Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Nygårda Julmust, lagrad på Bourbonfat. No 90374

Alltså... Näe. Hade förväntat mig julmust med en stark ton av något mer, men... Smakar bara julmust, lätt avslagen sådan.

Smakar det inte whisky alls? Kanske är julmustsmaken alldeles för kraftig för att påverkas av fatlagringen.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nygårda Julmust, lagrad på Bourbonfat. No 90374

Alltså... Näe. Hade förväntat mig julmust med en stark ton av något mer, men... Smakar bara julmust, lätt avslagen sådan.

Blev rekommenderad att köpa den efter jag hade testat deras ekfatslagrade, som jag gillade. Ingen hit alltså?

202051_430459930324028_1043548209_o_1243169_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av december drack jag en flaska Blossa saftglögg från förra året. Smakade smaskens. Sedan dess har jag druckit lite starkare glöggsorter och insett att det faktiskt är gött. Nu sitter jag här och dricker av årets Blossa saftglögg och jag gillar den inte riktigt.

Frågor: Kan ni som har druckit Blossas saftglögg i år minnas att den smakar annorlunda jämfört med tidigare år? Tror ni den är samma men att jag inte uppskattar den lika mycket eftersom jag har fattat tycke för de starkare glöggsorterna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av december drack jag en flaska Blossa saftglögg från förra året. Smakade smaskens. Sedan dess har jag druckit lite starkare glöggsorter och insett att det faktiskt är gött. Nu sitter jag här och dricker av årets Blossa saftglögg och jag gillar den inte riktigt.

Frågor: Kan ni som har druckit Blossas saftglögg i år minnas att den smakar annorlunda jämfört med tidigare år? Tror ni den är samma men att jag inte uppskattar den lika mycket eftersom jag har fattat tycke för de starkare glöggsorterna?

Saftglögg är fan skit. Blossas 12 (årets årgång) starkvinsglögg med nått japanskt hejsanhoppsan var förbannat god. Upptäckte dock allt för sent när flaskan nästan var slut att den var miljoner gånger godare kall än varm. Gärna ett par isbitar i. MUMS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saftglögg är fan skit. Blossas 12 (årets årgång) starkvinsglögg med nått japanskt hejsanhoppsan var förbannat god. Upptäckte dock allt för sent när flaskan nästan var slut att den var miljoner gånger godare kall än varm. Gärna ett par isbitar i. MUMS!

Det ska testas! Var inget jättefan av den varma ingefärssmaken, men kan tänka mig att det blir mumsigare i kall form.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev någon gång tidigare i år att jag har börjat gilla rödtjut och att jag verkligen är glad över det. Det är dock fortfarande så att jag gärna dricker när jag blir bjuden, men att jag har dålig koll på vilka viner som duger. Jag förstår att olika viner passar till olika tillfällen, men ifall ni skulle rekommendera ett vin som ligger under eller runt 100-lappen vilket skulle det då vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev någon gång tidigare i år att jag har börjat gilla rödtjut och att jag verkligen är glad över det. Det är dock fortfarande så att jag gärna dricker när jag blir bjuden, men att jag har dålig koll på vilka viner som duger. Jag förstår att olika viner passar till olika tillfällen, men ifall ni skulle rekommendera ett vin som ligger under eller runt 100-lappen vilket skulle det då vara?

Det beror helt på vilket sorts vin det är du gillar. Ska det vara fylligt eller lite tunnare? Kryddigt och mustigt eller mjukt och bärigt? Kan du nämna något vin du vet att du gillar så blir det enklare att ge dig bra tips! Ett billigt vin jag gillar är Tommasi. Det är ett lite fylligare vin med en någorlunda kryddig smak, det passar skitbra till kötträtter (speciellt nöt och lamm)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Mitt standardhak har nyligen fått in Sigtuna East Coast Pale Ale på fat, rekommenderas! Kul med lokalbryggt liksom även om jag kanske hade önskat mig lite mer beska.

På tal om lokalbryggt så blev jag sjukt positivt överraskad av Södras Pale Ale. Intensiv smak dock väldigt dyr.

Flaska_Startsida_PaleAle_1247813_1.png

Testade nyligen också Oppigårds Single Hop. Väldigt intressant och fräsch karaktär men kanske inget man dricker mer än en-två av på en kväll. Känns sjukt somrig!

single-hop-ale.jpg?w=420

Tar gärna emot förslag på karaktärsrika ales i allmänt!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...