Jump to content

Drickbart


MyStiC
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jag har provat två nya whiskysorter. anCnoc highland single malt scotch (12YO), och Islay Mist (12YO).

AnCnoc blev jag rätt missnöjd med. Var sugen på en single malt, men den var bara ingen höjdare. Skittråkig smak och smått äcklig. Betalade visserligen bara runt 350 kronor för den, så jag kanske förtjänade det.

Islay Mist 12YO, däremot, är en riktig höjdare! 300-någonting på bolaget. En blended med stora inslag av Laphroaig. Den vann pris för årets blended whisky från 12 år och under. Väldigt värd, den rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

:D :D

tumblr_ljaaa1GzNH1qa8q3yo1_r1_500.jpg

Cave Johnson’s Flaming Lemonade (Portal 2 Cocktail)

Ingredients:

10 oz. lemonade

2 oz. limoncello

1 splash Everclear (or other grain alcohol)

1 grain alcohol-soaked lemon wheel

Directions: Cut a lemon wheel and soak it in grain alcohol while you make the drink. Mix the lemonade and limoncello into a tall glass, then float a splash of grain alcohol on top of the drink. Place the lemon wheel on the rim of the glass and ignite the top. Admire your delicious weapon, then extinguish and drink.

“I’m gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!” -Cave Johnson

(Cocktail created and photographed by the Insatiable Geek.)

http://www.thedrunkenmoogle.com/post/8765866134/cave-johnsons-flaming-lemonade-portal-2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har provat två nya whiskysorter. anCnoc highland single malt scotch (12YO), och Islay Mist (12YO).

AnCnoc blev jag rätt missnöjd med. Var sugen på en single malt, men den var bara ingen höjdare. Skittråkig smak och smått äcklig. Betalade visserligen bara runt 350 kronor för den, så jag kanske förtjänade det.

Islay Mist 12YO, däremot, är en riktig höjdare! 300-någonting på bolaget. En blended med stora inslag av Laphroaig. Den vann pris för årets blended whisky från 12 år och under. Väldigt värd, den rekommenderas.

Ancnoc är en helt ok whiskey, om än lite intetsägande. Vad förväntade du dig av en speyside? Att du sem rekommenderar en blended gör mig förbannad. Sprit utspädd med whiskey är inte whiskey..

Köpte en Lagavulin 16yo, jävligt smarrig. Fanns inte 24yo på systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ancnoc är en helt ok whiskey, om än lite intetsägande. Vad förväntade du dig av en speyside? Att du sem rekommenderar en blended gör mig förbannad. Sprit utspädd med whiskey är inte whiskey..

Köpte en Lagavulin 16yo, jävligt smarrig. Fanns inte 24yo på systemet.

Haha. Den var en god, mildare och i stort sett en billigare variant av Laphroaig. Jag gillart'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Den var en god, mildare och i stort sett en billigare variant av Laphroaig. Jag gillart'.

Det är fortfarande inte whiskey. Köp en flaska explorer och blanda med Laphroaig så skulle du få samma resultat.

Lägg på 70:- så skulle du fått en singel malt Caol Ila. Förjävla god whiskey i den prisklassen utan att vara en jävla blended.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...