Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Vad ska ni dricka på nyår?

Jag har köpt lite plocköl. Innis & Gunn Quarter Rum Cask, Gösser, Hell, Nils Oscar god lager med mera!

Ska även dricka Bacardi Melon/sprite och lite whisky ur pluntan.

Öl, vin och kanske lite sprit. Får se om jag är på sprithumör, men det lär jag ju vara. Fast det hänger nog mest på ifall jag ska ut på krogen eller om jag ska hem till en bekant. Vill inte vara tokberusad redan inne på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är sjukt sugen på några fina groggar så jag köpte mig en Absolut Vodka. De hade även rea (visste inte ens att systemet hade det) på en platta xider som en vän köpte för en billig peng och gav fyra stycken till mig. Är inget stort fan av cider överhuvudtaget men får väl se om man kan klämma i sig dem också. Köpte även tre öl. Vi ska väl börja runt tolvsnåret i morgon så det kan väl kanske behövas.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är sjukt sugen på några fina groggar så jag köpte mig en Absolut Vodka. De hade även rea (visste inte ens att systemet hade det) på en platta xider som en vän köpte för en billig peng och gav fyra stycken till mig. Är inget stort fan av cider överhuvudtaget men får väl se om man kan klämma i sig dem också. Köpte även tre öl. Vi ska väl börja runt tolvsnåret i morgon så det kan väl kanske behövas.

Wtf, kör inte Systemet en reklam just nu där de specifikt säger att de INTE har reor?

---

Blir någon slags skumpa för mig att hälla i mig :D kanske tillsammans med vodka för att göra det lite starkare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite Bacardi Lemon och Bacardi Mojito kvar sedan tidigare. Köpte en fluffig Minttu bara för den var fluffig, och sedan några Smirnoff Ice.

Drack du den som den var eller blandade du i någonting? Tycker/tyckte du om den?

Fick smaka en "skvätt" igår. Jag är väldigt förtjust i Mojito om den är bra blandad, men denna dryck var verkligen inte drickbar oblandad och om man ska behöva ställa till med att fixa och dona kan man väl gott och väl göra det från grunden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir någon slags skumpa för mig att hälla i mig :D kanske tillsammans med vodka för att göra det lite starkare...

Vet inte riktigt vad det var, fick flaskan ifrån mamma. Det var någon slags 7%-ig sak som smakade vin/champagne, väldigt söt. Har nog aldrig varit med om något så lättdrucket på 7%.

Hade inte räknat med alkoholen utöver det...

Isbjörn

Champagne

B52

Flera jägershot

Fisk-shot

Malibu Mango-shot

Christ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drack du den som den var eller blandade du i någonting? Tycker/tyckte du om den?

Fick smaka en "skvätt" igår. Jag är väldigt förtjust i Mojito om den är bra blandad, men denna dryck var verkligen inte drickbar oblandad och om man ska behöva ställa till med att fixa och dona kan man väl gott och väl göra det från grunden?

Drack ingenting av den igår, men jag har druckit den tidigare. Jag vet inte vad jag tycker om den! :o

Den smakar ändå helt okej, men samtidigt är det någonting jag stör mig på i smaken, kan inte sätta fingret på vad riktigt. Har inte provat blanda den med något, så det kan tänkas att den smakar lite bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är den här tråden i Loungen och inte Allmänt? Finns väl väldigt mycket att diskutera.

**

Gick förbi Tesco (typ ICA) igår och såg att de hade sänkt priset ofantligt mycket på 6-pack Dr. Pepper. Man får 6 burkar Dr. Pepper för 1 PUND(!!!!!!!!!!). Med tanke på att en burk kostar typ 10-12 kronor i Sverige var jag ju tvungen att storhandla. Idag var jag förbi och köpte fem stycken 6-pack. Fick inte plats i kylen (ja, har en liten kyl) :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är den här tråden i Loungen och inte Allmänt? Finns väl väldigt mycket att diskutera.

**

Gick förbi Tesco (typ ICA) igår och såg att de hade sänkt priset ofantligt mycket på 6-pack Dr. Pepper. Man får 6 burkar Dr. Pepper för 1 PUND(!!!!!!!!!!). Med tanke på att en burk kostar typ 10-12 kronor i Sverige var jag ju tvungen att storhandla. Idag var jag förbi och köpte fem stycken 6-pack. Fick inte plats i kylen (ja, har en liten kyl) :(

Äsch. Det är ju bara att ersätta den kalla du tar från kylen med en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...