagets ordinarie sortiment.

Väldigt mild whiskey. Skulle rekommendera den som en "första" whiskey, men priset är väl ganska högt för att köpa den som sin första whiskey.

Jag köpte Preludium nr 6 från Mackmyra till pappa när han fyllde år. Den var grymt smakrik och ganska rökig.

På tal om det där med vatten i whiskey så har det forskats i det och har man i en-två droppar i whiskeyn så får man fram 100 nya smaker.

Jo, jo. Första utgåvan kommer ut varje år, menade om det var årets batch. Står på flaskan vilken batch den kommer ifrån.

Forskats och forskats vet jag inte, vissa whiskeysorter måste du ha en gnutta vatten i annars smakar dom rent ut sagt äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jo. Första utgåvan kommer ut varje år, menade om det var årets batch. Står på flaskan vilken batch den kommer ifrån.

Forskats och forskats vet jag inte, vissa whiskeysorter måste du ha en gnutta vatten i annars smakar dom rent ut sagt äckligt.

Stod ingenting alls på flaskan angående batch eller liknande.

Forskat var väl kanske att ta i. Undersökts på professionell nivå kanske hade vart bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aiigght!

Det är även Reimersholms som gör Skåne!, och Bäska Droppar, och Hallands Fläder m.m. jag trodde bara de sysslade med kryddat brännvin? De okryddade som finns på bolaget utgörs väl mest av Absolut, Explorer, Smirnoff, Renat, Kosken och liknande.

Stämmer, de har många kryddade! Men de gör även rent - på etiketten står det "Mjukt och rent brännvin som passar utmärkt att krydda själv"

brannvin-special_1179069_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig prövat och aldrig sett i någon butik. Var säljs den?

Finns på OKQ8 här hemma, 15 spänn burken. Har även köpt den i Åre för bara någon vecka sen. Rekommenderar den starkt! Har testat de flesta tillgängliga energidrycker och tillsammans med Red Bull är den en av de godare faktiskt, tycker jag då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns på OKQ8 här hemma, 15 spänn burken. Har även köpt den i Åre för bara någon vecka sen. Rekommenderar den starkt! Har testat de flesta tillgängliga energidrycker och tillsammans med Red Bull är den en av de godare faktiskt, tycker jag då.

15 spänn!?

Själv tycker jag att alla smakar näst intill identiskt, den godaste är dock Euroshoppers Energy för fem kronor. Det kan vara just det att den kostar fem kronor som gör att jag tycker den är godare. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 spänn!?

Själv tycker jag att alla smakar näst intill identiskt, den godaste är dock Euroshoppers Energy för fem kronor. Det kan vara just det att den kostar fem kronor som gör att jag tycker den är godare. :P

15 spänn är ju inte så jäkla mastigt ändå, Red Bull, Monster och Burn ligger ju alla i den prisklassen om inte än högre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...